Öğr. Gör. Dr. Aysel EYERCİ


Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

Yabancı Diller Anabilim Dalı Başkanlığı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler Genel, Dil Ve Dilbilim, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Dilbilim

Web: https://avesis.atauni.edu.tr/ayselcatal
Ofis: Yabancı Diller Yüksekokulu Kat:2 No:2

Metrikler

Yayın

35

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı İngiliz Dilbilimi, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

WILLINGNESS TO COMMUNICATE IN AUTONOMY SUPPORTIVE EFL SETTINGS: A TURKISH UNIVERSITY CONTEXT

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2012

2012

Yüksek Lisans

The Effects of the European Language Portfolio on Second Language Writing Skills

Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı İngiliz Dilbilimi

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Almanca

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2023

2023

Program Akran Değerlendirme Çalıştayı-II

Kalite Yönetimi

Atatürk Üniversitesi

2023

2023

Diversity, Equity and Inclusion at Cell Press

Mesleki Eğitim

Elsevier Research Academy

2023

2023

How to prepare your manuscript

Mesleki Eğitim

Elsevier Research Academy

2023

2023

Generative AI: New policies, opportunities, and risks

Mesleki Eğitim

Elsevier Research Academy

2023

2023

E-safety - raising awareness in the classroom

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

The role of workers' representation in English language teaching

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Empowering learners through sustainable development goals

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Virtual Penpal Exchanges

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

From game playing to game thinking: Unravelling the impact of gamification for language learning

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Insights from online immersive task-based innovative teaching

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Being updated to face any challenge

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

LGBTQIA+ in ELT - resisting invisibility

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Diversifying pronunciation tasks - quick and easy inclusive extensions

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

Empowering asylum seekers and refugees through English language teaching

Mesleki Eğitim

British Council

2023

2023

How to become a proud non-native speaker of English.

Mesleki Eğitim

Cambridge University Press and Assessment

2023

2023

Moving Beyond the Idealized "Non/Native" Speaker Constructs: Implications for the ELT Profession(alists) & Open Discussions on Artifical Intelligence Implications

Mesleki Eğitim

TEFL KUWAIT

2023

2023

How to teach speaking

Mesleki Kurs

British Council

2022

2022

Bridging the gap between the graduate thesis and the publishable research article

Mesleki Eğitim

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2022

2022

A Roundtable Discussion: Professional Development Opportunities for EFL Professionals

Mesleki Eğitim

RELO

2022

2022

Implementing Culturally Sustaining Pedagogies in English as a Foreign Language (EFL) Contexts

Mesleki Eğitim

RELO

2022

2022

Going 'Mobile' and 'Social' in Digitized English Language Classrooms

Mesleki Eğitim

RELO

2022

2022

Motivation and Autonomy Support in Language Classrooms

Mesleki Eğitim

RELO

2022

2022

Teaching World Englishes in Global Language Classrooms

Mesleki Eğitim

RELO

2021

2021

EAP Leaders of Tomorrow

Mesleki Eğitim

British Council

2021

2021

Tales from the Wizarding World: Bringing Harry Potter Universe into the Classroom

Mesleki Eğitim

RELO

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - 2018

2018 - 2018

Öğretim Görevlisi

Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

2011 - 2018

2011 - 2018

Okutman

Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Uzman

Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, Dış İlişkiler Ofisi

2008 - 2009

2008 - 2009

Uzman

Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İngilizce Öğretiminde Güncel Meseleler

Lisans

Lisans

İngilizce Dinleme ve Konuşma A

İngilizce Okuma ve Yazma (B)

İngilizce Okuma ve Yazma (A)

Uygulamalı Dilbilim I

Speaking and Listening

Yabancı Dil II

Uygulamalı Dilbilim II

Uygulamalı Dilbilim I

Uygulamalı Dilbilim II

İngilizce Dinleme ve Konuşma B

İngilizce Dilbilgisi II

Applied Linguistics I

İngilizce Dil Bilgisi I

İngilizce Okuma ve Yazma

İngilizce Dinleme ve Konuşma

Applied Linguistics II

İngilizce Okuma ve Yazma (B)

Applied Linguistics I

Applied Linguistics II

Yabancı Dil II

İngilizce Dinleme ve Konuşma

Yabancı Dil I

İngilizce Dil Öğretimi (II)

Mesleki İngilizce V B

İngilizce Dil Öğretimi

Yabancı Dil I

İngilizce Dinleme ve Konuşma

Yabancı Dil 1

Mesleki İngilizce 1

Mesleki İngilizce V A

Dil Öğretim Yöntemleri II - II

Mesleki İngilizce III B

Mesleki İngilizce 1 A

İngilizce Dinleme ve Konuşma

İngilizce Dilbilgisi 1

Yabancı Dil 1

Mesleki İngilizce 1 B

Mesleki İngilizce III A

Yabancı Dil I

İngilizce Dilbilgisi 1

Dil Öğretim Yöntemleri II

Yabancı Dil I

Yabancı Dil 1

İleri Yazma Becerileri II

Writing

Writing

Yabancı Dil II

Yazma Becerileri

Yabancı Dil II

İngilizce II

Yabancı Dil I

Writing Skills (B)

İleri yazma Becerileri I

Writing Skills (B) Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması

Öğretmenlik Uygulaması

Writing Skills (A)

Writing Skills (A)

Sözlü İletişim Becerileri II (A)

Sözlü İletişim Becerileri II (B)

Yazma Becerileri II (B)

Yazma Becerileri II (A)

Writing Skills (C)

Writing

Advanced Writing Skills Sürdürülebilir Kalkınma

Advanced Writing Skills Sürdürülebilir Kalkınma

Reading-Writing

Yabancı Dil 1

Yabancı Dil 1

Applied Linguistics

Business English

Mesleki İngilizce

Diplomatik İngilizce

Temel İngilizce

Temel İngilizce

Temel İngilizce

Temel İngilizce

Makaleler

Tümü (6)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Language as a Bridge to Social Justice: Facilitating Communication in the ELT Classrooms

Eyerci A.

15th METU International ELT Convention , Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.49, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN TÜRKİYE: A 100-YEAR RETROSPECTIVE REVIEW (1923-2023)

Eyerci A.

100. YILINDA TÜRKİYE CUMHURİYETİ 1923-2023 ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Erzurum, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Empowering English Language Teachers: The Significance of Autonomous Continuous Professional Development in the Digital Age

Eyerci A.

New Media Pedagogy 23 research trends, methodological challenges and successful implementations, Krakow, Polonya, 21 - 24 Kasım 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. A Study on Factors Affecting EFL Teachers' Awareness of Their English Pronunciation

Eyerci A.

21st INGED International ELT Conference “Getting Off the Beaten Path in ELT”, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, ss.68, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. An Investigation of Tertiary EFL Teachers’ Awareness on their Digital Footprints in Online Educational Contexts

Eyerci A.

ICETOL International Conference on Educational Technology and Online Learning , Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, ss.10-15, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Agentive Teachers in Times of Crisis: A Qualitative Investigation of Post-earthquake ELT Practices in Turkey

EYERCİ A.

The 3rd International ILTERG Conference 2023, Nevşehir, Türkiye, 02 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. A LONGITUDINAL STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC WRITING SKILLS AND OVERALL ACADEMIC ACHIEVEMENT OF TERTIARY-LEVEL OF EMI STUDENTS

EYERCİ A.

AVRASYA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES MARCH 10 - 12, 2023 - BUDAPEST, Budapest, Macaristan, 10 Mart 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

9. FOSTERING LEARNER AUTONOMY OF PHARMACEUTICAL STUDENTS THROUGH PROBLEM-BASED LEARNING IN ESP CLASSES

EYERCİ A.

AVRASYA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES MARCH 10 - 12, 2023 - BUDAPEST, Budapest, Macaristan, 10 Mart 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Analysis of EAP Instructors’ Perceptions on Their Continuous Professional Development Needs: A Qualitative Study

EYERCİ A.

3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Competencies of the English Course Books in terms of 21st Century Life Skills: Turkish EFL Context

Eyerci A.

. 4th International Conference in a Post-Pandemic World: Challenges and Opportunities, San Juan de Pasto, Colombia, September 14-16, 2022., San Juan Del Rio, Meksika, 14 - 16 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. A Survey on the Relationship between Willingness to Communicate and Learner Autonomy of Turkish EFL Students

Eyerci A.

4th International Conference on Language, Education, and Culture 2021 , İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021, ss.15, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. A Qualitative Study on the Academic Reflections of the Wellbeing of Turkish EFL Instructors upon Their Language Teaching Practices

EYERCİ A.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. WTC in Autonomy Supportive EFL Settings: A Turkish University Context

EYERCİ A.

The 13th METU International ELT Convention "Teaching Beyond Boundaries", Ankara, Türkiye, 03 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Indirect Vocabulary Learning Through Printed Apparels

BARIN M., EYERCİ A.

3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. THE PERCEPTIONS OF EFL STUDENTS TOWARDS PRONUNCIATION: A META-ANALYSIS OF STUDIES CONDUCTED BETWEEN 2000-2017

EYERCİ A., AKSAKALLI C.

1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. AN INVESTIGATION OF TEACHER AUTONOMY FOR EFL LECTURERS OF COMPULSORY AND INTENSIVE EFL CLASSES

BARIN M., EYERCİ A.

1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. English Language Teaching or Teaching English Language Grammar An Investigation of Focus on Grammar

AKDEMİR A. S., EYERCİ A.

9th International ELT Research Conference, (2016). Çanakkale Onsekiz Mart University, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2013

2013

21. An Analysis of the Effects of Distance Learning on the Productive Skills in Foreign Language Education

KAYACI ÇODUR M., EYERCİ A.

26th European Conference on Operational Research, Roma, İtalya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

22. A SHORT REVIEW OF DISTANCE EDUCATION FROM LANGUAGE LECTURERS’ PERSPECTIVES

AKDAĞ B., EYERCİ A.

4Th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. EAP Materials

Eyerci A.

English for Academic Purposes in Turkey: Reflections from the Territory, Assist. Prof. Dr. Züleyha ÜNLÜ,Assist. Prof. Dr. Erkan KÜLEKÇİ, Editör, Efe Akademik Publishing, İstanbul, ss.37-50, 2023

2022

2022

2. The Perceptions of EFL Learners Regarding Their L1 and L2 Writing Skills and the Interrelationship of These Skills

EYERCİ A.

Contemporary Research on Language Studies, Dr. Öznur Ataş Akdemir, Editör, Shanlax Publicatons, New Delhi, ss.65-83, 2022

2019

2019

3. At the Hotel: Facilities

Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.

Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.235-248, 2019

2019

2019

4. At the Airport, At the Bus Station

Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.

Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.4-16, 2019

2011

2011

6. Languages for Specific Purposes in Theory and Practice

Takkaç M., (Çatal) Eyerci A., Akdemir A. S.

Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, 2011

2011

2011

7. The Effects of the Syllabus, Methods and Teaching Styles of Foreign Language Courses on the Achievements and Attitudes of Students

TAKKAÇ M., EYERCİ A., AKDEMİR A. S.

Languages for Specific Purposes in Theory and Practice, AKBAROV,Azamat, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.214-221, 2011

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Current perspectives in social sciences (Online)

Yabancı Dil Redaktörü

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yabancı Dil Redaktörü

Ödüller

Eylül 2017

Eylül 2017

Young Researcher of the Year

1st International Congress on Social Sciences

Eylül 2016

Eylül 2016

Innovative Language Educator of the Year

KED YAYINEVİ