SELCUK 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2023, ss.353-361
Bu bildiride harmanlanmış öğrenme yaklaşımının solfej öğretiminde etkili kullanımı üzerinde
durulacaktır. Harmanlanmış öğrenme, geleneksel öğretim yöntemlerinin çevrimiçi eğitim
materyalleriyle zenginleştirilmesidir. Bu yaklaşım birden fazla öğrenme yönteminin
kullanılması ve çeşitli türlerdeki öğrenme materyallerinin bir araya getirilmesiyle
gerçekleştirilir. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler kendi öğrenme
stillerine uygun bireyselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşarken, öğrenme materyallerinin
çeşitliliği öğrencilerin dikkat ve ilgisini artırır. Aynı zamanda, öğrencilerin öğrendikleri
bilgileri farklı bağlamlarda kullanabilme becerileri de gelişir. Müzik eğitiminde harmanlanmış
öğrenme, öğrencilerin müzikal bilgi ve becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek bir
yaklaşımdır. Farklı kaynaklardan alınan müzik materyallerinin sunumunu ve farklı öğrenme
yöntemlerinin kullanılmasını sağlar. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı müzik eğitiminin temel
taşlarından biri olan solfej öğretiminde de etkili şekilde kullanılabilir. İçeriğe uygun dijital
araçlar solfej derslerinde birçok yöntemin bir arada kullanılmasını sağlayarak öğrenme sürecini
zenginleştirir. Başarılı bir solfej öğretimi için öğrencilerin ders dışında düzenli olarak ezgisel
ve ritimsel dikte-deşifre çalışmaları yapmalarını sağlar. Öğretmenlerin ödevler oluşturarak
öğrencilerin ilerlemesini sürekli olarak takip etmelerine ve ayrıntılı biçimlendirici
değerlendirme yapmalarına imkân verir. Bu sayede her öğrencinin zayıf yönleri kolayca
belirlenerek bunların giderilmesine yönelik bireyselleştirilmiş çalışmalara ağırlık verilebilir.