Eğitim Bilgileri
2016 - 2023
2016 - 2023Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Fen bilimleri dersinde uygulanan STEM ve STEAM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, motivasyonlarına, yaratıcılıklarına ve girişimciliklerine etkisinin incelenmesi: Karma yöntem araştırması
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
2016
2016Yüksek Lisans
Fiziksel ve kimyasal değişimler konusunda "Tahmin-gözlem-açıklama" stratejisi kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Eğitimde R ile Büyük Veri Analitiği Uygulamaları
Mesleki Eğitim
TÜBİTAK
2021
2021Alan uzmanlarıyla ölçek geliştirme ve uyarlama kültürüne yolculuk III
Mesleki Eğitim
TUBİTAK
2021
2021Başarı testi nasıl geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme
Mesleki Eğitim
TUBİTAK
2019
2019TUBİTAK 4007 Erzurum Bilim Şenliği Atolye Lideri Katılım Sertifikası
Diğer
Remzi Sakaoğlu Bilim ve Sanat Merkezi
2019
2019Sosyal Bilimlerde Araştırma Metodolojisi ve Veri Analizi Eğitim Semineri
Veri Analizi
Atatürk Üniversitesi
2017
2017Online STEM Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Muş Alparslan Üniversitesi
2017
2017STEM Öğretmeni Sertifikası
Eğitim Yönetimi ve Planlama
İstanbul Aydın Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBirim Akreditasyon Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Kimyada Özel Konular
Temel Kimya Laboratuvarı II
Temel Kimya Laboratuvarı II
Biyoloji Lab 2
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Temel Kimya Laboratuvarı I
Biyoloji Laboratuvarı I
Kimya Laboratuvarı I
Eğitime Giriş
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II
Biyoloji I Laboratuvar Uygulamaları
Biyoloji II Laboratuvar Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması II
Genel Kimya Laboratuvarı I
Genel Biyoloji Labaratuvarı II
Genel Biyoloji Laboratuvarı II
Fen Öğretimi Lab Uygulamaları II
Genel Kimya Lab I
Genel Biyoloji Lab II
Genel Kimya Lab II
Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları I
Genel Fizik Lab I
Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları II
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Research Trends in the Use of Virtual Reality in STEM Education: A Content Analysis
KOÇ A., YILDIRIM P.
INTERNATIONAL JOURNAL ON STUDIES IN EDUCATION , cilt.7, sa.4, ss.835-866, 2025 (ESCI)
2023
20232. ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM FARKINDALIK VE ÖZYETERLİK İNANÇLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.96, sa.4, ss.199-219, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Farklı Branş Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Görüşleri
Koçak G., Yıldırım P., Mindivanli Akdoğan E.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.0, ss.1, 2023 (TRDizin)
2021
20214. Investigation of teacher candidates’ teaching motivation in terms of various variables
YILDIRIM P., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E., KOÇAK G.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.13, sa.2, ss.1324-1342, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Research trends in the use of augmented reality in science education: Content and bibliometric mapping analysis
Arıcı F., Yıldırım P., Çalıklar Ş., Yılmaz R. M.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.142, 2019 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Çeşitli Öğrenim Kademelerinde Bulunan Öğrencilerin Bilim Şenliği Tutumlarının İncelenmesi
Mindivanli Akdoğan E., Yıldırım P., Koçak G.
4th Education Research and Teacher Education Congress (ERTE Congress), 21 - 23 Aralık 2023, ss.18-29, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Öğretmen Adaylarının STEM Farkındalık ve Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesiÖğretmen Adaylarının STEM Farkındalık ve Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yıldırım P., Doymuş K.
Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.425-426, (Özet Bildiri)
2021
20213. Öğretmen Adaylarının STEM Farkındalık ve Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.371-372, (Özet Bildiri)
2019
20194. Öğretmen adaylarının öğretme motivasyonlarının çeşitli değişkenler tarafından incelenmesi
YILDIRIM P., KOÇAK G., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E.
2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 6 - 08 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri
KOÇAK G., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E., YILDIRIM P.
2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 6 - 08 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2018
20186. Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Anlayışlarının Akademik Güdü ve Başarıyla Olan İlişkisinin İncelenmesi
BAŞERER D., YILDIRIM P., BAŞERER Z.
Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.238, (Özet Bildiri)
2018
20187. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME VE ÖĞRETME ANLAYIŞLARININ AKADEMİK GÜDÜ VE BAŞARIYLA OLAN İLİŞKİSİSNİN İNCELENMESİ
BAŞERER D., YILDIRIM P., BAŞERER Z.
ULUSLARARASI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Öz-Yeterlik Algıları ve Konunun Öğrenilmesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.261, (Özet Bildiri)
2018
20189. Öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretme anlayışlarının akademik güdü ve başarıyla olan ilişkisinin incelenmesi
BAŞERER D., YILDIRIM P., BAŞERER Z.
International Conference On Stem And Educational Sciences, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.240, (Özet Bildiri)
2018
201810. Akademisyenlerin tükenmişlik ve öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
YILDIRIM P., BAŞERER Z., BAŞERER D.
International Conference On Stem And Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.235, (Özet Bildiri)
2018
201811. Öğretmen Adaylarının Akademisyenlerle Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BAŞERER Z., BAŞERER D., YILDIRIM P.
ULUSLARARASI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.20, (Özet Bildiri)
2018
201812. Öğretmen adaylarının akademisyenlerle yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
BAŞERER Z., BAŞERER D., YILDIRIM P.
International Conference On Stem And Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.238, (Özet Bildiri)
2018
201813. Akademisyenlerin Tükenmişlik ve Özyeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YILDIRIM P., BAŞERER Z., BAŞERER D.
ULUSLARARASI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.21, (Özet Bildiri)
2018
201814. Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları, Özerklik Algıları İle Başarıları Arasındaki İlişki
YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinde Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Öz Yeterliğin Bilişüstü Beceriyi Yordamadaki Rolü
YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201716. İşbirlikli Öğrenme, Yedi İlke ve Modellerin Çökelme Reaksiyonlarında Maddenin Tanecikli YapısınınAnlaşılmasına Etkisi
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.705-706, (Özet Bildiri)
2017
201717. İşbirlikli Öğrenme ve Yedi İlkenin Kimyasal Denge Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının AnlaşılmasınaEtkisi
ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
I V International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.699-700, (Özet Bildiri)
2017
201718. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)
2017
201719. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding Of The Particulate Nature Of Matter In Entropy Subject
ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1424-1427, (Özet Bildiri)
2017
201720. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions (İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon ve Modellerin Ayrışma Tepkimesinde Kullanılmasıyla Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi)
OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (26th International Conference on Educational Sciences), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)
2016
201621. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkinÖz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
YILDIRIM P.
World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkinÖz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
YILDIRIM P.
World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Asit ve bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin etkisi
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA FARKLI YÖNTEMLERİN ETKİSİ
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Kimyasal Reaksiyonlarda Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasınaİşbirlikli Öğrenme Ve Modellerin Etkisi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.41, (Özet Bildiri)
2016
201626. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)
2016
201627. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)
2016
201628. KİMYASAL REAKSİYONLARDA MADDENİN TANECİKLİ YAPISININ ANLAŞILMASINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN ETKİSİ
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusunda Tahmin Gözlem Açıklama Tekniği Kullanımının Akademik Başarıve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi
YILDIRIM P., Bağ H.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.977-978, (Özet Bildiri)
2016
201630. Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusunda Tahmin Gözlem Açıklama Tekniği Kullanımının Akademik Başarıve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi
YILDIRIM P., Bağ H.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.977-978, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Sosyal Bilimlerde STEM Uygulamaları
YILDIRIM P., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E., Aktemur A.
Kadın Araştırmacıların Sosyal Bilimler Çalışmaları III, KURT KAYSERİLİ SERAP, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.55-75, 2024
2024
20242. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapay Zeka
YILDIRIM P., KOÇAK G.
Farklı Bakış Açılarıyla Eğitimde Yapay Zeka, DEĞİRMENCİ YAVUZ, ALTUNAY FURKAN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.139-164, 2024
2021
20213. STEM ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
Mindivanli Akdoğan E., Yıldırım P.
Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji Yöntem Teknik), Yavuz Değirmenci,Zeynep Taşyürek, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.171-199, 2021
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024TUBİTAK 2209-A STEM Yaklaşımına Uygun Etkinliklerin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin Incelenmesi: Karma Yöntem Araştırması
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yıldırım P.
2022 - 2023
2022 - 2023Çocuk Sempozyumu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
MİNDİVANLİ AKDOĞAN E. (Yürütücü), KAYA R., KÜÇÜK TURGUT B., BİLGİLİ A. S., KUŞKAPAN B., DOĞAN M., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Bilimin En Sosyal Hali
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Ocakcı E., Mindivanli Akdoğan E. (Yürütücü), Çolak M., Güleryüz Çetinkaya Ş., Koçak G., Yeşilyurt Çetin A., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019TUBİTAK 4007 Erzurum Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Yıldırım P., Akay M.(Yürütücü), Yürüsoy Ş.
2015 - 2018
2015 - 2018İşbirlikli Öğrenme Modeli İle Birlikte Kullanılan Model, Animasyon ve Yedi İlkenin Bazı Kimya Konularının Öğrenilmesi Üzerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
DOYMUŞ K. (Yürütücü), ÇAVDAR O., ALYAR M., YILDIRIM P., OKUMUŞ S.
2015 - 2016
2015 - 2016Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusunda Tahmin Gözlem Açıklama Stratejisi Kullanımının Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Yıldırım P., Bağ H.(Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023Educational academic research (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Muş-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017IVth International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 201726th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK 2017)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016World Congress on Lifelong Education
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 20165th World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS-2016
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 201612. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016