Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Bütünleşik Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL AKIL YÜRÜTME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024MATEMATİK EĞİTİMİNDE DİJİTAL ARAÇLAR EĞİTİMİ
Mesleki Eğitim
Biruni Üniversitesi
2024
2024Çevre ve Sıfır Atık Eğitimi
Çevre ve Sürdürülebilirlik
Atatürk Üniversitesi
2024
2024"Eğitimde Üretken Yapay Zeka ve Önlenemez Paradigma Değişimi" Semineri
Mesleki Eğitim
Sobiad Akademi
2023
2023Bütünleşik Eğitim Öğretim Uygulamaları II Eğitimi
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
2023
2023Bütünleşik Eğitim Öğretim Uygulamaları I Eğitimi
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2025
2011 - 2025Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorAraştırma görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Araştırma görevlisi
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Geometri Öğretimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Matematik Öğretimi II
Matematik Öğretimi I
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme (B)
Matematik Öğretimi I
Metametik Öğretiminde İlişkilendirme (A)
Türk Eğitim Tarihi
Matematiksel İlişkilendirme
Mantıksal Akıl Yürütme
Öğretim Teknolojileri
Öğretmenlik uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (5)
2024
20241. Matematiksel Akıl Yürütme Etkinliği: Karşılaştır, Genelle, Gerekçele
OZ T., ÇİFTCİ Z.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.291-323, 2024 (TRDizin)
2024
20242. On New Generalized Hermite–Hadamard–Mercer-Type Inequalities for Raina Functions
Çiftci Z., Coşkun M., Yıldız Ç., Ioana Cotîrla L., Breaz D.
FRACTAL AND FRACTIONAL
, cilt.8, sa.8, ss.1-16, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
20213. Matematiksel akıl yürütme becerisini sınıflandırmaya yönelik kavramsal bir çerçeve
ÇİFTCİ Z., AKGÜN L.
Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, ss.556-575, 2021 (TRDizin)
2015
20154. Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayılarla İlgili Anlayışlar
Çiftçi Z., AKGÜN L., SOYLU Y.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, ss.341-356, 2015 (TRDizin)
2013
20135. Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı İle İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri
ÇİFTCİ Z., AKGÜN L., DENİZ D.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.3, sa.1, ss.1-21, 2013 (TRDizin)
2013
20136. İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları
AKGÜN L., ÇİLTAŞ A., DENİZ D., ÇİFTCİ Z., IŞIK A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, ss.1-34, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Potential of ChatGPT in Mathematics Education
Çiftci Z., Öz T., Çiftci O.
II. International Dede Korkut Educational Research Congress, Bayburt, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.197, (Özet Bildiri)
2025
20252. Artificial Intelligence-Assisted Teaching: The Potential of ChatGPT in Mathematics Education
Çiftci Z., Öz T., Çiftci O.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2025, ss.874-875, (Özet Bildiri)
2020
20203. Matematiksel İspat ve Matematiksel Akıl Yürütme Üzerine Kuramsal Bir Çalışma.
Yeşilyurt Çetin A., Çiftci Z., Öz T.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2020, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2020
20204. Matematiksel Akıl Yürütme Stratejilerinin Keşfinde Göz İzleme Yönteminin Kullanımına Yönelik Kavramsal Bir Çalışma
Çiftci Z., Öz T., Yeşilyurt Çetin A.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi. , Diyarbakır, Türkiye, 26 - 30 Ekim 2020, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2018
20185. Matematiksel akıl yürütme türlerini belirlemeye yönelik kavramsal bir çerçeve
Çiftci Z., Akgün L.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2671, (Özet Bildiri)
2016
20166. Matematik Eğitiminde Akil Yürütme Becerisi İle İlgili Araştirmalarin İçerik Analizi
ÖZ T., ÇİFTCİ Z., IŞIK A.
XV Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
20147. Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilim Tarihi Dersine Yönelik Algı ve Beklentileri
YEŞİLYURT ÇETİN A., ÇİFTCİ Z.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.759, (Özet Bildiri)
2013
20138. 9. Sınıf matematik ders kitabındaki soruların temsil ettiği matematiksel akıl yürütme türleri.
Çiftci Z., Akgün L.
12. Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.49-51, (Özet Bildiri)
2012
20129. 9 sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulama karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri
ÇİFTCİ Z., AKGÜN L., DENİZ D., ÇİLTAŞ A.
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.48, (Özet Bildiri)
2012
201210. Bir sayının irrasyonel olduğunu göstermeye yönelik matematik öğretmeni adaylarının benimsedikleri ispat yöntemleri.
Çiftci Z., Akgün L., Soylu Y.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 22 Haziran 2012, ss.485, (Özet Bildiri)
2011
201111. İlköğretim ikinci kademede görev yapmakta olan matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme yöntemi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
ÇİLTAŞ A., DENİZ D., AKGÜN L., IŞIK A., ÇİFTCİ Z.
10. Matematik Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, ss.28-29, (Özet Bildiri)
2011
201112. Pre-service primary school teachers' preference of the problem solving strategies for word problems
Duru A., Peker M., Bozkurt E., AKGÜN L., Bayrakdar Z.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3463-3468, (Tam Metin Bildiri)
2011
201113. Problem solving approaches of mathematics teacher candidates in PISA 2003
Bayrakdar Z., Deniz D., AKGÜN L., İŞLEYEN T.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3334-3337, (Tam Metin Bildiri)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2020
Kasım 2020Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
16 Eylül 2020 - 19 Eylül 2020
16 Eylül 2020 - 19 Eylül 2020
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi
Katılımcı
Diyarbakır-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 201615. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 201312. Matematik Sempozyumu,
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Niğde-Türkiye
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 201211. Matematik Sempozyumu,
Katılımcı
Samsun-Türkiye
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 20113rd World Conference on Educational Sciences
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
Burslar
2009 - 2015
2009 - 2015