Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgi Ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ŞEYDA ÇELEBİ ERDOĞAN
Danışman: Malik Yılmaz
Özet:
Çalışmanın temel amacı, ilkokul düzeyindeki öğrencilerin kütüphaneye, kitaba ve
okumaya karşı tutumlarını ve algılarını çizdikleri resimler ve bunlara yönelik ifadeleri
aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Bilkent Erzurum İlkokulu’nda
öğrenim görmekte olan şema öncesi dönem ve şematik dönem evresinde olan 6-10 yaş
arasındaki 57 öğrenci oluşturmaktadır. Çocukların çizdikleri resimler ve resimlere
ilişkin yorumlar toplanmış, elde edilen veriler çözümlenerek yorumlanmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden, sanat temelli araştırma tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrenciler resimlerinde kütüphaneye dair çoğu
kavrama yer vermiştir. Öğrencilerin resimsel anlatımlarında ve resme dayalı
yorumlarında kütüphaneye karşı algılarının, düşüncelerinin ve deneyimlerinin olduğu
görülmüştür.