Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MUHAMMED ENES PAYVEREN
Danışman: Ensar Ağırman
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Günümüzde yaşanan ekonomik gelişmeler ve finansal serbestleşme, bireylerin finansal sisteme katılımını ve adaptasyonunu artırmış; bunun sonucunda finansal karar alma süreçleri karmaşıklaşmıştır. Bu durum, finansal okuryazarlığın önemini daha da vurgulamaktadır. Piyasaları anlamak ve ulusal ile uluslararası ekonomilerin etkinlik ve gelişimini öngörmek, finansal okuryazarlığı hem bireysel hem de toplumsal düzeyde kritik bir kavram haline getirmiştir. Bireylerin finansal okuryazarlık seviyeleri, sadece kendi günlük yaşamlarını değil, aynı zamanda toplumsal olarak finansal sistemin etkinliğini ve verimliliğini de etkiler. Bu nedenle, finansal okuryazarlık düzeylerinin artırılması, önce hanehalkı düzeyinde, ardından ülke ekonomisi açısından büyük önem taşımaktadır. Çalışmanın amacı Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık tutum ve davranışlarının belirlenmesi ve bazı demografik özelliklere göre anlamlı farklılıklarının karşılaştırılarak ortaya konulmasıdır. Anahtar Kelimeler: Finansal Okuryazarlık, Finansal Tutumlar, Finansal Davranış, Üniversite Öğrencileri, Gençlik ve Finans, Finansal Karar Alma