Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.18, sa.1, ss.105-120, 2014 (Hakemli Dergi)
Öz:
Bauhaus bir tasarım okuludur. Devlet Bauhaus Okulu (Das Staatliche Bauhaus)
bir mimarlık okulu olarak değil, özellikle zanaatları önemseyerek, tüm tasarım disiplinlerini kapsayacak biçimde oluşturulmuştur. Bauhaus’un temel düşüncesi, sanatla zanaatı
birleştirme ve disiplinleri bütünleştirme zorunluluğunu vurgulamasıdır. Mimarlığı bir
araştırma nesnesi olarak ele almış, bu okulun üretim biçimleri, malzemeler, yeni denemeler asıl ilgi alanını oluşturmuştur. Bauhaus kurulduğunda tasarımın araç ve olanaklarının tüm alanlarını sorgulamak görevini yüklenmiştir. Bir arada ve artan bir işbirliği
içinde çalışma sağlanarak, bir ölçüde ortak bir anlayıştan yola çıkarak, zamanın endüstrisi, zanaatları, bilim dalları ve yaratıcı tasarım güçleri arasındaki bağlantıyı kurmayı
başarmıştır. Bauhaus potasında oluşan bu sentez, temel tasarım uygulamasının yönlendirmesiyle ışınlanmış ve günümüze kadar ulaşmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tasarım, Modernizm, Kompozisyon,Yaratıcılık.
Bauhause Design School
Abstract:
Bauhaus is a school of design. Bauhaus School of Government (Das
Staatliche Bauhaus) is not designed as a school of architecture but as a combination of
various designs disciplines together. The main insight of Bauhaus is to emphasize the
combination of art and craft and the necessity of integration of the disciplines. Dealing
with architecture as a research object, production styles, materials and new trials of this
school are areas of interest. When Bauhaus was founded, it took responsibility to question
all of the materials and possibilities of design. By providing work with an increasing
cooperation together, it managed to establish a connection with industry of the period,
crafts, disciplines and creative design powers based on a common insight to some extent.
This synthesis formed in the melting pot of Bauhaus has been beamed with the guidance
of basic design application and has reached to stand till today.
Keywords: Design, Modernism, Composition, Creativity.