Turizm Şirketlerinde Raporlanan Marka Değerinin Şirketlerin Karlılığına ve Sermaye Yapılarına Etkisi


Altınkaynak F.

The Journal Of Business Science, cilt.6, sa.2, ss.45-60, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: The Journal Of Business Science
  • Sayfa Sayıları: ss.45-60
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası ölçekte faaliyet gösteren şirketlerin sahip olduğu marka değerinin bilançolarında net olarak raporlanmasına ilişkin bir öneri sunmaktır.

Yöntem: Bu çalışmada, veri analizi yöntemi kullanılarak turizm sektöründe faaliyet gösteren ve hisseleri Borsa İstanbul’da işlem gören şirketlerin mali tablolarında raporlanan marka değerinin, şirketlerin kârlılığına etkisi ile toplam varlıkları ve toplam sermayeleri içindeki payı analiz edilmiştir.

Bulgular: Çalışma sonucunda, marka değerinin muhasebesel açıdan tam olarak raporlanamadığı tespit edilmiştir.

Sonuç: Sonuç olarak şirketlerin gerçek piyasa değerinin doğru tespitinde veya konsolidasyonlar gibi şirketleri ilgilendiren birçok konuda şirketlerin marka değerlerinin net olarak muhasebeleştirilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır.