Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÖZDE TURGUT ÇİNAR
Danışman: Muhammet Hanifi Ercoşkun
Özet:
Amaç: Bu araştırmanın amacı; birleştirmiş sınıfta kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlarla başa çıkma
yollarının incelenmesidir.
Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim türü kullanılmıştır. Çalışma grubunu Erzurum ilinde kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan ve birleştirilmiş sınıf uygulaması olan okullarda görev yapan 13 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır). Bu Sınıf öğretmenlerinin görüşleri izin alınarak ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir.
Bulgular: Araştırmanın bulgularına göre birleştirilmiş sınıf uygulamalarında kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan öğretmenlerin uyum, kaynaştırma eğitimi öğrencisine ve diğer öğrencilere yeterli zaman ayıramama, okulun ve sınıfın donanım açısından yetersiz olması, iletişim ve iş birliği gibi konularda sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bu sorunlarla başa çıkma yolları ise; kaynaştırma eğitimi öğrencisine uygun oturma düzeni oluşturma, sevgi ortamı oluşturma, öğrencilere duyarlılık kazandırma, akran eğitiminden yararlanma, derse planlı ve hazırlıklı gitme, ilgi gösterme ve bireysel etkinlikler hazırlama şeklinde sıralanabilir.
Sonuçlar: Araştırmanın sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıf uygulamalarında kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar ve başa çıkma yolları belirlenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Birleştirilmiş sınıf, kaynaştırma eğitimi, sınıf öğretmeni, sınıf yönetimi