Asst. Prof. Meryem ÖZDEMİR CİHAN
Home page
Education
Research Areas
Academic and Administrative Experience
Publications & Works
Project & Patent & Design
Scientific & Professional Activities
Achievements & Reputation
Announcements & Documents
Contact
Download CV
Türkçe
English
Ataturk University
Research Information System
Türkçe
Research Information System
Türkçe
Publications & Works
Publication Network
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
1
1.
Emotional intelligence training for pre-service primary school teachers: a mixed methods research
Özdemir Cihan M.
,
Dilekmen M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
, vol.15, 2024 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
8
1.
Whole Language Method and Phonics Instruction as Literacy Teaching Methods: A Systematic Review
Akan E.
,
Özdemir Cihan M.
,
Kurşun E.
,
Yıldız M.
,
Aydemir Arslan M.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.2024, no.37, pp.247-280, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2.
What is the Difference between Good and Poor Young Adult Readers?
Yıldız M.
,
Özdemir Cihan M.
,
Kurşun E.
READING PSYCHOLOGY:AN INTERNATIONAL QUARTERLY
, vol.45, no.2, 2024 (ESCI)
3.
Whole Language Method or Phonics Method for Better Reading? An Eye-tracking Study
Yıldız M.
,
Özdemir Cihan M.
,
Kurşun E.
,
Karaman S.
,
Akan E.
,
Yılar Ö.
Participatory Educational Research
, vol.11, no.1, pp.121-141, 2024 (Scopus)
4.
A Case Study on the Counting Competencies of Pre-Service Primary School Teachers
ÖZKAYA M.
,
ÖZDEMİR CİHAN M.
,
KONYALIOĞLU A. C.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.60, pp.1599-1621, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
5.
An Investigation of Education Faculty Students’ Emotional Intelligence in terms of Parental Attitude, Academic Success, and Gender
Özdemir M.
,
Dilekmen M.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.21, no.4, pp.1655-1671, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
6.
Drama As A Method In Teaching The Mother Tongue: The TurkishLanguage Case
Özdemir M.
,
Ulaş A. H.
MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS
, vol.7, no.9, pp.690-711, 2017 (ESCI)
7.
Doğrudan ve Dolaylı Öğretim Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Değerlendirici Durum Çalışması
Özdemir M.
,
Kılıç D.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, vol.6, no.2, pp.304-327, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
8.
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Duygusal Zekâ ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi
Özdemir M.
,
Dilekmen M.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.6, no.1, pp.98-113, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
16
1.
İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Okuma Anlama ve Davranışları Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Yıldız M.
,
Kurşun E.
,
Özdemir Cihan M.
,
Karaman S.
,
Yılar Ö.
EJERCongress 2021, Aksaray, Turkey, 7 - 10 July 2021, pp.588-589, (Summary Text)
2.
Öğretim Yaklaşımları ve Modellerinin Bireye Özgülük ile Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi
Özdemir Cihan M.
ULUSLARARASI BEŞERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Turkey, 04 November 2021, (Summary Text)
3.
İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Sesli Okuma Davranışları, Okuduğunu Anlama ve Prozodi Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Özdemir Cihan M.
,
Kurşun E.
,
Yıldız M.
,
Yılar Ö.
,
Karaman S.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Turkey, 12 November 2021, pp.74-77, (Summary Text)
4.
TÜRKİYE’DE EĞİTİM ALANINDA FETEMM (STEM) İLE İLGİLİ YAPILANYÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNİN İÇERİK ANALİZİ
ÖZDEMİR M.
,
ÖZKAYA M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim veSosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 June 2019
5.
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DÖRT İŞLEMİ ANLAMLANDIRABİLMEBECERİLERİNİN İNCELENMESİ
ÖZKAYA M.
,
ÖZDEMİR M.
,
KONYALIOĞLU A. C.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim veSosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 June 2019
6.
Eğitim Alanında Duygusal Zekanın Ele Alındığı Doktora Tezlerinin Analizi: Derleme(Review) Çalışması
ÖZDEMİR M.
,
DİLEKMEN M.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 - 29 June 2019, (Summary Text)
7.
Structural Constructions of Research Paper Titles in Primary Education: A Genre Analysis
ÖZDEMİR M.
,
GEÇİKLİ M.
INTERNATIONAL LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (ILTER-2018), Amasya, Turkey, 6 - 09 September 2018, pp.494-495, (Summary Text)
8.
Rhetorical Complexity of Method Sections in Primary Education Qualitative Research Papers.
Geçikli M.
,
Özdemir M.
Internatıonal Learning Teachıng and Educational Research Congress (Ilter-2018), Amasya, Turkey, 6 - 08 September 2018, pp.504-505, (Summary Text)
9.
İlkokuma-yazma Öğretiminde Cümle Yöntemi ile Ses Temelli Cümle Yönteminin Ele Alındığı Çalışmaların Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması
ÖZDEMİR M.
,
KURŞUN E.
,
YILDIZ M.
,
AYDEMİR M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)
10.
Primary Education Rps’ Introductions in Turkish L1 Context: Rhetoric of Research Domain Variation or Problematique of Establishing Theoretical Framework
Özdemir M.
,
Geçikli M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.4145-4146, (Summary Text)
11.
Sosyal medya platformlarına yönelik algılar üzerine bir metafor analizi
ÖZDEMİR M.
,
ULAŞ A. H.
International Symposium of Education and Values, 5 - 08 October 2017, (Summary Text)
12.
Lisans düzeyinde uygulanan yaz okulu ve bütünleme sınavı uygulamalarına eleştirel bir bakış: Tartışma odaklı eylem araştırması
KILIÇ A.
,
ÖZDEMİR M.
International Symposium of Education and Values, 5 - 08 October 2017, (Summary Text)
13.
Öğretmen Adaylarının Doğrudan ve Dolaylı Öğretim Stratejileri Uygulamalarına Bakış Açıları
ÖZDEMİR M.
,
KILIÇ D.
3rd International Conference on Primary Education, 8 - 10 October 2015, (Summary Text)
14.
Türkçe Öğretiminde Bir Yöntem Olarak “Drama” ve Eğitime Yansımaları
ÖZDEMİR M.
,
ULAŞ A. H.
3rd International Conference on Primary Education, 8 - 10 October 2015, (Summary Text)
15.
Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZDEMİR M.
,
DİLEKMEN M.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 September 2014, (Summary Text)
16.
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Matematiğe Karşı Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZDEMİR M.
,
ÖZDEMİR F.
XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Turkey, 29 - 31 May 2014, (Summary Text)
Books
3
1.
Geleceğin Sınıfları: Yapay Zeka ile Öğrenmeyi Dönüştürmek
ÖZDEMİR CİHAN M.
in: Eğitim Psikolojisinde İleri Araştırmalar, OKAN NESRULLAH, Editor, YAZ Yayınları, Afyonkarahisar, pp.33-49, 2024
2.
Sosyal Duygusal Öğrenme ve Yapay Zeka: Yeni Bir Paradigma
ÖZDEMİR CİHAN M.
in: Yeni Perspektiflerle Eğitimde Duygu, Düşünce ve Öğrenme, ÖZDEMİR CİHAN MERYEM, Editor, BİDGE Yayınları, Ankara, pp.29-51, 2024
3.
SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME
Özdemir Cihan M.
in: EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ 4: Strateji ve Yöntemler-II, Doç. Dr. Aysel KIZILKAYA NAMLI, Editor, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, pp.75-94, 2021
Metrics
More metrics
Publication
29
Publication (WoS)
4
Publication (Scopus)
3
Citation (WoS)
5
H-Index (WoS)
1
Citation (Scopus)
5
H-Index (Scopus)
1
Citation (Scholar)
85
H-Index (Scholar)
3
Citation (TrDizin)
8
H-Index (TrDizin)
2
Citation (Sobiad)
28
H-Index (Sobiad)
1
Citation (Sum Other)
15
Total Citation Count
56
Project
1
Open Access
5
UN Sustainable Development Goals