DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN AHMEDÎ VE MESNEVİLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nazmiye Pehlivan

Danışman: Ayşe Hilal Kalkandelen

Özet:

Değerler eğitimi son yıllarda önem kazanmış ve eğitim sistemi içine dâhil edilmiştir. Bununla beraber manevi boşluğu doldurma amacıyla, değerler eğitimini amaçlayan eserler yazılmış ve bu yolla değerler eğitimi sağlanmaya çalışılmıştır.

Bu çalışmada öncelikler değerler eğitimi hakkında bilgilendirme yapılarak değerler eğitiminin edebiyattan ayrı bir başlık olarak değil de edebiyatın içinde, yani hayatın içinde olduğunu göstermeyi amaçladık. Bu amaçla hikâye ve roman özelliği taşıyan, bir konuyu uzun bir şekilde anlatma tarzı olan mesnevi tarzını tercih ettik. 14yy. şairlerinden Ahmedî’nin İskendernâme ve Cemşîd ü Hurşîd mesnevilerini inceledik.