Küçük ve orta ölçekli işletmeleri geliştirme ve destekleme idaresi başkanlığı (KOSGEB) bünyesinde bulunan halkla ilişkiler biriminin incelenmesi ve bir model önerisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Lütfullah AKTAŞ

Danışman: Sait Sinan Atilgan

Özet:

İletişim, yönetimde en etkili araçtır. Kurumların amaçlarına ulaşabilmek için, iç ve dış hedef kitlesi ile iyi bir iletişim içerisinde olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda, kurumlarda iletişim yönetimi görevini üstlenen Halkla İlişkiler birimi, kurumlar için önemli bir yönetim fonksiyonudur. Hedef kitlenin beklentilerinin doğru olarak belirlenmesi ve bu taleplerin doğru ürün ve hizmetler ile karşılanabilmesi için “halkla ilişkiler” işlevinin etkin bir şekilde kullanılması zorunludur. Başarılı bir halkla ilişkiler çalışması yürütülmek isteniliyor ise tek yanlı karar almak yerine paydaşları dikkate alan ve onlar ile etkin bir iletişim kuran birimler oluşturulmalıdır. KOSGEB Kurumsal İletişim Müdürlüğü yetkilileri ile yapılan mülakat ve birimin kullanmış olduğu halkla ilişkiler araçlarının ele alınarak incelendiği çalışmada, mevcut durum ile ilgili değerlendirilme yapılmış ve literatüre göre ideal halkla ilişkiler birimine ilişkin model önerisi oluşturulmuştur. Bu model önerisi ile amaçlanan KOSGEB Kurumsal İletişim Müdürlüğü’nün hedef kitleye sunmuş olduğu hizmet kalitesinin artırılmasıdır. Anahtar Kelimeler: KOSGEB, KOBİ, Halkla İlişkiler