19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, ss.80-91
Çalışmanın amacı, planlı yazma ile öğrenme amaçlı yazmanın özelliklerini tartışmaktır. Nitel veriler barındıran çalışmada, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri; planlı yazma ve öğrenme amaçlı yazmanın genel özellikleriyle ilgili bulguları içeren bilimsel makale, tez ve bildirilerden elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemine göre incelenmiştir. Betimsel analizin temel amacı, ulaşılan verilerin yorumlanmış ve düzenlenmiş halinin okuyucuya sunulmasıdır. Verilerin toplanmasında dokümanlara ulaşma, dokümanların orijinalliğini kontrol etme, dokümanları anlama, verileri analiz etme ve verileri kullanma şeklinde doküman incelemesine uygun olarak tüm aşamalar gerçekleştirilmiştir. İncelenen dokümanlardan sağlanan bulguların yanı sıra uygulama ve gözlemlerden edinilen tecrübelere dayanılarak planlı yazma ile öğrenme amaçlı yazmanın benzerlik ve farklılıkları ortaya konulmuş ve bazı önerilerde bulunulmuştur.