Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Pedagojik Sistemler Kuramına Dayandırılan Sürdürülebilir Gelişme İçin Öğretmen Eğitimi Programının Etkililiğinin İncelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2015
2015Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2018
2018İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi
2017
2017Akademik Okul Çalıştayları 1
Mesleki Kurs
Çukurova Üniversitesi
2015
2015Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuk Oyunlarının Rolü
Mesleki Eğitim
Hacettepe Üniversitesi
2015
2015Sınıfta öğretmen çocuk işbirliği
Mesleki Eğitim
Hacettepe Üniversitesi
2015
2015Erken Çocukluk Eğitiminde Aile KAtılımı
Mesleki Eğitim
Hacettepe Üniversitesi
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
Akademi Dışı Deneyim
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyoraraştırma görevlisi
Hacettepe üniversitesi, araştırma görevlisi
2012 - 2014
2012 - 2014araştırma görevlisi
Atatürk üniversitesi, araştırma görevlisi
2011 - 2012
2011 - 2012öğretmen
kuruyer abdulaziz karadeniz ilköğretim okulu, öğretmen
2009 - 2011
2009 - 2011öğretmen
Viranşehir Anaokulu, öğretmen
Verdiği Dersler
Lisans
Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik
Okul Öncesi Eğitim Programları
Lisans
Okul Deneyimi II
Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik
Öğretmenlik Uygulaması II
Okul Öncesi Eğitim Programları
Erken Çocukluk Eğitiminde Plan Hazırlama
Erken Çocukluk Eğitiminde Araştırma II
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
Risk Altındaki Çocuklar
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
İklim Değişikliği Bilincini Temel Eğitime Entegre Etme
Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye, Ankara, 2022 - 2022
Üniversiteni Keşfet Sanal Fuarı 2022
Kurumsal Tanıtım, Yüksek Öğretim Kurumu, Türkiye, Erzurum, 2022 - 2022
Açık Kapı Üniversite Tanıtımı
Kurumsal Tanıtım, Atatürk Üniversitesi, Türkiye, Erzurum, 2022 - 2022
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. From Theory to Practice: Empowering Preschool Teachers for Sustainability Via Pedagogical Systems Theory Based Professional Development
KOŞAN Y., GÜLER YILDIZ T.
EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Pedagogical bridges to heritage: teacher attitudes and practices in heritage language maintenance
Akgul E., Koşan Y., Elmas R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM
, 2025 (AHCI)
2024
20243. A Collaboration Project on Education for Sustainability: A Qualitative Evaluation of Professional Development Program for Turkish Preschool Teachers
Koşan Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.2, ss.216-232, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Abuse and Neglect of Children With Specific Learning Disorders in Türkiye: A Case-Control Study
Uzun M. E., KOŞAN Y., Sirin H.
CLINICAL PSYCHOLOGY & PSYCHOTHERAPY
, cilt.31, sa.3, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20245. Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkisine Yönelik Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Metaforları
Koşan Y., Gürlen E.
International Journal of Early Childhood Education Studies
, cilt.9, sa.1, ss.46-56, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. AÇIK HAVA OYUNPARKLARINDA RİSKLİ OYUNA ÇOK YÖNLÜ BAKIŞ
Pamuk D., Cevher Kalburan F. N., Koşan Y.
Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi
, cilt.23, sa.59, ss.235-261, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Investigation of bilingual first-grade students’ school readiness
Koşan Y., Erkan N. S.
Theory and practice in child development
, cilt.1, sa.2, ss.43-61, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20188. First Grade Studets’ Perceptions of Their Preschool and Elementary School Experience
Erkan N. S., Tarman İ., Şanlı Z. S., Koşan Y., Ömrüuzun I.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.5, ss.1-13, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Metaphors in anti-bias educational program: Educators’ voices.
KOŞAN Y., KURU N., KORKMAZ A., KARADEMİR A., AKMAN B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.353-376, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201510. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE EV ZİYARETLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
ERKAN N. S., TARMAN İ., ÖMRÜUZUN I., KOŞAN Y., KURU N., KAYMAK S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.307-332, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı ve İlk Yıllar Programı kullanılan okullardaki çocukların ilkokula hazır bulunuşluklarının karşılaştırılması
ERKAN N. S., KOŞAN Y., KURU N., ULUDAĞ G.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.469-470, (Özet Bildiri)
2017
20172. Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerin Medya’xxya Yönelik Sahip Oldukları Metaforlar
KOŞAN Y., GÜRLEN E.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 20 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. The Metaphor Study About Anti-Bias Education Programs
AKMAN B., KURU N., KOŞAN Y., KORKMAZ A., KARADEMİR A.
Twelfth International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. First Grade Students Perceptions About Their Preschool And Elementary School Experience
ERKAN N. S., TARMAN İ., ŞANLI Z. S., KOŞAN Y., ÖMRÜUZUN I.
xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20165. School Readines in Turkey Are Bilingual Children ready or not
KOŞAN Y., ERKAN N. S.
xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
20156. Okul öncesi dönemde çocuğun alıcı dil becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
GÖNEN M. S., ÜLKER ERDEM A., KOŞAN Y., ÖZEN TOPAL Z. Z., DENİZ A., HAZAR R. G.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE EV ZİYARETLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Erkan N. S., Tarman İ., Ömrüuzun I., Koşan Y., Kuru N., Kaymak S.
11.Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), University of İllinois- UrbanaChampaign, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2015, cilt.35, ss.307-332, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Okul Öncesinde Artık ve Doğal Malzemelerle Materyal Geliştirme
Koşan Y.
Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereç Geliştirme, Aslı Balcı, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.320-339, 2025
2024
20242. Okul Öncesi Dönemde Ahlak Gelişimi
Koçyiğit S., Koşan Y.
Okul Öncesi Eğitim Ansiklopedisi: Gelişim 1-2, Özgül Polat,M. Oya Ramazan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-74, 2024
2023
20233. Erken Çocukluk Döneminde Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi
Koşan Y.
Erken Çocukluk Döneminde Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi, Hatice Uysal Bayrak,Kasım Karataş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.639-658, 2023
2022
20224. Erken Çocukluk Eğitimi
Koşan Y.
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları, Hilal Kahraman,Nevra Atış Akyol, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.29-52, 2022
2022
20225. Orman Okulu Yaklaşımı
PAMUK D., KOŞAN Y.
Erken Çocukluk Eğitiminde ETKİLİ PROGRAMLAR VE UYGULAMALAR, Okyay Özlem, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.275-324, 2022
2021
20216. Orman Okulu Yaklaşımı
Koşan Y.
Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlar ve Programlar, Mine Canan Durmuşoğlu, Editör, HEDEF CS BASIN YAYIN, Ankara, ss.468-491, 2021
2018
20187. Yeterlilikler ve Yetersizlikler Bağlamı
Koşan Y.
Çeşitliliklerin Olduğu Bir Dünyada Öğrenme ve ÖğretimÇocuklar İçin Çok Kültürlü Eğitim, Tülin Güler Yıldız, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-186, 2018
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Sürdürülebilir Yaşam İçin Ekolojik Okuryazarım-3
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Güneş Demir Z., Koşan Y., Gündüz T.
2021 - 2022
2021 - 2022Çatısı Gökyüzü Duvarları Ağaç Olan Okulum
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Koşan Y., Pamuk D.(Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022
Sürdürülebilirlik Odaklı Modüller ve Mesleki Gelişim Programı Aracılığıyla Sürdürülebilir Gelişimin Okul Öncesi Eğitimle Bütünleştirilmesi
TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi , 2523 - Kore Ulusal Araştırma Vakfı (NRF) İkili İşbirliği Programı
Güler Yıldız T.(Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Dezavantajlı Bölgelerde yaşayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Duygusal ve Sağlık Gelişimlerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Gönen M. S.(Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2023
Mart 2023international journal of educational research review
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2023
Mart 2023Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Burslar
2018 - 2019
2018 - 2019