Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ABDUL SAMET ASLAN
Danışman: Mehmet Ali Seven
Özet:
Amaç:
Araştırmanın amacı, drama yönteminin
okul öncesinde eğitimini sürdüren 5-6 yaş grubu öğrencilerin rakam kavramını
öğrenmelerinde akademik başarılarına etkisini incelemektir.
Yöntem:
Çalışmanın modeli iki gruplu yarı deneysel model olarak tasarlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Bayburt ili
merkezinde bulunan MEB’e bağlı bir anaokulunda eğitimine devam eden 60-71 aylık
30 öğrenci oluşturmaktadır. Uygun örnekleme yöntemi seçilen her bir sınıftan 15
deney, 15 kontrol olarak 30 kişiden oluşan deney ve kontrol grubu
oluşturulmuştur. Deney grubuna bir ay boyunca önceden hazırlanmış drama planına
uygun şekilde, haftada bir gün ve bir saatlik eğitim verilmiştir.
Araştırmacının hazırladığı, demografik bilgileri toplamak için “Kişisel Bilgi
Formu” kullanılmıştır. “Çocukların sayı kavramına yönelik becerilerini tespit
etmek amacıyla ise Arnas vd. (2003) tarafından geliştirilen “5- 6 Yaş Çocuklar
İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi” uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve
sonrasında deney ve kontrol gruplarına ön test ve son testler uygulanmıştır.
Çocukların 5–6 yaş çocuklar için sayı ve işlem kavramları testine verdikleri
cevaplar SPSS 24 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde t
testi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada
deney ve kontrol gruplarının ön test ölçümlerinin birbirine benzer olduğu,
ancak son testlerde deney grubu lehine anlamlı farklılık meydana geldiği
belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu ön test son test karşılaştırması yapılmış, son
test puanlarının yüksek düzeyde artış gösterdiği belirlenmiştir.
Sonuçlar:
61-72 aylık 15 öğrenciyle gerçekleştirilen drama
etkinliklerinin öğrencilerde sayı ve işlem kavramlarını artırdığı ve uygulamanın
başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar
Kelimeler: Drama, Okul
Öncesi, Rakam Kavramı