COVID-19 PANDEMİSİNDE İNTERNET VE BİLGİ SİSTEMLERİ KULLANIM BAŞARISININ İNCELENMESİ: ERZURUM MERKEZ ORTAOKULLARINDA BİR UYGULAMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri - Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ELİF YAĞMUR

Danışman: Mustafa Keskinkılıç

Özet:

Bu tez çalışmasında, Covid-19 pandemisinde Erzurum şehir merkezindeki ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan öğretim sürecinde internet ve bilgi sistemlerini kullanım başarıları Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli Entegrasyonu ile incelenmiştir.

Anket yöntemi ile toplanan verilerle katılımcıların demografik özellikleri, frekans dağılımları, ifadelere ilişkin faktör yükleri ve değişkenler arası ilişkiler gibi birçok istatistik SPSS uygulaması ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin uzaktan öğretim sürecinde kullandıkları internet ve bilgi sistemlerinin kaliteli olmasının, algıladıkları fayda ile doğru orantılı olduğu ölçülmüştür. Benzer şekilde öğrencilerin internet ve bilgi sistemleri kullanım başarılarının, memnuniyet ve algılanan fayda değişkenleriyle olumlu yönde ilişkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Yönetim Bilişim Sistemleri, Covid-19 Pandemisi, İnternet, Bilgi Sistemleri, Teknoloji Kabul Modeli, Bilgi Sistemleri Başarı Modeli, Ortaokul.