Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Farklılaştırılmış bilgisayar destekli matematik etkinliklerinin üstün yeteneklilerin bilgi işlemsel düşünme özyeterlikleri ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
Atatürk Üniversitesi
2014
2014Yüksek Lisans
Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Sistematik Bir Derleme
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2017 - 2021
2017 - 2021Araştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorSINAV DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProgram Değerlendirme Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorVERİ YÖNETİMİ KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorSÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI (SDG) KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorKARİYER ETKİNLİKLERİ KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorİNSAN KAYNAKLARI KOMİSYONU ÜYELERİ
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBİLİŞİM SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ AKREDİTASYON/ÖZ DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBİLİŞİM SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ YATAY-DİKEY GEÇİŞ VE DERS MUAFİYET VE İNTİBAK KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorVERİ YÖNETİMİ KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDİJİTALLEŞME KOMİSYONU
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorÖlçme Değerlendirme Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Learning declarative and procedural knowledge through instructor-present videos: learning effectiveness, mental effort, and visual attention allocation
Polat H., Kayaduman H., Taş N., Battal A., Kaban A., Bayram E.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Human or Humanoid Animated Pedagogical Avatars in Video Lectures: The Impact of the Knowledge Type on Learning Outcomes
Polat H., Taş N., Kaban A., Kayaduman H., Battal A.
International Journal of Human-Computer Interaction
, cilt.41, sa.14, ss.8912-8927, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2025
20253. Multimedia learning: current themes, trends and future directions
Polat H., Taş N., Yıldırım Ö.
NEW REVIEW OF HYPERMEDIA AND MULTIMEDIA
, cilt.31, sa.4, ss.277-306, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20254. Integrating AI-Based Natural Language Processing in Vocational Education: Usability, Learning Gains, and Student Engagement in Indonesia Integración del Procesamiento de Lenguaje Natural Basado en Inteligencia Artificial en la Educación Vocacional: Usabilidad, Aprendizajes y Participación Estudiantil en Indonesia
Farell G., Faiza D., Delianti V. I., Wahyudi R., Samala A. D., TAŞ N.
LatIA
, cilt.3, 2025 (Scopus)
2023
20235. Farklılaştırılmış Bilgisayar Destekli Matematik Etkinliklerinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilgi-İşlemsel Düşünme ve Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
TAŞ N., GÜLCÜ A.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.34, ss.520-541, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Matematik eğitiminde dijital oyunlaştırma etkinlikleri kullanımının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
Taş N., Coşkun M. R., Ayverdi G., Bolat Y. i.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, sa.53, ss.1066-1081, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Blok tabanlı oyunlaştırılmış öğretimin bilgi-işlemsel düşünme ve kodlamaya yönelik tutuma etkisi
Taş N., Bolat Y. i., Savaş Başkara Ö.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.0, sa.95, ss.238-248, 2023 (TRDizin)
2023
20238. A meta-analysis on the effect of gamified-assessment tools' on academic achievement in formal educational settings
Bolat Y. I., Taş N.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.28, sa.5, ss.5011-5039, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20239. Metaverse Technologies in Education: A Systematic Literature Review Using PRISMA
Samala A. D., Usmeldi .., Taali .., Ambiyar .., Bojic L., Indarta Y., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING
, cilt.18, sa.5, ss.1-22, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
202210. Bibliometric Mapping of Metaverse in Education
Taş N., Bolat Y. İ.
International Journal of Technology in Education(IJTE)
, cilt.5, sa.3, ss.440-458, 2022 (ESCI)
2022
202211. An Examination of the Studies on STEM in Education: A Bibliometric Mapping Analysis
Taş N., Bolat Y. İ.
International Journal of Technology in Education and Science(IJTES) , cilt.6, sa.3, ss.477-494, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Do Instructional Message Design Principles Work for Physio-Therapy and Rehabilitation Patient Leaflets ?
TAŞ N., KURŞUN E.
The Journal of Kesit Academy , cilt.4, sa.14, ss.353-378, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Lise Öğrencilerinin Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği
TAŞ N., GÜLCÜ A.
Journal of Current Researches on Social Sciences , cilt.8, sa.2, ss.1-10, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ChatGpt’nin Eğitimde Kullanımı Üzerine Bir Bibliometrik Analiz
TAŞ N.
4 th International Conference on Frontiers in Academic Research, Konya, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Öğrenme Analitiği Trendleri Üzerine Bir İnceleme
TAŞ N.
4 th International Conference on Frontiers in Academic Research, Konya, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Eğitsel Videoların Metaforik İncelenmesi: Öğrenme Deneyimindeki Çeşitlilik
TAŞ N., POLAT H.
I. Uluslararası İstiklal Sempozyumu, Kahramanmaraş, Türkiye, 6 - 08 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. “Sanal Sınıf” Kavramına Yönelik Metaforik Algılar
TAŞ N.
I. Uluslararası İstiklal Sempozyumu, Kahramanmaraş, Türkiye, 6 - 08 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. SAĞLIK EĞİTİMİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ AKADEMİK BAŞARI VE PSİKOMOTOR BECERİLERE ETKİSİ ÜZERİNE BİR METAANALİZ
GÜLEN H. N., TAŞ N., BOLAT Y. İ.
I. Uluslararası İstiklal Sempozyumu [I. INTERNATIONAL ISTIKLAL SYMPOSIUM], Kahramanmaraş, Türkiye, 06 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. İnsan Öğretici İle Canlandırılmış Pedagojik Avatar İçeren Eğitsel Videoların Bilişsel, Duyusal ve Sosyal Öğrenme Çıktıları Açısından Karşılaştırılması
POLAT H., TAŞ N., KABAN A., YILDIRIM Ö.
16th INTERNATIONAL COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Eğitsel Videolarda Öğretici Görüntüsü: Bir Göz İzleme Çalışması
POLAT H., TAŞ N., KABAN A., KAYADUMAN H., BATTAL A.
16th International Symposium on Computer and Instructional Technologies, Eskişehir, Türkiye, 23 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. The Effect of STEM education on creativity, critical thinking and problem-solving: A Meta-analysis study
Demirci Ş., Bolat Y. i., Taş N.
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 20 - 23 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. A Bibliometric Analysis of Studies in TOJDE
Taş N.
5 th International Open & Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)
2021
202110. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION: LITERATURE REVIEW
Taş N.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES), Antalya, Türkiye, 11 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202111. STUDENT OPINIONS ON USING THE HYBRID EDUCATION MODEL IN THE WEB TECHNOLOGIES COURSE
Taş N.
International Conference on Social and Education Sciences (IConSES), Connecticut, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2018
201812. ASSURE Modeli ile geliştirilmiş Bilgisayar Destekli Matematik Etkinliklerinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
TAŞ N., GÜLCÜ A.
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 Mayıs - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Bilgisayar Destekli Matematik Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünmeye Etkisi
TAŞ N., GÜLCÜ A.
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 Mayıs - 06 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2017
201714. Matematik Öğretimi İçin E-İçerik Geliştirme Uygulamaları ve İyi Örnekler
GÜLCÜ A., BİLEN Ö., ÇEVİK G., BOLAT Y. İ., TAŞ N.
Eğitimde FATİH ProjesiEğitim Teknolojileri Zirvesi, Sivas, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. ADDIE Modeli ile Üstün Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bilgisayar Destekli Matematik Etkinlikleri Geliştirme
TAŞ N., GÜLCÜ A.
IV. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Addie Modeli ile Ortaokul öğrencilerine Yönelik Bilgisayar Destekli Matematik Etkinlikleri
TAŞ N., GÜLCÜ A.
İNTAG, 3 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
201417. Lise Öğrencilerinin Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumları
TAŞ N., BAYDAŞ Ö., GÖKTAŞ Y.
8th Internatonal Computer Instructonal Technologes Symposum, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2016
201618. Öğretim Tasarımı Dersinin Harmanlanmış Proje Tabanlı Ve İşbirliğine Dayalı İşlenmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri
TAŞ N., GÜLCÜ A.
3th International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Broşürlerinin Öğretimsel Mesaj Tasarımı İlkelerine Uyumu, Hastalarda Başarı Düzeyi ve Romizowski’nin Performans Aşamalarına Göre Davranış Örüntüleri
TAŞ N., KURŞUN E.
10th Internatonal Computer Instructonal Technologes Symposum, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. What is Generative Artificial Intelligence? Potential and Limits in Education
TAŞ N., TÖR E.
Reimagining Education with Generative Artificial Intelligence, KABAN ABDULLATİF, TAŞ NURULLAH, POLAT HAMZA, Editör, ISTES, Monument, ss.29-41, 2024
2024
20242. A New Era in Foreign Language Teaching: Generative Artificial Intelligence
TAŞ N., ARAS Y.
Reimagining Education with Generative Artificial Intelligence, KABAN ABDULLATİF, TAŞ NURULLAH, POLAT HAMZA, Editör, İSTES Organization, Monument, ss.142-157, 2024
2023
20233. Introduction to Games and Gamification in Education: Basic Concepts
TAŞ N., BOLAT Y. İ.
Digital Games and Gamification in Education, Taş Nurullah, Bolat Yusuf İslam, Editör, ISTES, Monument, CO, ss.1-11, 2023
2023
20234. Revolutionizing Education: Applications of Artificial Intelligence
TAŞ N.
Empowering Education: Exploring the Potential of Artificial Intelligence, Kaban Abdullatif,Stachowicz-Stanusch Agata, Editör, ISTES, Monument, CO, ss.21-30, 2023
2023
20235. Etkileşimli Eğitsel Videolar: Güncel Gelişmeler ve Geleceğe Yönelik Perspektifler
YILDIRIM Ö., POLAT H., TAŞ N.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2023, Akkoyunlu Buket,Odabaşı Hatice Ferhan,İşman Aytekin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.271-291, 2023
2023
20236. Etkileşimli Eğitsel Videolar: Güncel Gelişmeler ve Geleceğe Yönelik Perspektifler
YILDIRIM Ö., POLAT H., TAŞ N.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2023, AKKOYUNLU BUKET, ODABAŞI HATİCE FERHAN, İŞMAN AYTEKİN, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.271-292, 2023
2023
20237. Theoretical Framework of Games and Gamification in Education
TAŞ N.
Digital Games and Gamification in Education, Taş Nurullah, Bolat Yusuf İslam, Editör, ISTES, Monument, CO, ss.12-22, 2023
2023
20238. Etkileşimli Eğitsel Videolar: Güncel Gelişmeler ve Geleceğe Yönelik Perspektifler
Yıldırım Ö., Polat H., Taş N.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2023, Akkoyunlu Buket,Odabaşı Hatice Ferhan,İşman Aytekin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.271-291, 2023
2022
20229. Eğitimde video tasarımına yönelik pedagojik yaklaşımlar
Polat H., Taş N.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022, Hatice Ferhan Odabaşı,Aytekin İşmam,Buket Akkoyunlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-369, 2022
2022
202210. Eğitsel Video Tasarımına Yönelik Pedagojik Yaklaşımlar
POLAT H., TAŞ N.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022, Hatice Ferhan Odabaşı, Aytekin İşman, Buket Akkoyunlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-369, 2022
2022
202211. Office Programlarında Matematiksel Uygulamalar
Taş N.
Matematik Öğretiminde Dijital Araçların Kullanımı, Şimşek Mertkan, Yazıcı Nurullah, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.97-122, 2022
2020
202012. UZAKTAN ÖĞRENME VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR
YILDIRIM S., TAŞ N.
Yüksek Öğretimde Dijital Dönüşüm, Selçuk KARAMAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.228-244, 2020
2020
202013. Uzaktan Öğrenme ve İlgili Araştırmalar
YILDIRIM S., TAŞ N.
Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm, Prof. Dr. Selçuk KARAMAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.240-255, 2020
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024
Eğitsel Videolardaki Öğretici Görüntüsünün Videoda Sunulan Bilgi Türü Bağlamına İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
POLAT H. (Yürütücü), TAŞ N., KABAN A.
2022 - 2023
2022 - 2023Açıklayıcı ve Yöntemsel Bilgi İçeren Eğitsel Videolarda Öğreticinin Görüntüsü ve Niteliğinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Polat H. (Yürütücü), Kaban A., Kayaduman H., Battal A., Taş N.
2022 - 2022
2022 - 2022Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü Bilişim Laboratuvarı Altyapısının Kurulması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
KABAN A. (Yürütücü), TAŞ N., POLAT H., KÜÇÜKOĞLU H.
2022 - 2022
2022 - 2022Bilişim Kütüphanesi Yükseliyor
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Polat H., Taş N. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Akıl Oyunları Köşesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Polat H., Taş N. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Programlamada Türkçe Kavramlar Haritası
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Polat H., Taş N. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Çocuklara Yönelik Güvenli İnternet Kullanımı Farkındalığı Oluşturma
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Polat H. (Yürütücü), Taş N.