Dr. Öğr. Üyesi Yekta KOŞAN


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim

Metrikler

Yayın

26

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

96

H-İndeks (Scholar)

4

Toplam Atıf Sayısı

3

Proje

4

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Pedagojik Sistemler Kuramına Dayandırılan Sürdürülebilir Gelişme İçin Öğretmen Eğitimi Programının Etkililiğinin İncelenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2015

2015

Yüksek Lisans

Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2018

2018

İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi

İş Sağlığı ve Güvenliği

İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi

2017

2017

Akademik Okul Çalıştayları 1

Mesleki Kurs

Çukurova Üniversitesi

2015

2015

Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuk Oyunlarının Rolü

Mesleki Eğitim

Hacettepe Üniversitesi

2015

2015

Sınıfta öğretmen çocuk işbirliği

Mesleki Eğitim

Hacettepe Üniversitesi

2015

2015

Erken Çocukluk Eğitiminde Aile KAtılımı

Mesleki Eğitim

Hacettepe Üniversitesi

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı

Akademi Dışı Deneyim

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

araştırma görevlisi

Hacettepe üniversitesi, araştırma görevlisi

2012 - 2014

2012 - 2014

araştırma görevlisi

Atatürk üniversitesi, araştırma görevlisi

2011 - 2012

2011 - 2012

öğretmen

kuruyer abdulaziz karadeniz ilköğretim okulu, öğretmen

2009 - 2011

2009 - 2011

öğretmen

Viranşehir Anaokulu, öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi II

Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması II

Okul Öncesi Eğitim Programları Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocukluk Eğitiminde Plan Hazırlama

Erken Çocukluk Eğitiminde Araştırma II

Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim

Risk Altındaki Çocuklar

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

İklim Değişikliği Bilincini Temel Eğitime Entegre Etme

Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022

Üniversiteni Keşfet Sanal Fuarı 2022

Kurumsal Tanıtım, Yüksek Öğretim Kurumu, Türkiye, Erzurum, 2022 - 2022

Açık Kapı Üniversite Tanıtımı

Kurumsal Tanıtım, Atatürk Üniversitesi, Türkiye, Erzurum, 2022 - 2022

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2017

2017

2. Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Medya’xxya Yönelik Sahip Oldukları Metaforlar

KOŞAN Y., GÜRLEN E.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 20 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

3. The Metaphor Study About Anti-Bias Education Programs

AKMAN B., KURU N., KOŞAN Y., KORKMAZ A., KARADEMİR A.

Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

4. First Grade Students Perceptions About Their Preschool And Elementary School Experience

ERKAN N. S., TARMAN İ., ŞANLI Z. S., KOŞAN Y., ÖMRÜUZUN I.

xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

5. School Readines in Turkey Are Bilingual Children ready or not

KOŞAN Y., ERKAN N. S.

xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE EV ZİYARETLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Erkan N. S., Tarman İ., Ömrüuzun I., Koşan Y., Kuru N., Kaymak S.

11.Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), University of İllinois- UrbanaChampaign, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2015, cilt.35, ss.307-332, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Okul Öncesinde Artık ve Doğal Malzemelerle Materyal Geliştirme

Koşan Y.

Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereç Geliştirme, Aslı Balcı, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.320-339, 2025

2024

2024

2. Okul Öncesi Dönemde Ahlak Gelişimi

Koçyiğit S., Koşan Y.

Okul Öncesi Eğitim Ansiklopedisi: Gelişim 1-2, Özgül Polat,M. Oya Ramazan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-74, 2024

2023

2023

3. Erken Çocukluk Döneminde Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

Koşan Y.

Erken Çocukluk Döneminde Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi, Hatice Uysal Bayrak,Kasım Karataş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.639-658, 2023

2022

2022

4. Erken Çocukluk Eğitimi

Koşan Y.

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları, Hilal Kahraman,Nevra Atış Akyol, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.29-52, 2022 Creative Commons License

2022

2022

5. Orman Okulu Yaklaşımı

PAMUK D., KOŞAN Y.

Erken Çocukluk Eğitiminde ETKİLİ PROGRAMLAR VE UYGULAMALAR, Okyay Özlem, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.275-324, 2022

2021

2021

6. Orman Okulu Yaklaşımı

Koşan Y.

Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlar ve Programlar, Mine Canan Durmuşoğlu, Editör, HEDEF CS BASIN YAYIN, Ankara, ss.468-491, 2021

2018

2018

7. Yeterlilikler ve Yetersizlikler Bağlamı

Koşan Y.

Çeşitliliklerin Olduğu Bir Dünyada Öğrenme ve ÖğretimÇocuklar İçin Çok Kültürlü Eğitim, Tülin Güler Yıldız, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-186, 2018

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Sürdürülebilir Yaşam İçin Ekolojik Okuryazarım-3

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Creative Commons License
Güneş Demir Z., Koşan Y., Gündüz T.

2021 - 2022

2021 - 2022

Çatısı Gökyüzü Duvarları Ağaç Olan Okulum

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Koşan Y., Pamuk D.(Yürütücü)

2020 - 2022

2020 - 2022

Sürdürülebilirlik Odaklı Modüller ve Mesleki Gelişim Programı Aracılığıyla Sürdürülebilir Gelişimin Okul Öncesi Eğitimle BütünleştirilmesiSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi , 2523 - Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) İkili İşbirliği Programı

Güler Yıldız T.(Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2023

Mart 2023

international journal of educational research review

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Ağustos 2023

Ağustos 2023

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye



Burslar

2018 - 2019

2018 - 2019

2214 Doktora Sırası Araştırma Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1