SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA GELİŞMELER 1, Prof.Dr.Hüseyin Ali KUTLU, Editör, PLATANUS, Ankara, ss.379-409, 2023
Bu çalışmanın amacı, C2C e-ticaret siteleri kapsamında hizmet kalitesi, müşteri
sadakati müşteri memnuniyeti, algılanan değer arasındaki ilişkileri araştırmak
amaçlanmıştır. Bu tez kapsamında hizmet kalitesinin alt boyutları olan ilgi,
güvenlik, güvenilirlik, ürün çeşitliliği ve kullanım kolaylığı olduğu ileri
sürülmüştür. Araştırmada 5’li likert tipi ölçek kullanılmıştır. Çalışmada SPSS programı
kullanılarak regresyon analizi, ANOVA, LSD ve t testleri uygulanmıştır. 405
kişi üzerinde uygulanan bu anket çalışmasında Erzurum’da yaşayan kişiler tarafından
yanıtlanmıştır. Anketi yanıtlayanların 279’u (%68,9) kadınlardan oluşurken,
126’sı (%31,1) erkeklerden oluşmaktadır. 0-17 yaş arasında 4 kişi, 18-24 yaş
arasında 168 kişi, 25-34 yaş arasında 188 kişi, 35-44 yaş arasında 35 kişi,
45-54 yaş arasında 6 kişi, 55 ve üzeri yaş arasında 4 kişi ankete katılım
sağlamıştır.