SOLFEJ ÖĞRETİMİNDE HARMANLANMIŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ETKİLİ KULLANIMI


Creative Commons License

Eroğlu Ö.

SELCUK 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2023, ss.353-361

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.353-361
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu bildiride harmanlanmış öğrenme yaklaşımının solfej öğretiminde etkili kullanımı üzerinde durulacaktır. Harmanlanmış öğrenme, geleneksel öğretim yöntemlerinin çevrimiçi eğitim materyalleriyle zenginleştirilmesidir. Bu yaklaşım birden fazla öğrenme yönteminin kullanılması ve çeşitli türlerdeki öğrenme materyallerinin bir araya getirilmesiyle gerçekleştirilir. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler kendi öğrenme stillerine uygun bireyselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşarken, öğrenme materyallerinin çeşitliliği öğrencilerin dikkat ve ilgisini artırır. Aynı zamanda, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri farklı bağlamlarda kullanabilme becerileri de gelişir. Müzik eğitiminde harmanlanmış öğrenme, öğrencilerin müzikal bilgi ve becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek bir yaklaşımdır. Farklı kaynaklardan alınan müzik materyallerinin sunumunu ve farklı öğrenme yöntemlerinin kullanılmasını sağlar. Harmanlanmış öğrenme yaklaşımı müzik eğitiminin temel taşlarından biri olan solfej öğretiminde de etkili şekilde kullanılabilir. İçeriğe uygun dijital araçlar solfej derslerinde birçok yöntemin bir arada kullanılmasını sağlayarak öğrenme sürecini zenginleştirir. Başarılı bir solfej öğretimi için öğrencilerin ders dışında düzenli olarak ezgisel ve ritimsel dikte-deşifre çalışmaları yapmalarını sağlar. Öğretmenlerin ödevler oluşturarak öğrencilerin ilerlemesini sürekli olarak takip etmelerine ve ayrıntılı biçimlendirici değerlendirme yapmalarına imkân verir. Bu sayede her öğrencinin zayıf yönleri kolayca belirlenerek bunların giderilmesine yönelik bireyselleştirilmiş çalışmalara ağırlık verilebilir.