İlkokul öğrencilerinin kütüphaneye karşı tutumlarının ve algılarının incelenmesi: Bilkent Erzurum İlkokulu örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgi Ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞEYDA ÇELEBİ ERDOĞAN

Danışman: Malik Yılmaz

Özet:

Çalışmanın temel amacı, ilkokul düzeyindeki öğrencilerin kütüphaneye, kitaba ve okumaya karşı tutumlarını ve algılarını çizdikleri resimler ve bunlara yönelik ifadeleri aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Bilkent Erzurum İlkokulu’nda öğrenim görmekte olan şema öncesi dönem ve şematik dönem evresinde olan 6-10 yaş arasındaki 57 öğrenci oluşturmaktadır. Çocukların çizdikleri resimler ve resimlere ilişkin yorumlar toplanmış, elde edilen veriler çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden, sanat temelli araştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrenciler resimlerinde kütüphaneye dair çoğu kavrama yer vermiştir. Öğrencilerin resimsel anlatımlarında ve resme dayalı yorumlarında kütüphaneye karşı algılarının, düşüncelerinin ve deneyimlerinin olduğu görülmüştür.