Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı İngiliz Dilbilimi, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
WILLINGNESS TO COMMUNICATE IN AUTONOMY SUPPORTIVE EFL SETTINGS: A TURKISH UNIVERSITY CONTEXT
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2012
2012Yüksek Lisans
The Effects of the European Language Portfolio on Second Language Writing Skills
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Edebiyatı İngiliz Dilbilimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2023
2023Program Akran Değerlendirme Çalıştayı-II
Kalite Yönetimi
Atatürk Üniversitesi
2023
2023Diversity, Equity and Inclusion at Cell Press
Mesleki Eğitim
Elsevier Research Academy
2023
2023How to prepare your manuscript
Mesleki Eğitim
Elsevier Research Academy
2023
2023Generative AI: New policies, opportunities, and risks
Mesleki Eğitim
Elsevier Research Academy
2023
2023E-safety - raising awareness in the classroom
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023The role of workers' representation in English language teaching
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Empowering learners through sustainable development goals
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Virtual Penpal Exchanges
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023From game playing to game thinking: Unravelling the impact of gamification for language learning
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Insights from online immersive task-based innovative teaching
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Being updated to face any challenge
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023LGBTQIA+ in ELT - resisting invisibility
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Diversifying pronunciation tasks - quick and easy inclusive extensions
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023Empowering asylum seekers and refugees through English language teaching
Mesleki Eğitim
British Council
2023
2023How to become a proud non-native speaker of English.
Mesleki Eğitim
Cambridge University Press and Assessment
2023
2023Moving Beyond the Idealized "Non/Native" Speaker Constructs: Implications for the ELT Profession(alists) & Open Discussions on Artifical Intelligence Implications
Mesleki Eğitim
TEFL KUWAIT
2023
2023How to teach speaking
Mesleki Kurs
British Council
2022
2022Bridging the gap between the graduate thesis and the publishable research article
Mesleki Eğitim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2022
2022A Roundtable Discussion: Professional Development Opportunities for EFL Professionals
Mesleki Eğitim
RELO
2022
2022Implementing Culturally Sustaining Pedagogies in English as a Foreign Language (EFL) Contexts
Mesleki Eğitim
RELO
2022
2022Going 'Mobile' and 'Social' in Digitized English Language Classrooms
Mesleki Eğitim
RELO
2022
2022Motivation and Autonomy Support in Language Classrooms
Mesleki Eğitim
RELO
2022
2022Teaching World Englishes in Global Language Classrooms
Mesleki Eğitim
RELO
2021
2021EAP Leaders of Tomorrow
Mesleki Eğitim
British Council
2021
2021Tales from the Wizarding World: Bringing Harry Potter Universe into the Classroom
Mesleki Eğitim
RELO
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - 2018
2018 - 2018Öğretim Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
2011 - 2018
2011 - 2018Okutman
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Uzman
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, Dış İlişkiler Ofisi
2008 - 2009
2008 - 2009Uzman
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı
Verdiği Dersler
Lisans
Writing Skills (B)
Advanced Writing Skills
Advanced Writing Skills
Lisans
İngilizce Dinleme ve Konuşma A
İngilizce Okuma ve Yazma (B)
İngilizce Okuma ve Yazma (A)
Uygulamalı Dilbilim I
Speaking and Listening
Yabancı Dil II
Uygulamalı Dilbilim II
Uygulamalı Dilbilim I
Uygulamalı Dilbilim II
İngilizce Dinleme ve Konuşma B
İngilizce Dilbilgisi II
Applied Linguistics I
İngilizce Dil Bilgisi I
İngilizce Okuma ve Yazma
İngilizce Dinleme ve Konuşma
Applied Linguistics II
İngilizce Okuma ve Yazma (B)
Applied Linguistics I
Applied Linguistics II
Yabancı Dil II
İngilizce Dinleme ve Konuşma
Yabancı Dil I
İngilizce Dil Öğretimi (II)
Mesleki İngilizce V B
İngilizce Dil Öğretimi
Yabancı Dil I
İngilizce Dinleme ve Konuşma
Yabancı Dil 1
Mesleki İngilizce 1
Mesleki İngilizce V A
Dil Öğretim Yöntemleri II - II
Mesleki İngilizce III B
Mesleki İngilizce 1 A
İngilizce Dinleme ve Konuşma
İngilizce Dilbilgisi 1
Yabancı Dil 1
Mesleki İngilizce 1 B
Mesleki İngilizce III A
Yabancı Dil I
İngilizce Dilbilgisi 1
Dil Öğretim Yöntemleri II
Yabancı Dil I
Yabancı Dil 1
İleri Yazma Becerileri II
Writing
Writing
Yabancı Dil II
Yazma Becerileri
Yabancı Dil II
İngilizce II
Yabancı Dil I
Writing Skills (B)
İleri yazma Becerileri I
Writing Skills (B)
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması
Writing Skills (A)
Writing Skills (A)
Sözlü İletişim Becerileri II (A)
Sözlü İletişim Becerileri II (B)
Yazma Becerileri II (B)
Yazma Becerileri II (A)
Writing Skills (C)
Writing
Advanced Writing Skills
Advanced Writing Skills
Reading-Writing
Yabancı Dil 1
Yabancı Dil 1
Applied Linguistics
Business English
Mesleki İngilizce
Diplomatik İngilizce
Temel İngilizce
Temel İngilizce
Temel İngilizce
Temel İngilizce
Makaleler
Tümü (6)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. EFL Teachers’ Responses to Crisis: Investigating Pedagogical Adaptations, Trauma-Sensitive Practices, and Teacher Identity after Earthquake
Eyerci A.
T E S L - E J:(TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE - ELECTRONIC JOURNAL) , cilt.28, sa.1, ss.1-25, 2024 (Scopus)
2021
20212. A Survey on the Relationship between Willingness to Communicate and Learner Autonomy of Turkish EFL Students
Barın M., Eyerci A.
Shanlax International Journal of Education , cilt.9, sa.1, ss.104-116, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
20183. The Effect of European Language Portfolio on Second Language Writing Skills
BARIN M., EYERCİ A.
Turkish studies language/literature , cilt.13, ss.141-160, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20174. EFL Students’ Perceptions towards Blogging in EFL WritingCourses: A Turkish University Context
EYERCİ A., AKDAĞ B.
Journal of Education and Practice , cilt.8, ss.100-105, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Using Writing Templates as Materials to Improve Writing Skills in Intermediate B1 EFL Classes An Experimental Study
AKDEMİR A. S., EYERCİ A.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.747-756, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20136. A SHORT REVIEW OF DISTANCE EDUCATION FROM LANGUAGE LECTURERS’ PERSPECTIVES
AKDAĞ B., EYERCİ A.
Wjeis , cilt.3, ss.181-191, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Language as a Bridge to Social Justice: Facilitating Communication in the ELT Classrooms
Eyerci A.
15th METU International ELT Convention , Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.49, (Özet Bildiri)
2023
20232. ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN TÜRKİYE: A 100-YEAR RETROSPECTIVE REVIEW (1923-2023)
Eyerci A.
100. YILINDA TÜRKİYE CUMHURİYETİ 1923-2023 ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Erzurum, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20233. Empowering English Language Teachers: The Significance of Autonomous Continuous Professional Development in the Digital Age
Eyerci A.
New Media Pedagogy 23 research trends, methodological challenges and successful implementations, Krakow, Polonya, 21 - 24 Kasım 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20234. A Study on Factors Affecting EFL Teachers' Awareness of Their English Pronunciation
Eyerci A.
21st INGED International ELT Conference “Getting Off the Beaten Path in ELT”, Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, ss.68, (Özet Bildiri)
2023
20235. Assessing the Imperative and Future Implications of e-TEP (Electronic Test of English Proficiency): A Novel Paradigm in Language Proficiency Evaluation in the Turkish Context
Eyerci A.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.459-460, (Özet Bildiri)
2023
20236. An Investigation of Tertiary EFL Teachers’ Awareness on their Digital Footprints in Online Educational Contexts
Eyerci A.
ICETOLInternational Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, ss.10-15, (Özet Bildiri)
2023
20237. Agentive Teachers in Times of Crisis: A Qualitative Investigation of Post-earthquake ELT Practices in Turkey
EYERCİ A.
The 3rd International ILTERG Conference 2023, Nevşehir, Türkiye, 02 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. A LONGITUDINAL STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC WRITING SKILLS AND OVERALL ACADEMIC ACHIEVEMENT OF TERTIARY-LEVEL OF EMI STUDENTS
EYERCİ A.
AVRASYA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES MARCH 10 - 12, 2023 - BUDAPEST, Budapest, Macaristan, 10 Mart 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. FOSTERING LEARNER AUTONOMY OF PHARMACEUTICAL STUDENTS THROUGH PROBLEM-BASED LEARNING IN ESP CLASSES
EYERCİ A.
AVRASYA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES MARCH 10 - 12, 2023 - BUDAPEST, Budapest, Macaristan, 10 Mart 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. Analysis of EAP Instructors’ Perceptions on Their Continuous Professional Development Needs: A Qualitative Study
EYERCİ A.
3rd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Competencies of the English Course Books in terms of 21st Century Life Skills: Turkish EFL Context
Eyerci A.
. 4th International Conference in a Post-Pandemic World: Challenges and Opportunities, San Juan de Pasto, Colombia, September 14-16, 2022., San Juan Del Rio, Meksika, 14 - 16 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2021
202112. A Survey on the Relationship between Willingness to Communicate and Learner Autonomy of Turkish EFL Students
Eyerci A.
4th International Conference on Language, Education, and Culture 2021 , İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021, ss.15, (Özet Bildiri)
2020
202013. A Qualitative Study on the Academic Reflections of the Wellbeing of Turkish EFL Instructors upon Their Language Teaching Practices
EYERCİ A.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2018
201814. WTC in Autonomy Supportive EFL Settings: A Turkish University Context
EYERCİ A.
The 13th METU International ELT Convention "Teaching Beyond Boundaries", Ankara, Türkiye, 03 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. Indirect Vocabulary Learning Through Printed Apparels
BARIN M., EYERCİ A.
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. THE PERCEPTIONS OF EFL STUDENTS TOWARDS PRONUNCIATION: A META-ANALYSIS OF STUDIES CONDUCTED BETWEEN 2000-2017
EYERCİ A., AKSAKALLI C.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. AN INVESTIGATION OF TEACHER AUTONOMY FOR EFL LECTURERS OF COMPULSORY AND INTENSIVE EFL CLASSES
BARIN M., EYERCİ A.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. EFL Students’ Perceptions towards Blogging in EFL Writing Courses: A Turkish University Context
EYERCİ A., AKDAĞ B.
ISLET 2017, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201619. English Language Teaching or Teaching English Language Grammar An Investigation of Focus on Grammar
AKDEMİR A. S., EYERCİ A.
9th International ELT Research Conference, (2016). Çanakkale Onsekiz Mart University, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. A CLOSER LOOK AT SCHOOL DIRECTORS ATTITUDES TOWARDS ENGLISHLANGUAGE INSTRUCTORS EFFORTS ON HAVING ACADEMIC CAREER
AKDEMİR A. S., EYERCİ A.
International Conference on New Trends in Education, 24 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2013
201321. An Analysis of the Effects of Distance Learning on the Productive Skills in Foreign Language Education
KAYACI ÇODUR M., EYERCİ A.
26th European Conference on Operational Research, Roma, İtalya, 1 - 04 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2013
201322. A SHORT REVIEW OF DISTANCE EDUCATION FROM LANGUAGE LECTURERS’ PERSPECTIVES
AKDAĞ B., EYERCİ A.
4Th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. EAP Materials
Eyerci A.
English for Academic Purposes in Turkey: Reflections from the Territory, Assist. Prof. Dr. Züleyha ÜNLÜ,Assist. Prof. Dr. Erkan KÜLEKÇİ, Editör, Efe Akademik Publishing, İstanbul, ss.37-50, 2023
2022
20222. The Perceptions of EFL Learners Regarding Their L1 and L2 Writing Skills and the Interrelationship of These Skills
EYERCİ A.
Contemporary Research on Language Studies, Dr. Öznur Ataş Akdemir, Editör, Shanlax Publicatons, New Delhi, ss.65-83, 2022
2019
20193. At the Hotel: Facilities
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.235-248, 2019
2019
20194. At the Airport, At the Bus Station
Eyerci A., Yeşilyurt S., Darıyemez T., Aygan T., Avcu İ., Akdağ C., et al.
Turizmde Mesleki İngilizce, Prof. Dr. Mukadder ERKAN, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.4-16, 2019
2016
20165. Learning and Teaching Theories Approaches and Models
AZDURAL M., DURAL S., ŞİRİN M. İ., SİNCER S., ŞENMERDAN UÇAR T., ATAŞ AKDEMİR Ö., et al.
Çözüm Yayınevi, 2016
2011
20116. Languages for Specific Purposes in Theory and Practice
Takkaç M., (Çatal) Eyerci A., Akdemir A. S.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, 2011
2011
20117. The Effects of the Syllabus, Methods and Teaching Styles of Foreign Language Courses on the Achievements and Attitudes of Students
TAKKAÇ M., EYERCİ A., AKDEMİR A. S.
Languages for Specific Purposes in Theory and Practice, AKBAROV,Azamat, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.214-221, 2011
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023EĞİTİM DİLİ İNGİLİZCE OLAN YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARINDA GÖREV YAPAN AKADEMİSYENLER İÇİN MESLEKİ GELİŞİM MODELİ GELİŞTİRİLMESİ VE BU MODELİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Eyerci A.
2018 - 2020
2018 - 2020Atatürk Üniversitesi Akademisyenlerinin Yabancı Dil Yeterliliklerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
NALCIOĞLU A. U. (Yürütücü), TOPU F. B., ELMAS S., ADIGÜZEL M. C., KÖSE M., EJDER APAY S., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorCurrent perspectives in social sciences (Online)
Yabancı Dil Redaktörü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorIhlara Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yabancı Dil Redaktörü
Ödüller