Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Lütfullah AKTAŞ
Danışman: Sait Sinan Atilgan
Özet:
İletişim, yönetimde en etkili araçtır. Kurumların amaçlarına ulaşabilmek için, iç ve
dış hedef kitlesi ile iyi bir iletişim içerisinde olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda,
kurumlarda iletişim yönetimi görevini üstlenen Halkla İlişkiler birimi, kurumlar için
önemli bir yönetim fonksiyonudur. Hedef kitlenin beklentilerinin doğru olarak
belirlenmesi ve bu taleplerin doğru ürün ve hizmetler ile karşılanabilmesi için “halkla
ilişkiler” işlevinin etkin bir şekilde kullanılması zorunludur. Başarılı bir halkla ilişkiler
çalışması yürütülmek isteniliyor ise tek yanlı karar almak yerine paydaşları dikkate alan
ve onlar ile etkin bir iletişim kuran birimler oluşturulmalıdır. KOSGEB Kurumsal İletişim
Müdürlüğü yetkilileri ile yapılan mülakat ve birimin kullanmış olduğu halkla ilişkiler
araçlarının ele alınarak incelendiği çalışmada, mevcut durum ile ilgili değerlendirilme
yapılmış ve literatüre göre ideal halkla ilişkiler birimine ilişkin model önerisi
oluşturulmuştur. Bu model önerisi ile amaçlanan KOSGEB Kurumsal İletişim
Müdürlüğü’nün hedef kitleye sunmuş olduğu hizmet kalitesinin artırılmasıdır.
Anahtar Kelimeler: KOSGEB, KOBİ, Halkla İlişkiler