Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri - Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Muzaffer ATASOY
Danışman: Mustafa Keskinkılıç
Özet:
Günümüz
şartlarında kurumsal marketçilik anlayışı oldukça yaygınlaşmış durumdadır.
Yaygınlaşan kurumsal marketlerin yanı sıra, hala varlığını sürdüren yerel
marketler, tüketici ihtiyaçlarını karşılama konusunda önemli bir yere sahiptir.
Bununla beraber yerel marketler tedarik sürecinde, ürünlerin maliyeti ve ürün
temini için geçen zamanı olabildiğince düşürme, ayrıca verimliliği maksimize
etme gayretindedirler. Bu gayret neticesinde marketlerin yerel toptancıları
tercih etmeleri, en uygun ve en hızlı etkileşimin oluşmasını sağlamaktadır.
Toptancı firmalar bu süreçte planlanan tedarik aşamalarını en iyi şartlarda
yapmayı amaçlarlar. Bu sayede toptancı firmalar en önemli müşterileri olan
yerel marketlerin ihtiyaçlarını karşılamış olurlar ve yerel marketler açısından
da işletmelerin genel prensibi olan fırsat maliyetini maksimize etme imkânı
ortaya çıkmış olur. Bu çalışmada; yerel toptancı firmalarının gerçekleştirmiş
olduğu Tedarik Zinciri Yönetimi Süreci ile Bilgi Yönetimi Süreçleri arasındaki
etkileşim ve ilişki örnek bir uygulama doğrultusunda ele alınarak, doğru Bilgi
Yönetimi ile oluşturulan tedarik zinciri süreçlerinin işletmelere olan
faydaları incelenmiştir.
Anahtar
Kelimeler: Tedarik Zinciri
Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Dağıtım Kanalları, Toptancı Sektörü, Yerel Toptancı
Şirketler, Yerel Marketler