YEREL MARKETLERE ÜRÜN SAĞLAYAN TOPTANCI FİRMALARIN TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SÜRECİ İLE BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ve BİR UYGULAMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri - Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Muzaffer ATASOY

Danışman: Mustafa Keskinkılıç

Özet:

Günümüz şartlarında kurumsal marketçilik anlayışı oldukça yaygınlaşmış durumdadır. Yaygınlaşan kurumsal marketlerin yanı sıra, hala varlığını sürdüren yerel marketler, tüketici ihtiyaçlarını karşılama konusunda önemli bir yere sahiptir. Bununla beraber yerel marketler tedarik sürecinde, ürünlerin maliyeti ve ürün temini için geçen zamanı olabildiğince düşürme, ayrıca verimliliği maksimize etme gayretindedirler. Bu gayret neticesinde marketlerin yerel toptancıları tercih etmeleri, en uygun ve en hızlı etkileşimin oluşmasını sağlamaktadır. Toptancı firmalar bu süreçte planlanan tedarik aşamalarını en iyi şartlarda yapmayı amaçlarlar. Bu sayede toptancı firmalar en önemli müşterileri olan yerel marketlerin ihtiyaçlarını karşılamış olurlar ve yerel marketler açısından da işletmelerin genel prensibi olan fırsat maliyetini maksimize etme imkânı ortaya çıkmış olur. Bu çalışmada; yerel toptancı firmalarının gerçekleştirmiş olduğu Tedarik Zinciri Yönetimi Süreci ile Bilgi Yönetimi Süreçleri arasındaki etkileşim ve ilişki örnek bir uygulama doğrultusunda ele alınarak, doğru Bilgi Yönetimi ile oluşturulan tedarik zinciri süreçlerinin işletmelere olan faydaları incelenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Dağıtım Kanalları, Toptancı Sektörü, Yerel Toptancı Şirketler, Yerel Marketler