Metrikler
Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Bütünleşik Doktora
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Rekreasyon Yönetimi
Akademi Dışı Deneyim
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorKomisyon Başkanı
Üniversite, Turizm fakültesi, Turizm fakültesi, Komisyon Başkanı
2009 - 2011
2009 - 2011ingilizce öğretmeni
MEB, ingilizce öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
İngilizce sözlü iletişim
İngilizce sözlü iletişim
İngilizce sözlü iletişim
İngilizce sözlü iletişim
İngilize sözlü iletişim
İngilizce Sözlü İletişim I
İngilizce Sözlü İletişim I
İngilizce Sözlü İletişim I
İngilizce Sözlü İletişim I
ING II
Yab. Dil II
ING II
HİT I
ING I
ING I
ING I
Yab. Dil I
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. EFL teachers’ use of the seven principles for good practice in education and its relation to their job satisfaction
AKDAĞ ÇİMEN B., YEŞİLYURT S.
Focus on ELT Journal
, cilt.6, sa.4, ss.53-70, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20222. THE IMPACT OF TOTAL-PHYSICAL-RESPONSE STORYTELLING ON EFL LEARNERS’ SPEAKING ANXIETY AND SELF-ASSESSED SPEAKING SKILLS
Akdağ Çimen B., Çeşme H.
International Journal of Language Academy , cilt.10, sa.2, ss.232-247, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Flipped classroom in English language teaching: a systematic review
Turan Z., Akdağ Çimen B.
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
, cilt.33, ss.590-606, 2020 (AHCI, SSCI, Scopus)
2017
20174. EFL Students’ Perceptions towards Blogging in EFL WritingCourses: A Turkish University Context
EYERCİ A., AKDAĞ B.
Journal of Education and Practice , cilt.8, ss.100-105, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Turkish EFL lecturers’ perceptions regarding the essentials in a high-quality foreign language education
AKDAĞ B.
Ijsser , cilt.3, ss.1606-1615, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. CHALLENGES IN EFL EDUCATION INTURKEY AND POTENTIAL SOLUTIONS FROMTHE TERTIARY-LEVEL INSTRUCTORS’PERSPECTIVES
AKDAĞ B.
İjla , cilt.5, ss.213-228, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. THE INFLUENCE OF TURKISH EFL STUDENTS’ PERCEIVEDPROFICIENCY LEVEL AND GENDER ON THE USE OF LANGUAGELEARNING STRATEGIES
AKDAĞ B., AKSAKALLI C.
Asos Journal , cilt.5, ss.252-264, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
20138. A SHORT REVIEW OF DISTANCE EDUCATION FROM LANGUAGE LECTURERS’ PERSPECTIVES
AKDAĞ B., EYERCİ A.
Wjeis , cilt.3, ss.181-191, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Gamifiying English Language Learning: A Quasi-Experimental Study Examining Middle School Efl Learners’ Vocabulary Learning Motivation
TURAN Z., Akdağ Çimen B.
Future-Learning 2018, İstanbul, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, ss.40-43, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. The Impact of Gamification in Teaching English as a Foreign Language on Vocabulary Acquisition
TURAN Z., AKDAĞ ÇİMEN B.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.54, (Özet Bildiri)
2018
20183. The Use of Flipped Classroom Method in the Teaching of English as a Foreign Language: A Review of the Literature
TURAN Z., AKDAĞ ÇİMEN B.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, ss.167, (Özet Bildiri)
2013
20134. A SHORT REVIEW OF DISTANCE EDUCATION FROM LANGUAGE LECTURERS’ PERSPECTIVES
AKDAĞ B., EYERCİ A.
4Th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)