Architecture students’ attitudes towards plagiarism


Creative Commons License

Baysen F., Çakmak N., Özsavaş Akçay A.

Bilgi Dünyası, cilt.19, ss.231-253, 2018 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 19
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Bilgi Dünyası
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.231-253
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada mimarlık öğrencilerinin intihale ilişkin tutumlarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışma enine kesit araştırması desenine göre uyarlanmıştır. Çalışma, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü öğrencileriyle (n=233) gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğrencilerin “İntihale Karşı Tutum Ölçeği”ne verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin ölçeğin Olumlu, Olumsuz ve Bireysel Değerler boyutlarının üçüne ait orta düzeyde tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin intihale ilişkin bilgileri yetersiz düzeyde çıkmıştır. Analiz sonucunda ortaya çıkan diğer önemli sonuçlar da şu şekildedir: Öğrenciler intihalin iyi bir davranış olmadığına inanmalarına rağmen, toplumsal hale gelmiş önemli bir sorun olduğunu düşünmektedirler. İntihal davranışı sergileyip sergilememe şartlara bağlıdır. Yöntembilimsel terimler ve zaman sınırlaması intihal davranışının önde gelen nedenleridir. İntihal, uzmanları ilgilendiren bir meseledir ve öğrenciler özellikle de atıf yapmaksızın eski çalışmalarını kullanmaları durumunda cezalandırılmamalıdırlar. Elde edilen verilere göre, kızlar erkeklere nazaran konuya daha hassas yaklaşmaktadırlar. Ayrıca, intihale ilişkin tutumlar sınıf düzeyi arttıkça daha olumluya doğru değişmektedir. Çalışma sonunda, kütüphanecilere, eğitimcilere ve politika geliştiricilere öneriler getirilmiştir.

The present study aimed to reveal architecture students’ attitudes to plagiarism. Quantitative approach with a cross-sectional design research was adopted for the present study. Faculty of architecture, Department of Architecture students (n=233) participated the study. Students answered to Attitude toward Plagiarism (ATP) scale. Data analysis carried out utilizing SPSS. Students’ level of attitudes were found to be moderate for both three dimensions, Positive Attitudes, Negative Attitudes, and Subjective Norms. The students have lack of plagiarism knowledge. Students believe that plagiarism is not good but a community issue. The act to plagiarizing depends on situations. Methodological terms and time limit are leading in causing plagiarism. Plagiarism is primarily an expert issue and students should not be punished for the act, particularly for self-plagiarism. Girls are more sensitive to plagiarism issues than boys. Attitudes to plagiarism changes favorably with grade increase. Implications for librarians, educators, and policymakers are drawn.