Devlet ve özel okul idarecilerinin okul kütüphanelerine bakış açılarının karşılaştırılması (Erzurum il merkezi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgi Ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hanifi Aksakal

Danışman: Malik Yılmaz

Özet:

Bu tezin amacını, devlet ve özel okul idarecilerinin okul kütüphanelerine yönelik bakış açılarının incelenmesi oluşturmaktadır. Bu doğrultuda çalışma ile ilgili okul kütüphanelerine yönelik bilgiler, çalışmanın kuramsal kısmında yer almaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma ile ilgili verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Erzurum ili merkez ilçeleri olan Aziziye, Palandöken ve Yakutiye ilçelerinde kütüphanesi bulunan tüm ortaöğretim kurumlarındaki kütüphaneden sorumlu toplam 48 okul idarecisi oluşturmaktadır. Anket yoluyla toplanan verilerin analizi yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma dağılımı bağlamında değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.