Twitter'da metin madenciliği ve duygu analizi ile uzaktan eğitim memnuniyetinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri - Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET EMRE ÖZ

Danışman: Mustafa Keskinkılıç

Özet:

Günümüzde cep telefonlarını elimizden düşürmememizin bir sebebi de sosyal medya platformlarıdır. Kullanıcıların sosyal ağ platformlarından en az birinde hesabı olduğu düşünülürse, sosyal medya kullanımının dünya genelinde çok yaygın olduğunu görebiliriz. Sosyal medyadan elde edilen veriler analiz edilerek yararlı bilgiler elde edilmektedir. Bu çalışmada amaç, Twitter platformunda kullanıcıların uzaktan eğitim konusu üzerinde yazmış oldukları fikir, tartışma ve görüşleri metin madenciliği yöntemiyle toplayıp duygu analizlerini yapmak ve daha sonra duygu sınıf yüzdeliklerine bakılarak ve önceki çalışmalarla da karşılaştırma yapılarak memnuniyet durumunu belirlemektir. Böylece uzaktan eğitimin ne kadar benimsendiğinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Buna bağlı olarak uzaktan eğitim sisteminin daha yararlı olabilmesi için önerilerde bulunulması da amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında Twitter platformu üzerinden #UzaktanEğitim #OnlineEğitim ve #ÇevrimiçiEğitim etiketleri kullanılarak 24.03.2022–24.03.2023 tarihleri arasında profili herkese açık kullanıcılardan elde edilen Türkçe paylaşımlar üzerinde duygu analizi yapılmıştır. Duygu analizi sonucunda yorumların %41’inin negatif, %33.9’unun pozitif ve  %25.1’inin ise nötr duygu içerdiği tespit edilmiştir. Duygu durumlarını etkileyen faktörler arasında en çok eğitim kalitesi kaygısı ve yaşanan deprem felaketi olduğu görülmüştür.