Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nuriye TAİLİAİTİ
Danışman: Sait Sinan Atilgan
Özet:
İletişim teknolojilerinde
yaşanan gelişme kuruluşların iletişim yöntemlerini de etkilemektedir. Bu
noktada sosyal medya ortamları kuruluşların pazarlama iletişimi yöntemlerinin
değişiminde temel belirleyici güç konumundadır. Farklılaşan rekabet ortamında
kuruluşlar artık yalnızca geleneksel yöntemlerle değil sosyal medya
ortamlarında da var olmaya çalışmaktadırlar. WeChat programı da kuruluşların
pazarlama iletişimi yönteminde kullandığı programlardan biridir. Bu çalışmada
sosyal medya uygulamalarının pazarlama iletişiminde kullanılması ve pazarlama
iletişimi ile sosyal medya arasındaki ilişkinin önemini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Çalışmanın teorik bölümünde pazarlama iletişim ve sosyal medya
kavramlarına yönelik literatür taraması yapılmış araştırma bölümünde ise WeChat
programının pazarlama iletişiminde kullanılmasına dönük hazırlanan yarı yapılandırılmış
mülakat formu 11 kişi uygulanmış ve elde edilen sonuçlar mülakat analizi
yöntemi ile incelenmiştir.
Anahtar
Kelimeler: Sosyal Medya Pazarlama İletişim Stratejik Wechat Wechat Pazarlaması