Dr. Öğr. Üyesi Pelin YILDIRIM


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi

Fax Telefonu: +90 442 231 4288
Web: https://avesis.atauni.edu.tr/pelin.yildirim
Ofis: Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Kapı no:421
Posta Adresi: Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü, 4.cü kat, oda no:424, Yakutiye/Erzurum

Metrikler

Yayın

40

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

162

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

278

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

441

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2023

2016 - 2023

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Lisans

Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

Fen bilimleri dersinde uygulanan STEM ve STEAM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, motivasyonlarına, yaratıcılıklarına ve girişimciliklerine etkisinin incelenmesi: Karma yöntem araştırması

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

2016

2016

Yüksek Lisans

Fiziksel ve kimyasal değişimler konusunda "Tahmin-gözlem-açıklama" stratejisi kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi

Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2021

2021

Eğitimde R ile Büyük Veri Analitiği Uygulamaları

Mesleki Eğitim

TÜBİTAK

2021

2021

Alan uzmanlarıyla ölçek geliştirme ve uyarlama kültürüne yolculuk III

Mesleki Eğitim

TUBİTAK

2021

2021

Başarı testi nasıl geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı Testi Geliştirme

Mesleki Eğitim

TUBİTAK

2019

2019

TUBİTAK 4007 Erzurum Bilim Şenliği Atolye Lideri Katılım Sertifikası

Diğer

Remzi Sakaoğlu Bilim ve Sanat Merkezi

2019

2019

Sosyal Bilimlerde Araştırma Metodolojisi ve Veri Analizi Eğitim Semineri

Veri Analizi

Atatürk Üniversitesi

2017

2017

Online STEM Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Muş Alparslan Üniversitesi

2017

2017

STEM Öğretmeni Sertifikası

Eğitim Yönetimi ve Planlama

İstanbul Aydın Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Kalite Komisyonu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Birim Akreditasyon Kurulu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Kimyada Özel Konular

Temel Kimya Laboratuvarı II

Temel Kimya Laboratuvarı II

Biyoloji Lab 2

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2

Disiplinlerarası Fen Öğretimi

Temel Kimya Laboratuvarı I

Biyoloji Laboratuvarı I

Kimya Laboratuvarı I

Eğitime Giriş

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

Biyoloji I Laboratuvar Uygulamaları

Biyoloji II Laboratuvar Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması II

Genel Kimya Laboratuvarı I

Genel Biyoloji Labaratuvarı II

Genel Biyoloji Laboratuvarı II

Fen Öğretimi Lab Uygulamaları II

Genel Kimya Lab I

Genel Biyoloji Lab II

Genel Kimya Lab II

Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları I

Genel Fizik Lab I

Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları II

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2022 - 2022

2022 - 2022

STEM Eğitimi ve Uygulamaları

Akademik Birimler - Eğitim

Yıldırım P.

2021 - 2021

2021 - 2021

STEM Eğitimi

Akademik Birimler - Eğitim

Yıldırım P.

2019 - 2019

2019 - 2019

STEM Eğitimi

Akademik Birimler - Eğitim

Taş Y., Yıldırım P.

Makaleler

Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Çeşitli Öğrenim Kademelerinde Bulunan Öğrencilerin Bilim Şenliği Tutumlarının İncelenmesi

Mindivanli Akdoğan E., Yıldırım P., Koçak G.

4th Education Research and Teacher Education Congress (ERTE Congress), 21 - 23 Aralık 2023, ss.18-29, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. Öğretmen Adaylarının STEM Farkındalık ve Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.371-372, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasına yönelik görüşleri

KOÇAK G., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E., YILDIRIM P.

2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 6 - 08 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Öz-Yeterlik Algıları ve Konunun Öğrenilmesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.261, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretme anlayışlarının akademik güdü ve başarıyla olan ilişkisinin incelenmesi

BAŞERER D., YILDIRIM P., BAŞERER Z.

International Conference On Stem And Educational Sciences, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.240, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Akademisyenlerin tükenmişlik ve öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

YILDIRIM P., BAŞERER Z., BAŞERER D.

International Conference On Stem And Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.235, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Öğretmen Adaylarının Akademisyenlerle Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri

BAŞERER Z., BAŞERER D., YILDIRIM P.

ULUSLARARASI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.20, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Öğretmen adaylarının akademisyenlerle yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri

BAŞERER Z., BAŞERER D., YILDIRIM P.

International Conference On Stem And Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.238, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Akademisyenlerin Tükenmişlik ve Özyeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

YILDIRIM P., BAŞERER Z., BAŞERER D.

ULUSLARARASI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.21, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları, Özerklik Algıları İle Başarıları Arasındaki İlişki

YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinde Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Öz Yeterliğin Bilişüstü Beceriyi Yordamadaki Rolü

YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. İşbirlikli Öğrenme, Yedi İlke ve Modellerin Çökelme Reaksiyonlarında Maddenin Tanecikli YapısınınAnlaşılmasına Etkisi

OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.705-706, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. İşbirlikli Öğrenme ve Yedi İlkenin Kimyasal Denge Konusunda Maddenin Tanecikli Yapısının AnlaşılmasınaEtkisi

ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

I V International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.699-700, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions

OKUMUŞ S., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding Of The Particulate Nature Of Matter In Entropy Subject

ALYAR M., OKUMUŞ S., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1424-1427, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkinÖz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

YILDIRIM P.

World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

22. Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkinÖz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

YILDIRIM P.

World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

23. Asit ve bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin etkisi

ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA FARKLI YÖNTEMLERİN ETKİSİ

ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ALYAR M., YILDIRIM P., DOYMUŞ K.

5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Kimyasal Reaksiyonlarda Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasınaİşbirlikli Öğrenme Ve Modellerin Etkisi

OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.41, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi

OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi

OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. KİMYASAL REAKSİYONLARDA MADDENİN TANECİKLİ YAPISININ ANLAŞILMASINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN ETKİSİ

OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ALYAR M., DOYMUŞ K., YILDIRIM P.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusunda Tahmin Gözlem Açıklama Tekniği Kullanımının Akademik Başarıve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi

YILDIRIM P., Bağ H.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.977-978, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusunda Tahmin Gözlem Açıklama Tekniği Kullanımının Akademik Başarıve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi

YILDIRIM P., Bağ H.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.977-978, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Sosyal Bilimlerde STEM Uygulamaları

YILDIRIM P., MİNDİVANLİ AKDOĞAN E., Aktemur A.

Kadın Araştırmacıların Sosyal Bilimler Çalışmaları III, KURT KAYSERİLİ SERAP, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.55-75, 2024

2024

2024

2. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapay Zeka

YILDIRIM P., KOÇAK G.

Farklı Bakış Açılarıyla Eğitimde Yapay Zeka, DEĞİRMENCİ YAVUZ, ALTUNAY FURKAN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.139-164, 2024

2021

2021

3. STEM ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı

Mindivanli Akdoğan E., Yıldırım P.

Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji Yöntem Teknik), Yavuz Değirmenci,Zeynep Taşyürek, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.171-199, 2021

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Çocuk Sempozyumu

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Creative Commons License
MİNDİVANLİ AKDOĞAN E. (Yürütücü), KAYA R., KÜÇÜK TURGUT B., BİLGİLİ A. S., KUŞKAPAN B., DOĞAN M., et al.

2020 - 2021

2020 - 2021

Bilimin En Sosyal Hali

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Ocakcı E., Mindivanli Akdoğan E. (Yürütücü), Çolak M., Güleryüz Çetinkaya Ş., Koçak G., Yeşilyurt Çetin A., et al.

2019 - 2019

2019 - 2019

TUBİTAK 4007 Erzurum Bilim Şenliği

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Yıldırım P., Akay M.(Yürütücü), Yürüsoy Ş.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2023

Aralık 2023

Educational academic research (Online)

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi

Katılımcı

Muş-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018)Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

IVth International Eurasian Educational Research Congress

Katılımcı

Denizli-Türkiye

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

26th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK 2017)

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

World Congress on Lifelong Education

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

5th World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS-2016

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS

Katılımcı

Muğla-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 162

h-indeksi (WOS): 1