ATATÜRK İLETİŞİM DERGİSİ, cilt.1, sa.6, ss.89-104, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma son yıllarda halkla ilişkiler alanında egemen olan ilişkisel perspektifin ve onun günümüzdeki uygulanış biçimi olan diyalojik iletişimin kuruluşlar tarafından internet ortamında nasıl ve ne düzeyde uygulandığını saptamaya yöneliktir. Bu bağlamda çalışma kapsamında Türkiye’de Fortune 500 listesinde yer alan kuruluşların kurumsal web siteleri analiz edilmiş ve diyalojik iletişim düzeyleri araştırılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkarak söz konusu kuruluşların diyalojik iletişim düzeylerinin genel olarak düşük olduğu saptanmıştır.
The purpose of this study is to determine how and at what levels relational perspective which is dominant in field of public relations recently and the dialogic communication which its form of application is implemented in internet setting. In this context the corporate web sites of organisations in Turkey Fortune 500 list and their dialogic communication levels were analyzed within the scope of this study. On the basis of the findings of this study, lowness of dialogic communication levels of the corporates is presented.