Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri - Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ELİF YAĞMUR
Danışman: Mustafa Keskinkılıç
Özet:
Bu tez çalışmasında, Covid-19 pandemisinde Erzurum şehir
merkezindeki ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan öğretim
sürecinde internet ve bilgi sistemlerini kullanım başarıları Teknoloji Kabul
Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile incelenmiştir.
Anket yöntemi ile toplanan verilerle katılımcıların demografik
özellikleri, frekans dağılımları, ifadelere ilişkin faktör yükleri ve
değişkenler arası ilişkiler gibi birçok istatistik SPSS uygulaması
ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin uzaktan öğretim
sürecinde kullandıkları internet ve bilgi sistemlerinin kaliteli olmasının,
algıladıkları fayda ile doğru orantılı olduğu ölçülmüştür. Benzer şekilde
öğrencilerin internet ve bilgi sistemleri kullanım başarılarının, memnuniyet ve
algılanan fayda değişkenleriyle olumlu yönde ilişkiye sahip olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yönetim Bilişim Sistemleri,
Covid-19 Pandemisi, İnternet, Bilgi Sistemleri, Teknoloji Kabul Modeli, Bilgi
Sistemleri Başarı Modeli, Ortaokul.