Türkiye'deki devlet üniversitesi kütüphanelerinin yönetim politikalarının kurumda çalışan kütüphanecilerin mesleki gelişimi üzerindeki rolü


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgi Ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET ÇETİN

Danışman: Malik Yılmaz

Özet:

Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinde çalışan kütüphanecilerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının yöneticileri tarafından dikkate alınarak, bu ihtiyaçların giderilmesi için desteklenip desteklenmediğini belirlemektir. Araştırma kapsamında genel durum tespiti yapabilmek için web sitesi araştırması, telefon görüşmesi ve anket uygulaması yapılmıştır. Anket, Ağustos 2018 ve Temmuz 2019 tarihleri arasında tüm devlet üniversitelerinde çalışan 600 kütüphaneciye e-posta yoluyla uygulanmıştır. Kütüphanecilerin konu hakkındaki yaklaşımlarının ve genel durumun sayısal verilerle objektif olarak ölçülebilmesi, ilişkili ve bağımsız değişkenler açısından anlamlı bir farklılığın olup olmadığının değerlendirilmesine imkân vermesi nedeniyle, araştırmada nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS istatistik hesaplama programıyla, frekans analizi, betimsel ve açıklayıcı istatistikler, T testi ve tekyönlü Anova testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu genel olarak değerlendirildiğinde Türkiye’deki devlet üniversitelerinde çalışan kütüphanecilerin mesleki gelişimleri açısından, yönetimsel desteğin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır