Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Üç boyutlu oyunla yapılan deprem eğitiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları ile motivasyonlarına etkisi ve öğrencilerin görüşleri
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
2012
2012Yüksek Lisans
3B open simülatör ortamında ARCS motivasyon modeline göre tasarım yapan öğretim tasarımcısı adaylarının görüş ve deneyimleri: Bir durum çalışması
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2017 - 2024
2017 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2009 - 2017
2009 - 2017Öğretim Görevlisi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Başkanı
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2009 - 2014
2009 - 2014Bölüm Başkanı
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Programcılığı Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2009
2006 - 2009Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum İl Milli eğitim Müdürlüğü, Başöğretmen İlköğretim Okulu, Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
2004 - 2006
2004 - 2006Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Şehit Recep Eşiyok İlköğretim Okulu, Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Eğitim Altyapısı Bilgileri
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (5)
Scopus (12)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Validating student AI competency self-efficacy (SAICS) scale and its framework
Chiu T. K. F., Çoban M., Sanusi I. T., Ayanwale M. A.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.73, sa.4, ss.2785-2807, 2025 (SSCI)
2025
20252. Development and validation of teacher artificial intelligence (AI) competence self-efficacy (TAICS) scale
Chiu T. K. F., Ahmad Z., Çoban M.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.30, sa.5, ss.6667-6685, 2025 (SSCI)
2024
20243. Comparing Realities: A Study on the Impact of Virtual Reality versus Paper-Based Reading on Higher Education Students' Comprehension Skills
Çoban M., Topuz A. C., Karabulut A., Chiu T. K. F.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.4, ss.19-36, 2024 (Scopus)
2023
20234. Investigation of the relationship between higher education students’ service quality perceptions, attitudes, and self-efficacy towards distance education
Çoban M.
International Journal of Lifelong Education
, cilt.42, sa.1, ss.37-58, 2023 (ESCI)
2023
20235. Comparison of the digital game, drills, and traditional education methods in terms of motivation in earthquake education
Çoban M., GÖKTAŞ Y.
E-Learning and Digital Media
, cilt.20, sa.1, ss.25-52, 2023 (ESCI)
2022
20226. Using virtual reality technologies in STEM education: ICT pre-service teachers’ perceptions
ÇOBAN M., OKUR AKÇAY N., ÇELİK İ.
KNOWLEDGE MANAGEMENT AND E-LEARNING
, cilt.14, sa.3, ss.269-285, 2022 (ESCI)
2022
20227. The potential of immersive virtual reality to enhance learning: A meta-analysis
Coban M., Bolat Y. I., Goksu I.
Educational Research Review
, cilt.36, 2022 (SSCI)
2022
20228. Using virtual reality learning environments to motivate and socialize undergraduates in distance learning
Çoban M., Göksu İ.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.2, ss.199-218, 2022 (Scopus)
2021
20219. Exploring the “Presence” of Prospective Teachers in the Virtual Reality Environment: A Qualitative Study
Çoban M., Kayserili A.
Computers in the Schools
, cilt.38, sa.2, ss.142-159, 2021 (ESCI)
2020
202010. The experiences of the prospective information technology teachers taking the multimedia design and production course with project-based learning method: a case study.
ÇOBAN M.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.8, sa.16, ss.720-737, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Artırılmış Gerçeklikle Desteklenmiş Videolarla Öğretimin Akademik Başarı, Bilişsel Yük ve Motivasyona Etkisi
Çoban M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.1079-1098, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Öğretim Materyallerinin Hazırlanmasında Meslek Yüksekokullarının Rolü
ÇELİK İ., ÇOBAN M.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.16, ss.519-536, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201713. The Native Symbols Engaging Turkish Players to Digital Games in a Playability Perspective
Aslan A., Coban M., Yilmaz T., GÖKTAŞ Y.
SIMULATION & GAMING
, cilt.48, sa.4, ss.480-497, 2017 (ESCI)
2017
201714. Determining Preparation Perceptions Before Earthquake of Individuals Experienced Earthquake: A Case Study
Çoban M., Sözbilir M., Göktaş Y.
Doğu Coğrafya Dergisi , cilt.22, sa.37, ss.113-134, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Orchestrating learning during implementation of a 3D virtual world
Karakus T., Baydas O., GUNAY F., Coban M., GÖKTAŞ Y.
NEW REVIEW OF HYPERMEDIA AND MULTIMEDIA
, cilt.22, sa.4, ss.303-320, 2016 (SCI-Expanded)
2016
201616. Üç Boyutlu Oyunların Eğitimde Kullanılması
ÇOBAN M., YILMAZ R. M., KARAKUŞ T., GÖKTAŞ Y.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.11, sa.1, ss.172-187, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Üç boyutlu sanal dünyalardaki tasarım öğelerinin motivasyon boyutları açısından incelenmesi
Reisoğlu İ., Yılmaz R. M., Çoban M., Topu F. B., Karakuş T., Göktaş Y.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.257-272, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201518. 3B Senkron Ortamlara Öğreticinin Görüntülü veya Avatarla KatılımınınÖğrencilerin Memnuniyet Düzeyine Etkisi
ÇOBAN M., TOPUZ A. C., ÇELİK E., KARAMAN S.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.12, sa.23, ss.51-74, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Technical Problems Experienced in the Transformation of Virtual Worlds into an Education Environment and Coping Strategies
Çoban M., Karakuş Yılmaz T., Karaman A., Günay F., Göktaş Y.
JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY , cilt.18, sa.1, ss.37-49, 2015 (SSCI)
2013
201320. Social presence and motivation in a three-dimensional virtual world: An explanatory study
Yılmaz R. M., Topu F. B., Göktaş Y., Çoban M.
AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.29, sa.6, ss.823-839, 2013 (SSCI)
2013
201321. Üç Boyutlu Sanal Dünyalarda Öğretim Materyalleri Geliştiren Tasarımcıların Karşılaştıkları Sorunlar
ÇOBAN M., GÖKTAŞ Y.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.275-287, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Use of Virtual Reality Technologies in Engineering Education: Challenges and Solution Suggestions
ÇOBAN M.
4th IITEE 2022 - International Instructional Technologies in Engineering Education Symposium, İzmir, Türkiye, 07 Şubat 2022, (Özet Bildiri)
2021
20212. Yükseköğretimde Yenilikçi Bir Teknoloji Olarak Artırılmış Gerçeklik: Sınıflarda Kullanımı, Karşılaşılan Sorunlar ve Başetme Stratejileri
ÇOBAN M.
International Congress for Innovative Studies in Education (ICIRE 2021), Prizren, Sırbistan, 10 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. Investigating Virtual Reality Applications in K-12 Education: A Literature Review
ÇOBAN M.
14 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 26 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
20204. Çevreleme Özelliğine Sahip Sanal Gerçeklik Sisteminin Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi: HTC Vive Örneği
ÇOBAN M.
VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20205. Exploring the Presence of Prospective Teachers in the Virtual Reality Environment: An Explanatory Study
Çoban M., Kayserili A., Keskin Y., Bingöl İ., Güler M.
10th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCHES (WCETR-2020), İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mart 2020, (Özet Bildiri)
2018
20186. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Proje Temelli Öğrenme ve E-Portfolyo Değerlendirme Yöntemine İlişkin Görüş ve Deneyimleri
ÇOBAN M.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Mobil Artırılmış Gerçeklikle Desteklenmiş Videolar ile Öğrenme: Akademik Başarı, Motivasyon ve Bilişsel Yüke Etkisi
ÇOBAN M.
In the Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. İlkokul Öğrencilerine Depremden Korunma Yollarını Öğretmek İçin Geliştirilen Üç Boyutlu Deprem Oyununun Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi
ÇOBAN M., GÖKTAŞ Y.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Tarih Eğitiminde Kullanılan Öğretim Teknolojilerinin İncelenmesi Ve Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması
YILDIRIM S., ÇOBAN M.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.130, (Özet Bildiri)
2017
201710. İlkokul Öğrencilerine Depremden Korunma Yollarını Öğretmek İçin Geliştirilen Üç Boyutlu Deprem Oyununun Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
ÇOBAN M., GÖKTAŞ Y.
II. INTERNATIONAL ACADEMICRESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2014
201411. Üç Boyutlu Sanal Dünyalardaki Farklı Çoklu Ortamların ARCS Modeli Açısından İncelenmesi
REİSOĞLU İ., YILMAZ R. M., ÇOBAN M., TOPU F. B., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y.
II. Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, ss.118-119, (Özet Bildiri)
2014
201412. Üç boyutlu sanal dünyalardaki farklı çoklu ortamların ARCS modeli açısından incelenmesi
REİSOĞLU İ., YILMAZ R. M., ÇOBAN M., TOPU F. B., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y.
2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201313. Educatıonal Potentıal of 3D Virtual Learning Environments
REİSOĞLU İ., BAYDAŞ ÖNLÜ Ö., ÇOBAN M., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y., TOPU F. B.
Association for Educational Communications and Technology, California, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 03 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201314. Bilgisayar Oyunlarındaki Kültürel Unsurların Türkiye deki Kullanıcıların Oyun Tercihine Etkisi
ÇOBAN M., ASLAN A., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y.
1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201215. 3 Boyutlu Sanal Dünyalarda Motivasyon Opensim Örneği
TOPU F. B., YILMAZ R. M., ÇOBAN M., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y.
6. International Computer and Instructional Technologies Syposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201216. 3 Boyutlu Sanal Dünyalarda Buradalık ve Sosyal Buradalık
YILMAZ R. M., TOPU F. B., ÇOBAN M., KARAKUŞ YILMAZ T., GÖKTAŞ Y.
4. Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201117. Eğitsel oyunların tasarlanmasında kullanılan oyun motorlarının değerlendirilmesi.
ÇOBAN M., YILDIRIM Ö., GÖKTAŞ Y.
5th International Computer Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.300-305, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Artificial Intelligence Tools and Competence Development for Educators
ÇOBAN M.
Reimagining Education with Genarative AI, KABAN ABDULLATİF, TAŞ NURULLAH, POLAT HAMZA, Editör, ISTES Organization, Iowa, ss.52-67, 2024
2024
20242. Conclusion and Recommendations: Roadmap for Productive Artificial Intelligence in Education
ÇOBAN M.
Reimagining Education with Genarative AI, KABAN ABDULLATİF, TAŞ NURULLAH, POLAT HAMZA, Editör, ISTES Organization, Iowa, ss.218-227, 2024
2023
20233. Dijital Yetkinlik
ÇOBAN M.
İlkokul İçin Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Etkinlik Örnekleri, Murat ÇALIŞOĞLU, Büşra KOÇAK MACUN, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.81-108, 2023
2022
20224. Investigation of Higher Education Students’ Perception of Social Presence and Motivations in Online Learning Environments: Social Presence and Motivation in Online Environments
ÇOBAN M.
Global Education and the Impact of Institutional Policies on Educational Technologies, Maria José Loureiro, Ana Loureiro, and Hannah R. Gerber, Editör, IGI GLOBAL PUBLISHER OF TIMELY KNOWLEDGE, Pennsylvania, ss.341-362, 2022
2022
20225. Bağımsızlık ve Özerklik Kuramı
ÇOBAN M., TOPUZ A. C.
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kuramları, Karaman Selçuk; Yıldırım Serkan; Kurşun Engin, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ, Ankara, ss.25-50, 2022
2021
20216. Eğitimde Dijital Oyunlar: Tasarimi, Geliştirmesi, Örnek Araçlar ve Stratejiler
ÇOBAN M.
Ortaokullar İçin Eğitsel Oyun Uygulamaları: Kuramdan Uygulamaya, Dr. Emre Yıldız - Prof. Dr. Ümit Şimşek, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.47-76, 2021
2021
20217. Effects of Virtual Reality Learning Platforms on Usability and Presence: Immersive versus Non-Immersive Platform
ÇOBAN M.
Handbook of Research on Teaching With Virtual Environments and AI, Gianni Panconesi and Maria Guida, Editör, IGI Global Publisher of Timely Knowlodge, Hershey, ss.329-351, 2021
2020
20208. Virtual Reality Technologies in Our Digitalized Education World: Its History, Usage Areas, Limitations and Future
ÇOBAN M.
Digitalization and Future of Digital Society, Prof. Dr. Suat KOLUKIRIK, Editör, Peter Lang Publishing, Berlin, ss.329-357, 2020
2020
20209. Öğretim Teknolojilerinde Yeni Yaklaşımlar
ÇOBAN M.
Öğretim Teknolojileri, Prof. Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.137-178, 2020
2020
202010. Eğlenerek Öğrenme Materyali: Dijital Oyunlar
ÇOBAN M.
Güncel Öğrenme Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Keleş, Esra ve Kokoç, Mehmet, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.39-79, 2020
2018
201811. Hizalama Seçenekleri
ÇOBAN M.
Grafik ve Tasarım, Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-24, 2018
2017
201712. 3B Sanal Öğrenme Ortamlarının Tasarımında Karşılaşılan Teknik Zorluklar ve Çözüm Önerileri
ÇOBAN M., KALKAN A., HINISLIOĞLU F.
Üç Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı, Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.59-70, 2017
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023The Effect of Virtual Reality on Higher Education Students' Reading Comprehension Skill and Learning Permanency
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çoban M., Topuz A. C.(Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliği Programı (Bilimin En Sosyal Hali)
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Çoban M., Mindivanli Akdoğan E. (Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020
Coğrafya Eğitiminde Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çoban M. (Yürütücü), Bingöl İ., Güler M., Keskin Y., Kayserili A.
2012 - 2014
2012 - 2014Kış sporlarına olan ilgi ve farkındalık üzerine 3B sanal ve çoklu ortamların etkisi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Çoban M., Öztürk M. E., Karakuş Yılmaz T., Göktaş Y. (Yürütücü)
Ödüller