Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Bilimleri Anasanat Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SEDA AVCIOĞLU
Danışman: Yavuz Şen
Özet:
Bu tez çalışmasının amacı, Erzurum Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuvarı bölümünde okumakta olan öğrencilerin "Bireysel Çalgı Dersleri"ne ilişkin tutumlarını belirlemektir. Bu bağlamda, öğrencilerin bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının çeşitli demografik özellikleri ve ders ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Bu araştırma, öğrencilerin bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesi açısından önem taşımaktadır. Araştırma, nitel destekli olup, nicel verilere bağlı betimsel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama (survey) modelinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan 164 öğrencinin, bireysel çalgı dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla, tutum ölçeği ile öğrencilerin demografik özelliklerini belirleyen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen literatür çalışmasında, konu ile ilgili kaynaklar taranarak, bu konuda yapılan araştırmalar incelenmiştir. Ölçek ve Kişisel Bilgi Formu yoluyla elde edilen veriler analiz edilmiş, tablolar halinde düzenlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin bireysel çalgı derslerine karşı tutumlarının genelde olumlu yönde olduğu ve genel tutum ortalamalarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda demografik değişkenler göz önüne alındığında; uygun ortam, yaş ve baba eğitim değişkeninde anlamlı bir fark olmadığı fakat cinsiyet, fakülte, anne eğitim durumu ve çalgı değişkenlerinde ise anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçları çerçevesinde konu ile ilgili görüşler ve yapılacak yeni çalışmalar için öneriler sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Mesleki müzik eğitimi, bireysel çalgı, tutum