Bu çalışma, tüketici minimalizminin sürdürülebilir tüketim üzerindeki etkisini belirlemeyi ve algılanan tüketici etkinliğinin aracılık etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 18 yaş ve üzeri 1010 tüketici oluşturmuştur. Verilerin analizinde Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Process Macro kullanılmıştır. Bulgulara göre “dağınıklığın giderilmesi” ve “uzun ömürlülük”, “algılanan tüketici etkinliği” üzerinde etkiye sahiptir. Algılanan tüketici etkinliğinin “yeniden düşünme”, “yeniden kullanıyor olma”, “yenileme”, “tekrar kullanım” ve “yeniden değerlendirme” üzerinde etkisi vardır. Ayrıca “dağınıklığın giderilmesi” ve “dikkatli alışveriş” “yeniden düşünme”, “yenileme” ve “tekrar kullanım” üzerinde doğrudan etkisi vardır. “Uzun ömürlülük”, “yeniden kullanıyor olma”, “yenileme” ve “yeniden değerlendirme” üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Son olarak “kendi kendine yeterlilik”, “yeniden düşünme”, “yenileme” ve “yeniden değerlendirme” üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. “Dağınıklığın giderilmesi” ve “uzun ömürlülük” boyutları için doğrudan etki modeline “algılanan tüketici etkinliği” değişkeninin eklenmesiyle aracılık etkileri ortaya çıkarılmıştır.
This study aims to determine the effect of consumer minimalism on sustainable consumption and to reveal the mediation effect of perceived consumer effectiveness. The research sample consisted of 1010 consumers aged 18 and above. Structural equation modeling and Process Macro were utilized in data analysis. According to the findings “clutter removal” and “longevity” have an effect on “perceived consumer effectiveness”. Perceived consumer effectiveness has an effect on “rethinking”, “reusing”, “refurbish”, “reuse” and “repurpose”. Further, “clutter removal” and “cautious shopping” has a direct effect on “rethinking”, “refurbish” and “reuse”. “Longevity” has a direct effect on “reusing”, “refurbish” and “repurpose”. Finally, “self-sufficiency” has a direct effect on “rethinking”, “refurbish" and “repurpose”. Mediation effects have been revealed by adding the “perceived consumer effectiveness” variable to the direct effect model for the “clutter removal” and “longevity” dimensions.