Sağlık okuryazarlığı, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli temel bilgi ve becerilerden oluşmaktadır. Temel sağlık bilgisinin yanında, sağlık bilgi ve becerilerini yaşam boyu kullanabilmeye imkân sağlayacak, sağlık bilgisine erişme, bu bilgileri anlama, değerlendirme ve kullanma, bunun neticesinde doğru kararlar verebilmeyi ifade eder. Sağlık okuryazarlığının sistemli olarak öğrenilmesinde sosyal eğitim içerisinde okullar ve ilgili kurumların yayın ve eğitimleri önemli yer tutmaktadır. Okullar ve ayrılmaz bir parçası olan kütüphaneler bu sorumluluğu almada en yetkin kurumlar olmalıdır. Eğitimi destekler nitelikteki diğer çalışmalar da sağlık okuryazarlığının yaşam boyu geliştirilmesi açısından önemlidir.Çalışmanın amacı, sağlık okuryazarlığı becerilerinin eğitim sistemi içerisinde Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü dersi kapsamında nasıl verildiğini anlamaktır. Çalışmada eğitimde sağlık okuryazarlığına ilişkin literatür değerlendirilmiş olup, öğretim programı ders kitabıyla beraber incelenerek uygulamaya yönelik daha fazla bilgi elde edilmeye çalışılmıştır. Bununla beraber, Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı bünyesinde sağlık eğitimine yönelik gerçekleştirilen çalışmalar da bu kapsamda incelenmiştir. Böylece, sağlık bilgi ve hizmetlerine erişim, sağlık bilgisinin değerlendirilmesi ve sağlık bilgisini kullanabilme alanlarının geliştirilmesi gereken yönler olduğu tespit edilerek önerilerde bulunulmuştur.
Health literacy consists of basic knowledge and skills required for health protection and promotion. As well as basic health information, accessing, understanding, evaluating and using health information that enables lifelong use of health knowledge and as a result it means being able to make the right decisions. In the systematic teaching of health literacy in social education, publications and training of schools and related institutions have an important place. Libraries that are an integral part of schools must be the most competent institutions to take this responsibility. It is important for the lifelong improvement of health literacy in other studies that support education.The aim of the study is to understand how health literacy skills are given within the context of the Health Information and Traffic Culture course within the education system. In the study, the literature on health literacy in education was evaluated, the curriculum was examined together with the textbook for more information was tried to be obtained for practice. In addition, the studies have also been examined about health education that conducted by the Ministry of National Education and the Ministry of Health in this context. Thus, in the curriculum were deficiencies identified that access to health information and services, evaluation of health information and using health information and suggestions were made for improvement.