ULUSLARARASI SANAD KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2019, sa.15476, ss.583-585
SOSYAL MEDYA ARACILIĞI İLE YAPILAN REKLAMLARIN
REKLAM FOTOĞRAFI SEKTÖRÜNE ETKİLERİ
Sosyal Medya, kullanıcıların istedikleri herhangi bir içeriği yayınladığı ve paylaştığı online bir ağdır.
1970’lerden sonra başlayan ve 1990’lardan sonra hızlı bir şekilde yaygınlaşan internet kullanımı ile 2000’li
yıllardan itibaren sosyal paylaşımın öneminin artmasıyla birlikte her kültürden, her kesimden insanın ilgisini çekecek noktaya ulaşmıştır. Günümüzde sosyal medya birçok kişi ve kurum tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bu sayede hızlı erişim kolaylaşmakta, kullanıcılar istedikleri içerikleri, sosyal medya aracılığı
ile paylaşabilmekte ve başka insanların paylaşımlarını görebilmekte ve bu içerikler ile ilgili görüşlerini yine
bu sosyal ağ üzerinden yansıtabilmektedirler.
Teknolojik gelişmeler sonucunda sosyal medya araçlarının yaygınlaşması yaşamın birçok alanını etkilediği gibi reklam alanında yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu doğrultuda sosyal medya
araçları sayesinde yeni ekonomik dinamiklerin ortaya çıktığı görülmektedir. Bu yeni düzende insanlar konu
ile ilgili birtakım çalışmalara farkında olarak ya da olmayarak maruz kalmaktadır.
Çalışmada yeni bir iletişim aracı olarak sosyal medyanın tanımı, kapsamı, kullanımı ve önemi ele alınmıştır. Ayrıca üreticiler ve tüketiciler açısından sosyal medya değerlendirmesi yapılmıştır. Sosyal medyanın
reklam üzerinde sebep olduğu yenilikler ve değişiklikler incelenmiş ve sektöre olumlu-olumsuz ne gibi
etkileri olduğu araştırılmıştır. Sonuç olarak reklam sektöründe aktif olarak çalışan fotoğrafçıların sosyal
medyanın sektöre etkileri ile ilgili görüşleri alınarak bir değerlendirme yapılmıştır.
THE IMPACT OF ADVERTISING MADE THROUGH SOCIAL MEDIA
ON THE ADVERTISING PHOTOGRAPHY
Social Media is an online network where users can publish and share any content they wish. With the
increase in the importance of social media since the 2000s, which began after the 1970s and became widespread rapidly after the 1990s, it has reached a place that will attract the attention of people from all cultures and all segments. Nowadays, social media is actively used by many people and foundations. Thus, quick
access is facilitated, users can share the content they want via social media and they can see the communion
of other people and also their views on these contents can be reflected in this social network.
As a result of technological advancements, the widespread use of social media has affected many domains of life and has led to the emergence of new approaches in advertising. Accordingly, it is observed
that new economic dynamics have emerged through social media tools. With this new direction, people are
exposed to some research related to the subject wittingly or unwittingly.
In this study, the definition, scope, usage, and importance of social media as a new communication
tool is discussed. Besides, social media analysis was made for producers and consumers. Innovations and
changes caused by social media on advertising are examined, positive and negative effects on the sector are
investigated. As a result, an evaluation was made by taking the opinions of photographers who are actively
working in the advertising sector about the effects of social media on the sector.