Ortaokul sosyal bilgiler dersinde eğitimde yedi ilke uygulanmasının etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kenan Altun

Danışman: Ufuk Şimşek

Özet:

Araştırmamızın amacı Chickering ve Gamson tarafından 1987 yılında ortaya atılan yedi ilkenin akademik başarıya etkisini tespit etmektir. Araştırmamızda ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmamızın çalışma grubunu Oltu Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu 6. sınıf öğrencilerinden 17+19 olmak üzere toplam 36 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Chickering ve Gamson (1987) tarafından geliştirilen yedi ilke; öğrenci-fakülte etkileşimi, öğrenciler arası işbirliği, aktif öğrenme, anlık geri bildirimler, zamanın etkili kullanımı, üst düzey beklentileri karşılama ve farklı yetenek ve öğrenme stillerine karşı saygılı olma ölçüt olarak belirlenmiş ve bu ilkelerin öğrenme ortamında ne kadar uygulanabilir olduğu üzerinde durulmuştur. Veri toplama aracı olarak hazırlamış olduğumuz akademik başarı testiyle birlikte yedi ilkenin yer aldığı ve her ilkenin altında 10 maddenin bulunduğu 70 maddelik ölçek kullanılmıştır. Veriler öğrencilerin ölçeğe ve akademik başarı testine vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda bağımsız örneklem t testi ve eşleştirilmiş örneklem t testleri yapılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde yedi ilkenin akademik başarıyı artırdığı görülmüştür. İkinci ilke olan öğrenciler arası işbirliği ilkesi uygulama ortamında en fazla var olan ilke olmuştur