Görsel Sanatlar Dersinde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi


Creative Commons License

Eraslan Taşpınar Ş.

e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.32-39, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.32-39
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin görsel sanatlar dersine karşı tutumlarına olan etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada deneysel yöntem kullanılarak, çalışma grubu 2012-13 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Iğdır il merkezindeki bir ortaokulda 8. sınıf seviyesindeki 63 öğrenciden oluşturulmuştur. Deney grubu 32, kontrol grubu ise 31 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim yöntemine göre yapılandırılmış bir program uygulanırken kontrol grubunda görsel sanatlar dersi öğretim programı yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak görsel sanatlar tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS 17 paket programında t-testi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizleri doğrultusunda Çoklu Zekâ Kuramına dayalı öğretim yöntemine göre yürütülen etkinliklerin öğrencilerin derse karşı olan tutumlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Görsel sanatlar dersinde çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin kullanılması önerilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sanat, Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlar, Çoklu Zekâ Kuramı

Aim of the study was to determine effects of multiple intelligence theory based teaching method on students’ attitudes to visual art courses. The research was designed through experimental method with 63 students which 2012-2013 academic years’ 8th grade students of Iğdır Atatürk Secondary School. The groups were generated as 32 students for experimental group and 31 students for control group. While the experiment group student got visual art educations using multiple intelligence theory teaching method, the control group students got an ordinary program for visual art class. The attitude scale technique was used to determine the students attitudes towards the visual arts course. The obtained data were analyzed by t-test in SPSS 17 package program. It was determined that visual art education using multiple intelligence theory teaching method was significantly different and effective than the other group. Multiple intelligence theory based teaching method can be recommended to visual art courses by considering the research’s results.

Key Words: Education, Art, Art Education, Visual Arts, Multiple Intelligence Theory