Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.193-204, 2018 (Hakemli Dergi)
Siyasal iletişim, iletişim kavramı gibi toplumsal, kültürel ve bireysel boyutları
olan bir kavram olarak siyaset ve iletişim süreçlerinin bir aradalığını esas almaktadır.
Siyasetçiler, medya ve kamuoyu arasındaki söylemlerin mübadele alanı olan siyasal
iletişim kapsamında propaganda ve siyasal reklam, özellikle seçim çalışmaları
süresince siyasi partilerin ve siyasetçilerin sıkça başvurduğu faaliyetler olma özelliği
taşımaktadır. Siyasal iletişim alanı içerisinde propaganda ve siyasal reklam kavramları
kamuoyu üzerinde etkinliği yüksek olgulardır. Bugüne kadar yapılmış çalışmalar
bağlamında ortaya konmuş sonuçlar da bu yargıyı desteklemektedir. Türkiye’de
siyaset alanı içerisinde cumhurbaşkanlığı seçimleri, milletvekilliği genel seçimleri,
belediye başkanlığı seçimleri ve referandumlar gibi siyasi çalışmaların, belirli bir
zaman dilimi içerisinde sıklıkla gerçekleştiği düşünüldüğünde siyasal reklam ve
propagandanın toplumsal alanda etkinliği yüksek önemli olgular olarak ortaya
çıkması kaçınılmaz olmaktadır. Bu çalışma kapsamında, siyasal iletişim bağlamında
medyanın yeri ve önemi ele alınmakta ve sıklıkla birbiri yerine kullanılan propaganda
ve siyasal reklamın benzeşen ve ayrışan yönlerine dair kavramsal bir değerlendirme
yapılmaktadır.
Siyasal iletişim, siyasal reklam, propaganda