Publications & Works

Articles 49
All (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (26)
Other Indexes (14)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 80

4. Modern Yalnızlık Bağlamında İlişkisel Pedagoji: 21. Yüzyıl Eğitim Programlarına Kuramsal Bir Yaklaşım

Uluslararası Aile Sempozyumu III, İstanbul, Turkey, 30 May - 01 June 2025, (Summary Text)

5. Araştırmalarda İstatistiksel Hatalar

17. ULUSLARARASI SOSYAL BESERI VE EGITIM BILIMLERI KONGRESI, 21 - 22 December 2024, pp.1-2, (Summary Text)

9. Turkish Validity And Reliability Study of the Questionnaire for the Detection of Invisible Violence Against Women

UMTEB - XIV International Scientific Research Congress, Naples, Italy, 14 - 15 September 2023, (Summary Text)

12. Bilimsel Makale Yayınlama Süreci

14th International Congress on Social Sciences-Humanities and Education, Turkey, 20 - 21 May 2023, (Summary Text)

13. ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİSANSÜSTÜ EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI İLE AKADEMİK MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

ASES III. INTERNATIONAL EDUCATIONAL SCIENCES CONFERENCE, Ankara, Turkey, 28 - 29 January 2023, pp.33-34, (Summary Text)

14. Investigation of the Relationship Between Preservice Teachers’ Attitudes Towards Graduate Education and Academic Motivations

ASES III. INTERNATIONAL EDUCATIONAL SCIENCES CONFERENCE, Ankara, Turkey, 28 - 29 January 2023, (Summary Text)

15. Öğrenme Çıktısı Yazma

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sempozyumu, Erzurum, Turkey, 19 January 2023, (Summary Text)

16. Araştırmalarda Yöntem Sorunu

8. ULUSLARARASI BESLENME OBEZİTE VE TOPLUM SAĞLIĞI KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 22 December 2022, (Summary Text)

17. Akademik Yazım

13 INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIESAND EDUCATION, Turkey, 01 December 2022, (Summary Text)

18. Eğitim Araştırmalarında Yöntem Sorunu

INTERNATIONAL CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY APPROACH TOSPORTS AND SOCIAL SCIENCES, Turkey, 10 November 2022, (Summary Text)

19. Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme, Akademik Azim ve Okula Uyum Durumları Arasındaki İlişki

4rd International Young Researchers Student Congress, Burdur, Turkey, 21 October 2022, pp.137, (Summary Text)

21. ÖĞRENCİLERİN COVID-19 SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN MEMNUNİYETLERİNİN VE YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ

Uluslararası Pandeminin Ruh Sağlığına Yansımaları ve Psikososyal Bakım Kongresi, Erzurum, Turkey, 24 July 2021, (Summary Text) Sustainable Development

22. Öğrencilerin Covıd-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Memnuniyetlerinin ve Yaşadıkları Güçlüklerin Belirlenmesi

Uluslararası Pandeminin Ruh Sağlığına Yansımaları ve Psikososyal Bakım Kongresi, Turkey, 24 June 2021, pp.408-410, (Summary Text)

24. ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK E-USULSÜZLÜK YAPMA DURUMLARI VE NEDENLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, (Summary Text)

25. Öğretmen Motivasyon Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Turkey, 25 - 28 April 2019, (Summary Text)

26. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okumaya Yönelik Tutumları İle Teknoloji Bağımlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.354, (Summary Text)

27. Öğretmen Adaylarının Akademik E-Usulsüzlük Yapma Durumları ve Nedenleri Üzerine Bir İnceleme

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.277, (Summary Text)

29. Ortaokul Öğrencilerinin Pozitif Değer Düzeyleri İle Okul İklimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Turkey, 24 - 27 April 2019, (Summary Text)

31. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNE YÖNELİK ALGILARININ İNCELENMESİ

I. International Iğdır Congress on Multidisciplinary Studies, Iğdır, Turkey, 6 - 08 November 2018, (Full Text)

32. A Comparison of Teacher Educator Standards Between The United States And The Netherlands

6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Turkey, 11 - 13 October 2018, pp.951-954, (Full Text)

33. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki

The 27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.1873-1882, (Full Text)

34. Ortaokul öğrencilerinin motivasyonları ile akademik öz yeterliklerinin incelenmesi

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.81, (Summary Text)

35. Ortaokul öğrencilerinin okul bağlılığını yordayan değişkenlerin incelenmesi

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.82, (Summary Text)

36. Ortaokul Öğrencilerinin Okul Bağlılığını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, (Summary Text)

37. The Relationship Between Critical Thinking Tendencies And Problem Solving Skills Of Teacher Candidates

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.3202-3204, (Summary Text)

38. Investigation Of Attitudes Of Teacher Candidates Towards Scientific Research And Ethical Tendencies

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.3196-3198, (Summary Text)

39. Öğretmen eğitimcilerine ilişkin öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, (Summary Text)

40. Türkiye’de topluma hizmet uygulamaları konusundaki araştırma eğilimleri: Bir içerik analizi çalışması

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2017, pp.200, (Summary Text)

42. Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere Bağlılıkları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.545, (Summary Text)

43. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye İlişkin Tutumları ile Akademik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Turkey, 24 - 26 April 2017, pp.36, (Summary Text)

44. Türkiye’de öğretmen eğitimcisi standartları üzerine bir inceleme

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016, pp.59-62, (Summary Text)

45. An Examination of Preservice Teachers Levels of Using Self Regulated Learning Strategies

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 27 - 30 October 2016, pp.726-728, (Summary Text)

46. An Examination of Standards for Teacher Educators in Turkey

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Ankara, Turkey, 27 - 31 October 2016, vol.1, pp.59-62, (Summary Text)

47. The effects of clinical practices on self-efficacy perceptions of pre-service teachers.

The Third International Congress On Curriculum And Instruction, Adana, Turkey, 22 - 24 October 2016, pp.146-147, (Summary Text)

49. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.194, (Summary Text)

50. Türkiye de Topluma Hizmet Uygulamaları Konusundaki Araştırma Eğilimleri Bir İçerik Analizi Çalışması

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.200, (Summary Text)

51. Öğretmenlik mesleği neden tercih ediliyor? Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih gerekçeleri üzerine karma bir araştırma

III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 July 2016, pp.1380-1381, (Summary Text)

52. The Effects of Clinical Practices on Self Efficacy Perceptions of Pre Service Teacher

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 October 2015, vol.1, pp.146-147, (Summary Text)

54. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmen Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Turkey, 16 - 19 April 2015, pp.44-45, (Summary Text)

55. Değerler eğitimi araştırmaları üzerine bir inceleme: Değerler Eğitimi Dergisi örneği

Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, Erzurum, Turkey, 19 - 21 June 2014, pp.1, (Summary Text)

56. Öğretmen adayı perspektifinden eleştirel pedagoji

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Turkey, 29 - 31 May 2014, pp.343, (Summary Text)

57. Ortaokul 8 sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ve Türkçe öğretmenine ilişkin metaforları

3. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Turkey, 7 - 09 May 2014, (Summary Text)

59. Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi

7th International ComputerInstructional Technologies Symposium, Erzurum, Turkey, 6 - 08 June 2013, pp.163-164, (Summary Text)

60. Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları (Atatürk Üniversitesi Örneği).

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Turkey, 23 - 25 May 2013, pp.89, (Summary Text)

61. Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 September 2012, pp.1, (Summary Text)

62. Öğretmen Adaylarının Program Geliştirme ve Öğretim Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi Atatürk Üniversitesi Örneği

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 September 2012, pp.252-254, (Summary Text)

63. Öğretmen adaylarının program geliştirme ve öğretim dersine ilişkin tutumları

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 September 2012, pp.252-254, (Summary Text)

64. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

II. Eğitim Bilimleri Öğrenci Araştırmaları Kongresi, Kayseri, Turkey, 7 - 09 September 2012, pp.51-52, (Summary Text)

65. An investigation on school counselor candidates' democratic tendencies

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 February 2012, vol.47, pp.711-716, (Full Text) Sustainable Development identifier

67. İnsan hakları eğitiminde filmlerin kullanılması: Öğretmen eğitiminde bir eylem araştırması

I. Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, pp.322-324, (Summary Text) Sustainable Development

71. Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Sürecine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir İnceleme

3rd International Conferences On Educational Sciences (ices’xx11), Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 22 - 25 June 2011, (Summary Text)

72. Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011, (Summary Text)

76. Öğretmen adaylarının sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamlarındaki öğrenen rollerine ilişkin görüşleri

II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Turkey, 16 - 18 May 2010, pp.1, (Full Text)

77. Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Turkey, 13 - 15 May 2010, pp.1, (Full Text)

78. Community service learning An approach supporting entrepreneurship democratic participation in teacher education

The Second International Congress Of Educational Research, Antalya, Turkey, 29 April - 02 May 2010, pp.1069-1089, (Full Text)

79. The effect of jigsaw technique on prospective teachers achievement

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009, (Summary Text)
Books 26

1. Matematik Öğretiminde Web 2.0 Destekli Aktif Öğrenme Etkinliklerinin Matematiğe Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisi

in: Eğitimde Güncel Araştırmalar-III, ÇALIŞOĞLU MURAT, Editor, Vizetek, Ankara, pp.61-77, 2024 Creative Commons License

2. Eleştirel Düşünme

in: Eğitim ve Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar, Modeller, Yavuz Ercan Gül,Rüştü Yeşil, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.112-126, 2024

3. Finlandiya eğitim ve öğretmen yetiştirme sistemleri

in: Dünya Ülkelerinden Örneklerle Karşılaştırmalı Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme Sistemlerine Bakış I, Asuman Seda Saracaloğlu, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1047-1094, 2023

6. Erken Çocukluk Döneminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi

in: Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları, Karaman,F.; Özdeş,A., Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.355-388, 2023

7. Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler

in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kaya, H. İ., Korucuk, M., Editor, Vizetek, Ankara, pp.65-93, 2022

8. Öğretim Stratejileri

in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Kozikoğlu, İshal, Editor, Nobel Yayın, Ankara, pp.49-68, 2022

9. Çocukların Eğitiminde Programlar ve Yaklaşımlar

Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2021

11. Ölçmede Hata ve Güvenirlik

in: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Taşgın,Adnan, Editor, Vizetek Yayınları, Ankara, pp.29-36, 2021

13. Araştırmanın Pazarlanması Nitel Araştırma İçin Çıkarımlar

in: Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitabı, Ekici,Gülay, Editor, Vizetek Yayınları, Ankara, pp.329-347, 2021

14. Görsel Araştırma

in: Nitel Araştırmalar Kılavuz Kitap, Ekici,Gülay, Editor, Vizetek Yayınları, Ankara, pp.613-640, 2021

15. Bitişiklik Kuramı

in: Eğitim Psikolojisi, Ekici,Gülay, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.393-409, 2020

16. Öz Düzenleyici Öğrenme

in: Eğitimde Güncel Yaklaşımlar, Kozikoğlu,İshak, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.159-176, 2020

17. Sosyal Bilişsel Öğrenme

in: Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, Seçer,İsmail Ulaş,Sümeyye, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.139-162, 2020

18. Öğrenme Psikolojisi ile ilgili Temel Kavramlar

in: Eğitim Psikolojisi, Ekici,Gülay, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.299-325, 2020

19. Öğretme ve Mesleki Beceriler

in: Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri, Öğretir Özçelik Dilek,Tuğluk Mehmet Nur, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.219-243, 2018

20. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Mesleki Özyeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

in: Eğitim Bilimlerinde Örnek Araştırmalar, İşcan,Adem, Editor, Nobel Yayınları, Ankara, pp.87-105, 2018

21. Öğretimle İlgili Temel Kavramlar

in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Semra Güven,Mehmet Arif Özerbaş, Editor, Pegem, Ankara, pp.2-31, 2018

22. Bir Eğitim ve Öğrenme Alanı Olarak Okul ve Sınıf

in: Eğitime Giriş, Özcan Demirel ve Zeki Kaya, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.403-426, 2018

23. Proje Tabanlı Öğrenme, Beyin Temelli Öğrenme ve Kuantum Öğrenme

in: Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Behçet Oral ve Taha Yazar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.433-468, 2017

24. Eğitimin Ekonomik Temelleri

in: Eğitim Bilimine Giriş, Gülay Ekici, Editor, Vizetek, Ankara, pp.285-310, 2017

25. Yapılandırıcı Yaklaşım ve Öğretim Sürecinde Kullanımı

in: Öğretim İlke ve yöntemleri, A. Küçükoğlu, Editor, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, pp.2-26, 2016

26. Öğretim stratejileri

in: Öğretim İlke ve yöntemleri, A. Küçükoğlu, Editor, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, pp.2-21, 2016
Metrics

Publication

159

Publication (WoS)

9

Publication (Scopus)

9

Citation (WoS)

67

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

58

H-Index (Scopus)

3

Citation (Scholar)

1012

H-Index (Scholar)

17

Citation (TrDizin)

165

H-Index (TrDizin)

6

Citation (Sobiad)

14

H-Index (Sobiad)

3

Citation (Sum Other)

1200

Project

26

Thesis Advisory

20

Open Access

5
UN Sustainable Development Goals