Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim/Sınıf Eğitimi, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim/Sınıf Eğitimi, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim/Sınıf Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zeka Gelişimine Yönelik Program Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi: Karma Yöntem Çalışması
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2015
2015Yüksek Lisans
Egitim fakültesi ögrencilerinin duygusal zekaları ile yasam doyumlarının incelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim/Sınıf Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025Çalışma Hayatında Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Ticarette Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Hukukta Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Enerjide Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Sağlıkta Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Kamu Düzeni ve Güvenliğinde Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliğinde Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Finansta Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Tarımda Yapay Zeka
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2025
2025Güvenilir Yapay Zeka Riskler, Etik Değerler ve İlkeler
Mesleki Eğitim
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
2024
2024Çevre ve Sıfır Atık
Mesleki Eğitim
ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
2024
2024Günlük Hayatta ve Kamu Binalarında Enerji Verimliliği
Mesleki Eğitim
ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
2024
2024Günlük Hayatta Su Verimliliği
Mesleki Eğitim
ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
2024
2024Devlet Malını Koruma
Mesleki Eğitim
ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
2024
2024GSE4x : Introduction to Family Engagement inEducation
Mesleki Eğitim
Harvard University
2024
2024SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE DÖNÜT
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024Google Slaytlar İle Etkili Sunum Hazırlama
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024SINIF İÇİ TEKNOLOJİ KULLANIMI
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024ETKİLİ SUNUMUN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024Kişisel Stres Yönetimi
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024Teknoloji ile Öğretim (e-Teach)
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024SINIF İÇİ ETKİLEŞİM TÜRLERİ
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2024
2024Çatışma Yönetimi
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2023
2023BÜTÜNLEŞİK EĞİTİM ÖĞRETİM UYGULAMALARI-II
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
2023
2023BÜTÜNLEŞİK EĞİTİM ÖĞRETİM UYGULAMALARI
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
2022
2022ÇALIŞANLARIN TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
Atatürk Üniversitesi
2022
2022Harmanlanmış Öğretim Uygulamaları Eğitimi
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
2015
2015TÜBİTAK ULAKBİM Editör ve Yazar 7. Eğitim Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - 2024
2020 - 2024Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2013 - 2020
2013 - 2020Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAkademik Performans D. Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Bölüm Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorStaj Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2024
2014 - 2024Ders Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2013 - 2022
2013 - 2022Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme
Öğretmenlik Uygulaması II
Okul Deneyimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması I
İlkokulda Drama
Bilişim Teknolojileri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulamaları II
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Ahlak ve Etik
Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı
Etkili İletişim
Eğitim Bilimine Giriş
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Kuzeydoğu Anadolu Kariyer Fuarı (KUDAKAF’23)
Kurumsal Tanıtım, Kuzeydoğu Anadolu Kariyer Fuarı (KUDAKAF’23) , Türkiye, Erzurum, 2023 - 2023
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. Whole Language Method and Phonics Instruction as Literacy Teaching Methods: A Systematic Review
Akan E., Özdemir Cihan M., Kurşun E., Yıldız M., Aydemir Arslan M.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2024, sa.37, ss.247-280, 2024 (TRDizin)
2024
20242. What is the Difference between Good and Poor Young Adult Readers?
Yıldız M., Özdemir Cihan M., Kurşun E.
READING PSYCHOLOGY:AN INTERNATIONAL QUARTERLY
, cilt.45, sa.2, 2024 (Scopus)
2024
20243. Whole Language Method or Phonics Method for Better Reading? An Eye-tracking Study
Yıldız M., Özdemir Cihan M., Kurşun E., Karaman S., Akan E., Yılar Ö.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.1, ss.121-141, 2024 (Scopus)
2024
20244. Emotional intelligence training for pre-service primary school teachers: a mixed methods research
Özdemir Cihan M., Dilekmen M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
, cilt.15, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. A Case Study on the Counting Competencies of Pre-Service Primary School Teachers
ÖZKAYA M., ÖZDEMİR CİHAN M., KONYALIOĞLU A. C.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.60, ss.1599-1621, 2024 (TRDizin)
2017
20176. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zekalarının Anne-BabaTutumu Akademik Başarı ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Özdemir M., Dilekmen M.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.21, sa.4, ss.1655-1671, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Drama As A Method In Teaching The Mother Tongue: The TurkishLanguage Case
Özdemir M., Ulaş A. H.
MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS
, cilt.7, sa.9, ss.690-711, 2017 (ESCI)
2017
20178. Doğrudan ve Dolaylı Öğretim Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Değerlendirici Durum Çalışması
Özdemir M., Kılıç D.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.304-327, 2017 (TRDizin)
2016
20169. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi
Özdemir M., Dilekmen M.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.6, sa.1, ss.98-113, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Okuma Anlama ve Davranışları Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Yıldız M., Kurşun E., Özdemir Cihan M., Karaman S., Yılar Ö.
EJERCongress 2021, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.588-589, (Özet Bildiri)
2021
20212. Öğretim Yaklaşımları ve Modellerinin Bireye Özgülük ile Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi
Özdemir Cihan M.
ULUSLARARASI BEŞERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 04 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Sesli Okuma Davranışları, Okuduğunu Anlama ve Prozodi Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Özdemir Cihan M., Kurşun E., Yıldız M., Yılar Ö., Karaman S.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.74-77, (Özet Bildiri)
2019
20194. TÜRKİYE’DE EĞİTİM ALANINDA FETEMM (STEM) İLE İLGİLİ YAPILANYÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNİN İÇERİK ANALİZİ
ÖZDEMİR M., ÖZKAYA M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim veSosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
2019
20195. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DÖRT İŞLEMİ ANLAMLANDIRABİLMEBECERİLERİNİN İNCELENMESİ
ÖZKAYA M., ÖZDEMİR M., KONYALIOĞLU A. C.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim veSosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019
2019
20196. Eğitim Alanında Duygusal Zekanın Ele Alındığı Doktora Tezlerinin Analizi: Derleme(Review) Çalışması
ÖZDEMİR M., DİLEKMEN M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. Structural Constructions of Research Paper Titles in Primary Education: A Genre Analysis
ÖZDEMİR M., GEÇİKLİ M.
INTERNATIONAL LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2018, ss.494-495, (Özet Bildiri)
2018
20188. Rhetorical Complexity of Method Sections in Primary Education Qualitative Research Papers.
Geçikli M., Özdemir M.
Internatıonal Learning Teachıng and Educational Research Congress (Ilter-2018), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.504-505, (Özet Bildiri)
2018
20189. İlkokuma-yazma Öğretiminde Cümle Yöntemi ile Ses Temelli Cümle Yönteminin Ele Alındığı Çalışmaların Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması
ÖZDEMİR M., KURŞUN E., YILDIZ M., AYDEMİR M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Primary Education Rps’ Introductions in Turkish L1 Context: Rhetoric of Research Domain Variation or Problematique of Establishing Theoretical Framework
Özdemir M., Geçikli M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.4145-4146, (Özet Bildiri)
2017
201711. Sosyal medya platformlarına yönelik algılar üzerine bir metafor analizi
ÖZDEMİR M., ULAŞ A. H.
International Symposium of Education and Values, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Lisans düzeyinde uygulanan yaz okulu ve bütünleme sınavı uygulamalarına eleştirel bir bakış: Tartışma odaklı eylem araştırması
KILIÇ A., ÖZDEMİR M.
International Symposium of Education and Values, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2015
201513. Öğretmen Adaylarının Doğrudan ve Dolaylı Öğretim Stratejileri Uygulamalarına Bakış Açıları
ÖZDEMİR M., KILIÇ D.
3rd International Conference on Primary Education, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201514. Türkçe Öğretiminde Bir Yöntem Olarak “Drama” ve Eğitime Yansımaları
ÖZDEMİR M., ULAŞ A. H.
3rd International Conference on Primary Education, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
201415. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZDEMİR M., DİLEKMEN M.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Matematiğe Karşı Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZDEMİR M., ÖZDEMİR F.
XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Geleceğin Sınıfları: Yapay Zeka ile Öğrenmeyi Dönüştürmek
ÖZDEMİR CİHAN M.
Eğitim Psikolojisinde İleri Araştırmalar, OKAN NESRULLAH, Editör, YAZ Yayınları, Afyonkarahisar, ss.33-49, 2024
2024
20242. Sosyal Duygusal Öğrenme ve Yapay Zeka: Yeni Bir Paradigma
ÖZDEMİR CİHAN M.
Yeni Perspektiflerle Eğitimde Duygu, Düşünce ve Öğrenme, ÖZDEMİR CİHAN MERYEM, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.29-51, 2024
2021
20213. SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME
Özdemir Cihan M.
EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ 4: Strateji ve Yöntemler-II, Doç. Dr. Aysel KIZILKAYA NAMLI, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.75-94, 2021
Desteklenen Projeler
2019 - 2021
2019 - 2021Çözümleme Ve Ses Temelli İlkokuma Ve Yazma Öğretim Yöntemlerinin Göz İzleme Metrikleriyle Karşılaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Sonuç Raporu)
Kurşun E. (Yürütücü), Yıldız M., Özdemir Cihan M., Karaman S., Yılar Ö.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor
SAGE OPEN
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2025
Haziran 2025FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022Psycho-Educational Research Reviews-PERR
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Haziran 2012
Haziran 2012Fakülte/Bölüm 1. Olarak Tamamlama Ödülü
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
12 Kasım 2021 - 14 Kasım 2021
12 Kasım 2021 - 14 Kasım 202119.ULUSLARARASI SINIFÖĞRETMENLİĞİEĞİTİMİ SEMPOZYUMU(USOS2021)
Katılımcı
Ankara-Türkiye
04 Kasım 2021 - 05 Kasım 2021
04 Kasım 2021 - 05 Kasım 2021ULUSLARARASI BEŞERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021
07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021EJER Congress 2021
Katılımcı
Aksaray-Türkiye
Burslar
2019 - 2020
2019 - 2020Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Bursu
TÜBİTAK
2015 - 2019
2015 - 2019Yurt İçi Doktora Bursu
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5
h-indeksi (WOS): 1
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2021 - 2021
2021 - 2021Tübitak 1001 Projesi
http://ilkokuma.atauni.edu.tr/
Atatürk Üniversitesi, Turkey
2019 - 2020
2019 - 2020