Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2012 - 2016
2012 - 2016Yüksekokul Müdür Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetilen Tezler
2018
2018Doktora
The EFL Pre-service Teachers' Phonological Processing, Evaluation of Their Phonetic Awareness and Pedagogical Needs İngiliz Dili Eğitimi Öğretmen Adaylarının Fonolojik İşleme Süreçleriyle Fonetik Farkındalıkları ve Pedagojik Gereksinimlerinin Değerlendirilmesi
YAĞIZ O.
C.AKSAKALLI(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Students' and Faculty Members' Perceptions of Teaching and Assessing Pragmatic Competence in EFL Context Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Ortamında Öğrenci ve Akademisyenlerin Edimbilimsel Yeteneğin Öğretilmesi ve Değerlendirilmesi Konusundaki Algıları
YAĞIZ O.
A.TAKKAÇ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Cohesion and Quality of Writing in Undergraduate Students' Compositions İngilizce Alanındaki Lisans Öğrencilerinin Yazdıkları Kompozisyonların Anlam Bütünlüğü ve Niteliği
YAĞIZ O.
S.NASROLLAHİ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Citation Practices in Academic Discourse:A Comparison of Native and Non-native Speakers' Phd and MA Thesis in Eng. Lang. Ed. Majors Akademik Söylemde Alıntı Yapma Uygulamaları:İng. Dil. Eğt. Alanındaki Anadili İng. Olan ve Olmayan Katılımcıların Y. Lisans ve Doktora Tezlerinin Karşılaştırılması
YAĞIZ O.
F.Şeyma(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Age Difference and Foreign Language Learning in Formal and Informal Settings Resmi ve Resmi Olmayan Eğitim Ortamlarında Yaş ve Yabancı Dil Öğrenimi
YAĞIZ O.
S.KHODADADI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The Impact of Length of Sentence and Lexical Density on Readability of Narrative Texts Diyalog Metinlerinde Cümle Uzunluğu ve Sözcük Yoğunluğunun Okunurluk Düzeyine Etkisi
YAĞIZ O.
B.ABDOLRAHIMI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
An Investigation Into Preservice Teachers' Perspectives About the Effectiveness of the Internship Program and Their Visions About Their Future Teaching Stajyer Öğretmenlerin Stajyerlik Programının Etkililiği ve Gelecekteki Yeterliliklerine Olan Etkisine Bakış Açıları Üzerine Bir Çalışma
YAĞIZ O.
V.KARSLI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A Comparative Study of Stance and Moves in the Abstracts of Published Articles in the field of ELT İngiliz Dili Eğitimi Alanında Yayınlanmış Makalelerin Özet Bölümlerindeki Duruş ve Aşamalarının Karşılaştırmalı Bir Çalışması
YAĞIZ O.
F.KAYA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Paraphrase Approaeches, Challenges, and Strategies of Graduate Students in the Department of English Language Teaching İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Lisansüstü Öğrencilerinin Metin Değiştirmedeki Yaklaşım, Güçlük ve Stratejileri
YAĞIZ O.
H.ÇEŞME(Öğrenci)
2014
2014Doktora
A Study of Questionable Effect of Teachers' Corrective Feedback on University English Students' Compositions Öğretmenlerin Üniversite Öğrencilerinin Kompozisyonlarına Yönelik Düzeltici Dönütlerinin Etkisizliği Üzerine Bir Çalışma
YAĞIZ O.
M.Alizadeh(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Addressing the Perceptions,Priorities,and Challenges:Academic Induction of Newly-appointed Lecturers and Their Approaches to Teaching in Higher Education Algılar,öncelikler ve Güçlüklerin İrdelenmesi: Yeni Atanmış Öğr. Elemanlarının Akademik Hayata Girişleri ve Üni. Ortamında Öğretim Yaklaşımları
YAĞIZ O.
A.TAKKAÇ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Rhetoric in Master Thesis Introductions in the Field of English Language Teaching Within Turkish Context: A Genre Analysis Türkiye 'de İngiliz Dili ve Eğitimi alanında Yazılmış Olan Tezlerin Giriş Bölümlerinin Yapısal İncelemesi: Bir Tür Analizi
YAĞIZ O.
M.GEÇİKLİ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Communicative Language Teaching in Turkey: Teachers' View and Clasroom Practices Türkiye'deki İletişimsel Dil Eğitimi Yaklaşımı: Öğretmenlerin Görüşleri ve Sınıf İçi Uygulamaları
YAĞIZ O.
Ş.HUNUTLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Writing Apprehension of EFL Undergraduate Students İngilizce Eğitimi Gören Lisans Öğrencilerinin Yazma Kaygıları
YAĞIZ O.
C.AKSAKALLI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (11)
2024
20241. EVALUATIVE LITERATURE REVIEW WRITING BY NOVICE ACADEMIC WRITERS: ENHANCING KNOWLEDGE AND AWARENESS
Aksakallı C., Yağız O., Ötügen R., Bakırtaş Ş.
DARNIOJI DAUGIAKALBYSTĖ = SUSTAINABLE MULTILINGUALISM , cilt.25, ss.252-277, 2024 (Scopus)
2024
20242. The effectiveness of L2 pronunciation instruction: A critical systematic review of the intervention studies
Yağız O., Kaya F., Ötügen R.
The Literacy Trek , cilt.10, sa.1, ss.21-41, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. An Exploratory Investigation into the Graduate Supervisors' Cognitions of Academic Writing in English (AWE)
ŞAHİN İ., YAĞIZ O.
JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
, cilt.14, sa.1, 2024 (ESCI)
2023
20234. Developing and Evaluating an Online Professional Development Model on Academic Writing Conventions and Norms in English
KAYA F., YAĞIZ O.
SAGE OPEN
, cilt.13, sa.4, 2023 (SSCI)
2022
20225. Examination of the Pre-service Teachers' Experiences and Perceptions on Teaching Practices: English Language Teaching Case
KARSLİ V., YAĞIZ O.
ARAB WORLD ENGLISH JOURNAL
, cilt.13, sa.2, ss.73-91, 2022 (ESCI)
2021
20216. LECTURERS' STRATEGY PREFERENCES, ATTITUDES, AND CHALLENGES FACED IN FOREIGN LANGUAGE VOCABULARY TEACHING
Yağız O., Kesmez A.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.22, ss.233-264, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. EFL students'perceptions and attitudes toward using communicative activities in clt classroom
Yağız O., Rezalou A.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.9, sa.2, ss.112-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. DETERMINING THE RELEVANT OPINIONS OF THE INDIVIDUALS WHO RECOVERED FROM COVID-19
Doymuş M., Yağız O., Doymuş K.
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL
, cilt.7, sa.47, ss.1432-1441, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE-SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES A QUALITATIVE INVESTIGATION INTO EFL PRE- TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD ENGLISH PRONUNCIATION AND THE THE EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL EVALUATION OF THEIR PHONOLOGICAL AWARENESS, PROBLEMS AND DIFFICULTIES
Aksakallı C., Yağız O.
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.21, ss.87-106, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Genre analysis in ESP: A review of move analysis models and metadiscourse taxonomies
Ötügen R., Takkaç M., Yağız O.
e-Kafkas Journal of Educational Research
, cilt.8, ss.67-85, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. An Investıgatıon Into The Inter-Cultural Interactıon Of Turkısh Unıversıty Students' Study Abroad (Sa) Experıences: The Case Of Erasmus Students
Yağız O., Kaya F.
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.42, ss.185-195, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. The Pre-Service EFLTeachers’ Development ofPhonological Processingand Evaluation ofTheir Attitudes towardPronunciation1
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
GiST Education and Learning Research Journal , sa.20, ss.7-31, 2020 (ESCI)
2020
202013. A Contrastive Rhetorical Analysis of Anglophone and Turkish Authors’ RA Introductions in ELT
Çeşme H., Yağız O.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.899-915, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Move analysis of research article abstracts in the field of ELT: A comparative study
KAYA F., YAĞIZ O.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.16, sa.1, ss.390-404, 2020 (Scopus)
2020
202015. The Affective Domains in L2 Writing Research in Terms of Causality and Correlation: A Scoping Review
YAĞIZ O., YİĞİTER K., BÜYÜKKANTARCIOĞLU S. N.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.147-162, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201916. EXPLORING PARAPHRASING AMONG L2 ACADEMIC WRITERS
YAĞIZ O.
Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.24, ss.427-444, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Language for Teaching Purposes
YAĞIZ O.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.19, sa.2, ss.114-116, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201818. A Comparison of Turkish and English L1 Writers’ Citation Practices in Doctoral and Master’s Theses
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, ss.842-855, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. An investigation of the citation transformation types in MA and PhD theses
Dogan F. S., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR EDUCATIONAL INTEGRITY
, cilt.14, 2018 (ESCI)
2018
201820. EFL Language Teachers’ Cognitions and Observed ClassroomPractices about L2 Pronunciation: The Context of Turkey
YAĞIZ O.
Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language) , cilt.12, ss.187-204, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. An Adaptation Study of The Measure of Pronunciation Anxiety in The ForeignLanguage Classroom into Turkish Language and Culture
YAĞIZ O.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, ss.1551-1560, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Bridging the Gap between Linguistic and Pragmatic Assessment in Turkish Contexts
TAKKAÇ TULGAR A., YAĞIZ O., HAN T.
PASAA , cilt.54, ss.58-81, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201723. Turkish Academics’ and Students’ Views of English Grammar Teaching: Explicit or Implicit?
SARI E., YAĞIZ O., KONCA M. Y.
Journal of Education and Practice
, cilt.8, ss.121-132, 2017 (SCI-Expanded)
2017
201724. An Evaluation of Pragmatic Competence and its Teaching from the Perspectives of Faculty Members and Students at Tertiary Level
TAKKAÇ TULGAR A., YAĞIZ O., HAN T.
Balıkesir ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, ss.387-397, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Comprehension of Idioms in Turkish Aphasic Participants
Aydin B., BARIN M., YAĞIZ O.
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
, cilt.46, sa.6, ss.1485-1507, 2017 (SSCI)
2017
201726. The academic writing approaches of Turkish graduate students of English language
YAĞIZ O., YİĞİTER K.
ATATÜRK ÜNIVERSITESI SOSYAL BILIMLER ENSTITÜSÜ DERGISI , cilt.20, ss.73-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201627. ELT research in Turkey A content analysis of selected features of published articles
Yağız O., Aydın B., Akdemir A. S.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES , cilt.12, ss.117-134, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Listening to ELT Teachers’ Voices: Perceptions of Personal Professional Development in Relation to Their Gender, Teaching Experience and Institutions
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O.
Journal of Education Social Policy , cilt.2, ss.54-61, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. A Comparative Study of Boosting in Academic Texts: A Contrastive Rhetoric
Yağız O., Demir C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH LINGUISTICS
, cilt.5, sa.4, ss.12-28, 2015 (ESCI)
2013
201330. Metaphoric Competence of Turkish BA Students Majoring in ELT
YAĞIZ O., ZENGİN B., TAKKAÇ TULGAR A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, ss.1101-1115, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201331. Language, Culture, Idioms, and Their Relationship with the Foreign Language
Yağız O., Izadpanah S.
JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH , cilt.4, ss.953-957, 2013 (Scopus)
2013
201332. EFL Teachers’ Reconstruction of Student-Writers’Intentions in Erroneous Sentences:The Role of Context
Salteh M. A., YAĞIZ O., SADEGHİ K.
Issues in Language Teaching , cilt.2, sa.1, ss.27-53, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201333. Editing or revision: An examination of EFL teachers’xx feedback on writing drafts
Salteh M. A., YAĞIZ O., Hamdami R., SADEGHİ K.
Journal of Teaching English Language , cilt.7, sa.2, ss.27-61, 2013 (Hakemli Dergi)
2009
200934. Turkish Textbooks Dialogues andComparable Authentic Conversations
YAĞIZ O.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , cilt.13, sa.1, ss.217-225, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200735. Metaphor in the axis of Language, Thought and Language Teaching
YAĞIZ O., YİĞİTER K.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.16, ss.234-246, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200736. Öğrenme Sürecinde Bireylerarası İletişim ve Etkileşim
YİĞİTER K., ENGİN A. O., YAĞIZ O.
Educational academic research (Online) , 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Investigating the Effectiveness of Using Video Blogs on Pre-Service Teachers’ Foreign Language Speaking Anxiety
Karsli V., Yağız O.
2 nd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2022, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.91, (Özet Bildiri)
2021
20212. Metadiscourse Markers in ELT Dissertations: A Comparison Between the Final Chapters Written by Turkish and Anglophone Researchers
Ötügen R., Takkaç M., Yağız O.
MAG2021 (Metadiscourse Across Genres: Mapping Interaction in Spoken & Written Discourses)), 27 - 28 Mayıs 2021, ss.14, (Özet Bildiri)
2019
20193. A Qualitative Investigation Into Efl Pre-Servıce Teachers’ Attıtudes Toward English Pronunciation And The Evaluation OfTheir Phonological Awareness, Problems And Difficulties
AKSAKALLI C., YAĞIZ O.
ICLEC 2019, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.187, (Özet Bildiri)
2019
20194. “Yaratıcı Drama” Kavramı ile İlgili Metaforik Algıların İncelenmesi
Fayetorbay B., YAĞIZ O.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.77-78, (Özet Bildiri)
2019
20195. "Yaratıcı Drama" Kavramı ile İlgili Metaforik Algıların İncelenmesi
Fayetörbay B., Yağız O.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS EJER2019, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2019, ss.77-78, (Özet Bildiri)
2019
20196. ̧OCUKLARIN KALEMİNDEN “OKUMAYI SEVMEYEN ÇOCUĞUN HİKAYESİ”
Fayetorbay B., YAĞIZ O.
ULEAD 2019 Annual Congress: ICRE, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.106, (Özet Bildiri)
2019
20197. ̇LKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ENGELLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN YARATICI DRAMA YOLUYLA İNCELENMESİ
Fayetorbay B., YAĞIZ O.
ULEAD 2019 Annual Congress: ICRE, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.108, (Özet Bildiri)
2019
20198. Yaratıcı Drama Yöntemiyle Edebiyat Biilgisini Geliştirme Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Fayetorbay B., YAĞIZ O.
UBEK-ICSE 2019, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, cilt.295, (Özet Bildiri)
2019
20199. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ENGELLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN YARATICI DRAMA YOLUYLA İNCELENMESİ
Fayetörbay B., Yağız O.
ULEAD 2019 Annual Congress, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.108, (Özet Bildiri)
2019
201910. Çocukların Kaleminden "Okumayı Sevmeyen Çocuğun Hikayesi"
Fayetörbay B., Yağız O.
ULEAD 2019 Annual Congress, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.106, (Özet Bildiri)
2019
201911. Yaratıcı Drama Yöntemiyle Edebiyat Bilgisini Geliştirme Üzerine Deneysel Bir Çalışma
Fayetörbay B., Yağız O.
UBEK-ICSE 2019, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, ss.295-296, (Özet Bildiri)
2018
201812. AN ACTION RESEARCH STUDY INTO THE ELT UNDERGRADUATESTUDENTS’ RESEARCH ENGAGEMENT: PROCESSES ANDCHALLENGES
YAĞIZ O., DOĞAN F. Ş., AKALIN S.
1st INTERNATIONAL CONFERENCEON LANGUAGE, EDUCATION ANDCULTURE (ICLEC), Girne, Kıbrıs (Kktc), 2 - 06 Eylül 2018, ss.170-182, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. A qualitative investigation into the pronunciation anxiety in a foreign language classroom
Yağiz O., Ötügen R., Sari E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2681-2690, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Teaching EFL Pronunciation
YAĞIZ O.
21.Yüzyılın İngilizce Öğretmenleri, Erzurum, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. Turkish Academics’ and Students’ Views of English Grammar Teaching: Explicit or Implicit?
SARI E., YAĞIZ O., KONCA M. Y.
ISLET 2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.8, ss.121-132, (Özet Bildiri)
2017
201716. CITATION PRACTICES IN ACADEMIC DISCOURSE: A COMPARISON OF NATIVE SPEAKERS’ AND TURKISH SPEAKERS’ PhD AND MA THESES IN ENGLISH LANGUAGE EDUCATION MAJORS
DOĞAN F. Ş., YAĞIZ O., KAÇAR I. G.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, 18 Eylül 2017 - 24 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2017
201717. Yabancı Dil Eğitiminde Ülke Gerçekleri ve Öneriler
YAĞIZ O.
Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Meseleler Paneli, Erzurum, Türkiye, 18 Mayıs 2017
2016
201618. Approaches and Perceptions of EFL Graduate Students on Abstract and Abstract Writing
KAYA F., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Approaches and Perceptions of EFL Graduate Students on Abstract and Abstract Writing
KAYA F., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Paraphrase approaches challenges and strategies of the graduate students in the department of English Language Teaching
ÇEŞME H., YAĞIZ O.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2014
201421. Research Article Introductions of L1 and L2 Writers in ELT and Applied Linguistics: A Comparative Genre-based Analysis
Çeşme H., Yağız O., Aydın B.
14th INTERNATIONAL LANGUAGE,LITERATURE AND STYLISTICS SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2014, ss.120, (Özet Bildiri)
2014
201422. Hedging strategies in academic discourse: A comparative analysis of Turkish writers and native writers of English
YAĞIZ O., Demir C.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.260-268, (Tam Metin Bildiri)
2014
201423. Processing active/passive sentences in Turkish agrammatic aphasics
Yağiz O., Aydin B.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.254-259, (Tam Metin Bildiri)
2014
201424. A literature review analysis of the Turkish scholars' research articles in ELT and applied linguistics
YAĞIZ O., ÖTÜGEN R., KAYA F., Aydin B.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.389-393, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. EFL LEARNERS' SPEAKING PERFORMANCES AND CHALLENGES IN CLT CLASSROOM
Yağız O. (Editör)
Eğitim Yayınevi, Ankara, 2023
2021
20212. Approaches to testing test types and purposes
Yağız O., Çelik S. (Editör), Çelik H. (Editör), Coombe C. (Editör)
Language assessment and Test Preparation, Servet Çelik,Handan Çelik,Christine Coombe, Editör, Vizetek, Ankara, ss.15-36, 2021
2019
20193. Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme
Yağız O., Geçikli M., Takkaç Tulgar A., Karsli V., Okumuş Dağdeler K., Takkaç M., et al.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
20194. Nitel Araştırma ve Eylem Araştırması
YAĞIZ O., GEÇİKLİ M., TAKKAÇ TULGAR A., GÜLTEKİN AHÇI Z., KARSLİ V., OKUMUŞ DAĞDELER K., et al.
Eğitim ve Psikolojide Araştırma ve Değerlendirme, Doç. Dr. İsmail Seçer Sümeyye Ulaş, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.241-278, 2019
2019
20195. At the Airport, At the Bus Station
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.4-16, 2019
2019
20196. At the Hotel: Facilities
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.235-248, 2019
2018
20187. At the Restaurant
AVCU İ., DARIYEMEZ T., YAĞIZ O., AKDAĞ C., YEŞİLYURT S., YILDIZ M., et al.
English for Tourism, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, 2018
2018
20188. Catering
YAĞIZ O., YEŞİLYURT S., DARIYEMEZ T., AYGAN T., EYERCİ A., AVCU İ., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Erkan Mukadder, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.104-125, 2018
2017
2017