Halkla İlişkilerde Stratejik Analiz


Göl E.

Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Kavram, Kuram ve Uygulamalar, Prof. Dr. Fatma Geçikli, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, Ankara, ss.61-90, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Ders Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.61-90
  • Editörler: Prof. Dr. Fatma Geçikli, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünya üzerinde faaliyet gösteren örgütlerin† tamamı, etkinlik gösterdikleri ve ait oldukları sektör özelinde birbirleriyle ciddi bir rekabet halindedirler. İçinde bulunduğumuz çağda, sürekli ve ani olarak değişim gösteren; ekonomik, politik, sosyal, kültürel, teknolojik, demografik ve yasal unsurlar ise bir yandan rekabet ortamının yoğunlaşmasına sebebiyet verirken öte yandan yoğunlaşan bu rekabet ortamının kurumlar açısından bir süreç olarak yönetilmesini de elzem kılmaktadır. Bu noktada örgütler; faaliyetlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilmek ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü elde edebilmek adına, sahip olunan amaç ve hedefler doğrultusunda bütüncül bir stratejik yönetime ihtiyaç duymaktadırlar. Değişen ve gelişen pazar koşulları, yeni rakiplerin rekabet ortamına dahil olması, ortaya çıkan yeni teknolojiler, müşterilerin tercih, beğeni ve beklentilerindeki değişimler, politik/yasal düzenlemeler ve yeni fırsat ve krizler gibi etmenlerin tamamı, kurumlar açısından belirli bir stratejinin geliştirilmesini zorunlu kılarken, geliştirilen bu stratejinin uygulanabilmesi, ancak ve ancak stratejik yönetim sürecine dahil olunmasıyla mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda, stratejik yönetim sürecinin
ilk aşaması olan ve planlama safhasına denk düşen stratejik analiz; içinde bulunulan mevcut durumun, dikkatli, doğru ve ayrıntılı bir şekilde saptanmasını sağlayarak, Neredeyiz? sorusuna verilen kapsamlı cevaplar ile birlikte hem etkili kampanyaların oluşturulmasına imkân sağlarken hem de stratejik yönetim sürecinin sonraki aşamalarında nereye, nasıl ulaşacağız? sorularına verilecek olan cevapları da daha anlamlı kılmaktadır.
Bu bölümde; halkla ilişkiler kampanya ve uygulamalarının detaylandırılmasını sağlayan ve stratejik yönetim sürecinin ilk aşaması olan stratejik analiz kavramı
ana hatlarıyla tanımlanmış ve analiz safhasını oluşturan özgün başlıklar - SWOT Analizi, PEST Analizi, Olay Analizi, Risk Analizi, Kriz Analizi, İç Çevre Analizi ve Dış Çevre Analizi - ayrı ayrı ele alınmıştır.