Trakya Eğitim Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.1289-1309, 2022 (Hakemli Dergi)
: Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin bilişim
teknolojileri öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik
tutumları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmadan elde
edilen bulgulara göre, öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz
yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında
pozitif yönde anlamlı bir ilişki vardır. Bu durumda,
öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları arttıkça
uzaktan eğitime yönelik tutumlarının da artacağı söylenebilir.
Ayrıca öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik
algılarının, uzaktan eğitime yönelik tutumlarının anlamlı
yordayıcısı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Buna göre,
öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarında bilişim
teknolojileri öz yeterlik algıları önemli bir rol oynamaktadır.
Diğer alt problemler açısından değerlendirildiğinde,
öğretmenlerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları
cinsiyet, mesleki kıdem ve katıldıkları hizmet içi eğitim türü
değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken; görev
yapılan eğitim kademesi ve hizmet içi eğitime katılım
durumlarına göre anlamlı farklılık göstermemektedir.
Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ise,
mesleki kıdem, hizmet içi eğitime katılım durumu ve
katıldıkları hizmet içi eğitim türüne göre anlamlı farklılık
gösterdiği; görev yapılan eğitim kademesi değişkenine göre
anlamlı farklılık göstermediği bulgularına ulaşılmıştır.