Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Muhammet URAS
Danışman: Emre Belli
Özet:
İşletmelerin rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmeleri ve başarı sağlayabilmeleri için en önemli kaynaklarından birisi bilgidir. Bilgi kavramı günümüze kadar çok farklı alanlarda kullanılmış olup farklı bakış açılarına sahip olmuştur. Bir işletmede kaynak kullanımı yaparken o kaynaktan en üst seviyede kullanmamızı kaynak yönetimi sağlarken bilgi içinde aynı işlevi bilgi yönetimi yapmaktadır. Bilgi yönetimi işletmede var olan bilgiden en üst seviyede yararlanmayı amaçlarken açığa çıkmamış bilgiyi de keşfetmeyi, elde etmeyi, paylaşmayı ve uygulamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacı spor işletmelerinde görev yapan yönetici ve personellerin bilgi yönetim ile ilgili tutum düzeylerini incelemek ve spor işletmelerinin bilgi yönetim süreçlerini ortaya koymaktır. Veri toplama aracı spor işletmelerindeki bilgi yönetim süreci, bilgi yönetimi tutumu ve bilgi yönetim kültürü ifadelerinin bulunduğu 3 bölümden ve toplamda 56 sorudan oluşmaktadır. Çalışma sonuçlarına bakıldığında bilgi yönetim süreci, bilgi yönetim tutumu ve işletme içerisindeki bilgi yönetim kültürü açısından çalışanların yöneticilik geçmişi ve görev pozisyonlarının önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, çalışanların bilgi yönetim kültürlerinin yüksek olması bilgi yönetim sürecinin işlemesini etkilediği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Bilgi Yönetimi, Spor İşletmeleri, Bilgi Yönetimi Tutumu
One of the most important resources for businesses to survive in their competitive
environment and achieve success is knowledge. The concept of knowledge has been
used in as many different fields as the day-to-day and has had different aspects. When
using resources in an enterprise, we use resource at the highest level to provide resource
management while performing the same function information management within the
information. Information management aims to discover, acquire, share, and implement
information that is not yet available when the existing knowledge is aimed at utilizing it
at the highest level.
The aim of this study is to examine the attitude levels of the managers and staff
working in sports enterprises about knowledge management and to reveal the
knowledge management processes of sports enterprises. The data collection tool
consists of 3 sections with the knowledge management process, knowledge
management attitude and knowledge management culture in the sports enterprises and
56 questions in total.
When the results of the study are examined, it is concluded that the managerial
background and duty positions of the employees are important in terms of knowledge
management process, knowledge management attitude and knowledge management
culture within the organization. In addition, the high level of knowledge management
culture of employees effects the functioning of the information management process.
Keywords: Knowledge management, Sports Organizations, Knowledge
managementattitudes