Doç. Dr. Özlem OKTAY


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

75

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

56

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

47

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

12

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

38

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

6

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

99

Proje

3

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2016

2006 - 2016

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Bir Mesleki Gelişim Programının Fizik Öğretmenlerinin Sınıf Uygulamaları Üzerine Etkisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fizik Eğitimi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2006 - 2016

2006 - 2016

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2015

2014 - 2015

Araştırmacı

Harvard University

Akademi Dışı Deneyim

2014 - 2015

2014 - 2015

Araştırmacı

Harvard Üniversitesi, Araştırmacı

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri

Fen Bilgisi Ders Kitabı İnceleme

Mikro Öğretim

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitimde Proje Hazırlama

Fen Öğretiminde Problem Çözme

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II

Genel Fizik Labaratuvarı II

Öğretmenlik Uygulaması

Öğretmenlik Uygulaması

Laboratuar Deney Tekniği

Makaleler

Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (10)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Teacher educators' views about out-of-school learning: An international perspective

ŞEN A. İ., YÜKSEL T., DELEN İ., OKTAY Ö., SKORSEPA M., BILEK M., et al.

ESERA 2021 Fostering scientific citizenship in an uncertain world, Braga, Portekiz, 30 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Bilim, Astronomi ve Kayak Eğitimi (BAK) Kampı’na Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi

SÖNMEZ E., OKTAY Ö.

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.177-183, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

19

19

3. Farklı okul dışı öğrenme ortamlarına yapılan ziyaretlerin öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarına etkisi

DELEN İ., OKTAY Ö., ŞEN A. İ.

1th International Congress on Informal Learning (ICIL 2019), Nevşehir, Türkiye, 01 Kasım 0019, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Fen bilimleri ve fizik öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları ziyaretleri sonrası düşüncelerinin tespit edilmesi

OKTAY Ö., EKİNCİ S., ŞEN A. İ.

1th International Congress on Informal Learning (ICIL 2019), Nevşehir, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik bakış açılarının incelenmesi

EKİNCİ S., OKTAY Ö., ŞEN A. İ.

1th International Congress on Informal Learning (ICIL 2019), Nevşehir, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Fizik öğretmen adaylarına okul dışı ortamlarda fizik derslerinin öğretimi: Tübitak 2237-A projesi örneği

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

2. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi – II. International Teacher Education and Accreditation Congress, 27 - 29 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. Development and validation of out-of-school learning environments perception scale (OSLEPS)

ŞEN A. İ., EKİNCİ S., KADIRHAN Z., OKTAY Ö., ERTAŞ KILIÇ H.

Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2018), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.835-837, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Öğretmen perspektifinden okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi

EKİNCİ S., ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

Vth International Conference on Educational Sciences (EJER 2018), Antalya, Türkiye, 02 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Teacher candidates’ views on an effective museum visits

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

27th International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Fizik, kimya ve biyoloji dersi öğretim programları ile ders kitaplarında okul dışı öğrenme ortamlarının kullanımı

OKTAY Ö., ŞEN A. İ., EKİNCİ S., Üner S.

International Congress on Science and Education 2018 (UBEK-ICSE 2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. HOW SCiENCE TEACHER EMOTIONS ARE RELATED TO TEACHER SELF-REGULATION?

KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D., OKTAY Ö.

11th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 12 - 14 Kasım 2018, ss.1402-1408, (Tam Metin Bildiri) identifier

2017

2017

13. Student’s Exploration of Physics Concepts in Planetarium: A Novel Research Design

ŞEN A. İ., EKİNCİ S., OKTAY Ö.

2017 8th International Conference on Distance Learning an Education, 20 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Contribution of science teachers’ efficacy beliefs to their emotions

KONDAKÇI E., KIRBULUT Z. D., OKTAY Ö., SARICI E.

International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017), 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Examining Prospective Teachers’ Opinions about Nature of Science Course

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Implementing Peer Learning Approach in a High School Physics Class

ŞEN A. İ., OKTAY Ö., ERGİN S.

2nd International Conference on Best Practices an Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Planetaryum: Bir Toplumsal Sorumluluk Projesi

ŞEN A. İ., ERTAŞ KILIÇ H., OKTAY Ö., EKİNCİ S., KADIRHAN Z.

3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Investigation of Pre-Service Physics Teachers’ Views and Their Implementations of Nature of Science

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. The analysis of pre service physics teachers metaphoric perceptions toward out of school learning environment

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

International Conference on Education Las Vegas, 2 - 05 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Active learning in the classroom An example from Harvard University

OKTAY Ö., Mazur E.

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. A universal design for robotics education

BÜLBÜL M. Ş., OKTAY Ö.

International Physics Conference at the Anatolian Peak (IPCAP 2016), 25 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Dear students teachers and academicians Please order the lesson about flying Testing the 5E model and the REACT strategy

BÜLBÜL M. Ş., GÜRBÜZOĞLU YALMANCI S., OKTAY Ö., YALMANCI E.

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

25. Re simulating Physics simulations for blind students

BÜLBÜL M. Ş., DEMİRTAŞ D., GARİP B., OKTAY Ö.

New Perspectives in Science Education International Conference, 14 - 15 Mart 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

28. The investigation of teacher candidates materials development processes

OKTAY Ö., ŞEN A. İ.

29. International Physics Congress, 5 - 08 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. Understanding pre service physics teachers conceptions on nature of science

OKTAY Ö., ERYILMAZ A.

World Conference on Physics Education (WCPE), 1 - 06 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

30. The investigation of 6 7 and 8th grade students motivation levels towards science teaching

ÖZBAŞ S., DEMİRÖRS F., OKTAY Ö.

International Conference on Interdisciplinary Research in Education (ICOINE), 15 - 18 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

31. Physics teacher candidates views about science and scientific knowledge after high school physics curricula revisions

ERYURT K., OKTAY Ö.

National Association for Research on Science Teaching (NARST), 25 - 28 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

32. How high school students represent the image of scientists in their minds

OKTAY Ö., ERYURT K.

4th World Conference on Educational Sciences, 2 - 05 Şubat 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

33. How high school students represent the image of scientists in their minds

OKTAY Ö., Eryurt K.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2482-2486, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

35. How pre service physics teachers interpret static and kinetic friction A laboratory experiment

OKTAY Ö., KALTAKÇI GÜREL D.

GIREP-ICPE-MPTL 2010 International Conference, 22 - 27 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

36. A brief review of four themes in science education literature

OKTAY Ö., ERYURT K.

The International Centre for Innovation in Education Conference (ICIE), 8 - 12 Haziran 2010, ss.413-427, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

37. The investigation of students expectations about the introductory physics course

OKTAY Ö., YILDIZ ERASLAN F.

The European Conference on Educational Research (ECER), 28 - 30 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

38. A bibliography study about physics education from two main congress in Turkey

BÜLBÜL M. Ş., OKTAY Ö.

26. International Physics Congress, 24 - 27 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

39. Pre service physics teachers beliefs about computer usage in physics lessons

OKTAY Ö., DİDİŞ KÖRHASAN N., ÖZCAN Ö.

25. International Physic Congress, 25 - 29 Eylül 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Işığında Yükseköğretim ve STEM Eğitimi

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

Sürdürülebilir Kalkınma ve STEM Eğitimi, Çevik Uğur, Şahin Erhan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.249-272, 2023

2023

2023

2. PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

Eğitimde Proje Tasarlama, Küçük Mehmet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.111-127, 2023

2021

2021

3. Fen öğretiminde model ve modelleme

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

Bilgisayar tabanlı modelleme ve fen öğretimindeki örnekleri, Ayvacı, Hakan Şevki, Editör, Pegem Akademi, ss.83-100, 2021

2021

2021

4. Akvaryumlar

OKTAY Ö.

Etkinliklerle okul dışı öğrenme ortamları, Şen Ahmet ilhan, Editör, Pegem Akademi, ss.127-157, 2021

2020

2020

5. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Teknoloji

OKTAY Ö., ŞEN A. İ.

Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Hüseyin Artun, Sevgi Aydın-Günbatar, Mustafa Serkan Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-290, 2020

2018

2018

7. Grafik Gösterim Yöntemleri ile Fen Öğretimi

ŞEN A. İ., OKTAY Ö.

Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur sarı, Editör, Pegem, Ankara, ss.330-353, 2018

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 54

h-indeksi (WOS): 4