Catched to Sector Standart and Contributed to Employment of Vocational and Technical Education


Creative Commons License

NADAROĞLU H., ÇİL Y. M., ÇİL V.

1st International & 5th National Vocational Schools Symposium, Konya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2009, ss.133-134

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.133-134
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Meslek Yüksekokulları, özellikle gelişmekte olan ülkelerde istihdama yönelik ara eleman yetiştirmede oldukça önemli bir role sahiptirler. Gelişmekte olan ülkeler arasında yer alan Türkiye'de, Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecinde Meslek Yüksekokullarına yönelik AB Ülkeleri ile öğrenci değişimi ve proje geliştirme çalışmaları bulunmaktadır.

Bu bağlamda, ülkemizdeki Meslek Yüksekokullarının kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirip getirmediğini belirlemek oldukça önemli bir konudur. Bu araştırmada, ISO 9001-2000 belgesine1 sahip Türkiye'deki birkaç MYO'dan birisi olan Oltu Meslek Yüksekokulu'nun öğrenimine devam eden ve mezun olan öğrencilerinin almış oldukları mesleki teknik eğitimin yeterli olup olmadığına yönelik algıları ve mezun öğrencilerin istihdam edilme durumlarının araştın İması amaçlanmıştır.

Bu amaçla, teknik programlar bünyesindeki; Gıda Teknolojisi, Kıymetli Taş Metal İşlemeciliği, Halı Kilim Dokumacılığı ve İnşaat Programlarının 1., 2. sınıfa devam eden ve mezun olan toplam 400 öğrenci için anket çalışması uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.

Araştırmada, öğrencilerin mezun olduğu/olacağı alanda iş imkam bulma durumu; yaş düzeyi, yaşadığı coğrafik bölge, ailesinin gelir düzeyi, Oltu Meslek Yüksekokulunun alt yapı ve fiziki imkan yeterliliği, öğretim elamanı ve öğretim üye yeterliliği, verilen eğitim ve öğretim kalitesi, mezun oldukları alanın çevreye açılımı, çevrenin katkısı vs. başta olmak üzere eğitim, güvenirlik, hizmet kalitesi, empati ve sürdürülebilirlik2 konulan araştınlmıştır. Problemlere yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlann ülkemizdeki diğer meslek yüksek okullanna da faydalı öneriler sunacağı düşünülmektedir.

Vocational Training Schools have the most important role for educating relation between employment staff in especially developing countries. There are change of students and doing projects with EC countries directed towards to Vocational Training School among to developing countries, Türkiye, during ali membership to EC.

On this point, it is quite important subject to determine whether it is doing to expected functions from Vocational Trainig Schools or not in Türkiye. In this study, it was aimed to reseach whether educating and graduated students of vocational trainig is enough or not directed towards sensation and employing of graduated students in Oltu Vocational Trainig School, one of the several vocational traing that has ISO 9001-2000.

In this aim, it was done questionnare and results were evaluated on 400 students that attanding to fırst, second class and graduating in technical programmes, Food Technical Programme, Jewellery and Metal Processing, Carpet and Rug Confection and Building programme.

In this research, it was reseached that fırstly possibility of fınding job in area which graduated/will graduate of students, age, his living geography, level income of family, infrastructure and physical suffıciency of Oltu Vocational Training School, sufficiency of teaching staff and teaching member, qualty of education and training, expansion to environment which graduated/will graduate of area, contribution of environment, ete., education, reliability, quality of service, empathy and contunie abilitiness subjects. It was reported solution offers to problems. It could be thought that this research results were useful suggestion for other vocaitonal trainig school