Takvim-i Vekayi, cilt.10, sa.1, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
Günümüzde oyunların yaygınlaşması ve milyonlarca insan
tarafından oynanıyor olması oyunların eğlence amacının
dışında da kullanılabileceği fikrini ortaya çıkarmıştır.
Yabancı dil öğretimi de bu amaçlardan biri olarak
görülmektedir. Etkili kullanıldıklarında, oyunların
öğrencilerin geleneksel öğretim ortamlarından
kaynaklanan sıkılma, dikkat dağınıklığı ve motivasyon
eksikliği gibi olumsuz faktörleri önleyerek öğrenme
süreçlerinde oldukça etkili olduğu literatürde
vurgulanmıştır. Ayrıca, oyunların öğrencilere eğlenerek
öğrenme ortamı sağladıkları için daha kalıcı ve etkili
öğrenmenin gerçekleştiği, aynı zamanda oyunların
değerlendirme aşamasında da oldukça etkili olduğu
belirtilmiştir. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında
oyunlaştırılmış değerlendirme yöntemi kullanımının
öğrencilerin yabancı dil kelime öğrenme süreçleri
üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda açıklayıcı karma desen araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 28 deney 28 kontrol
grubu olmak üzere toplam 56 İngilizce öğretmen adayı
öğrenci katılmıştır. Uygulama kapsamında öncelikle
öğrencilere 100 sorudan oluşan bir kelime sınavı ön-test
olarak uygulanmıştır. Dört hafta boyunca süren
uygulamada öğrencilerin haftalık olarak kendilerine verilen
kelime listesine çalışmaları istenmiş, kontrol grubundaki
öğrenciler geleneksel quiz yöntemi ile deney grubundaki
öğrenciler ise Kahoot tabanlı oyunlaştırılmış değerlendirme
yöntemi ile değerlendirilmiştir. Uygulama sonunda aynı
kelime sınavı son-test olarak uygulanmış ve sonuçlar
raporlanmıştır. Analizler sonucunda oyunlaştırılmış
değerlendirme yöntemiyle değerlendirilen öğrencilerin
geleneksel quiz yöntemiyle değerlendirilen öğrencilere göre
hem süreç içi hem de süreç sonunda yapılan
değerlendirmede daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır.
Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, çalışmada ayrıca
ileride yapılacak olan çalışmalara yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
Today, the prevalence of games and the fact that they are played by millions of
people has revealed the idea that games can also be used for entertainment purposes.
Foreign language teaching is also seen as one of these purposes. It has been
emphasized in the literature that when used effectively, games are very effective in the
learning processes of students by preventing negative factors such as boredom,
distraction and lack of motivation arising from traditional teaching environments. In
addition, it has been revealed that more permanent and effective learning occurs
because they provide a fun learning environment for students. In addition, it was
stated that the games were very effective in the evaluation phase. In this context, in
this study, it is aimed to investigate the effects of the use of gamified assessment
method on students' foreign language vocabulary learning processes. For this purpose,
explanatory mixed research method was used. A total of 56 English teacher
candidates, 28 of which were in the experimental group and 28 in the control group,
participated in the study. Within the scope of the study, a vocabulary test consisting
of 100 questions was applied to the students both in control and experimental groups
as a pre-test. In the four-week application, the students were asked to study on the
word list, containing 25 words each week, given to them on a weekly basis, the
students in the control group were assessed with the traditional quiz method and the
students in the experimental group were assessed with gamified assessment method
using the Kahoot application. At the end of the application, the same exam was applied
again as a post-test and the results were reported. As a result of the analyzes, it was
revealed that the students who were assessed with the gamified assessment method
were more successful in the vocabulary exam than the students who were assessed
with the traditional quiz method. Based on the results obtained, suggestions for future
studies were also made in the study.