Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
2006 - 2007
2006 - 2007Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Eleştirel Düşünme Eğilimlerine ve Argüman Oluşturma Becerilerine Etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorPerformans Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (5)
2024
20241. My museum: A study of pre-service social studies teachers' experience in designing virtual museums
Kayaalp F., Başcı Namlı Z., Meral E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.18, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. A systematic review of the pedagogical roles of technology in ICT-assisted museum learning studies
KARAKUŞ YILMAZ T., MERAL E., BAŞCI NAMLI Z.
Education and Information Technologies
, cilt.29, sa.8, ss.10069-10103, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Teknoloji Temelli Lisansüstü Tez Çalışmalarının Sistematik Analizi
KAYAALP F., MERAL E.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.13, sa.2, ss.127-147, 2023 (TRDizin)
2022
20224. Kavram Öğretimi Sürecine Öğrenme Amaçlı Yazmayı Eklemlemek: Bir Müdahaleli Karma Desen Araştırması
BAŞÇI NAMLI Z., MERAL E., KAYAALP F.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.499-518, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Development Study of Cultural Heritage Sensitivity Scale for Middle School Students
BAŞÇI NAMLI Z., KARAKUŞ YILMAZ T., MERAL E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.2370-2398, 2022 (TRDizin)
2022
20226. The Role of Argumentative Writing in Teaching Controversial Issues: A Mixed Methods Research
MERAL E., KAYAALP F., BAŞÇI NAMLI Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.9, sa.1, ss.143-163, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. An Analysis of the Effect of Writing-to-Learn Activities Regarding Students’ Academic Achievement and Self-Regulation Skills in Writing
Kayaalp F., Meral E., Başcı Namlı Z.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.1, ss.324-348, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Implementing argumentation-based science learning approach in social studies: Academic achievement and students' views
AKBAŞ Y., ŞAHİN İ. F., MERAL E.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.9, sa.1, ss.209-245, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
20189. The impact of mobile augmented reality in geography education: achievements, cognitive loads and views of university students
Turan Z., Meral E., Şahin İ. F.
Journal of Geography in Higher Education
, cilt.42, ss.427-441, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201810. Coğrafya Öğretmen Adaylarının (Pedagojik Formasyon)Öğretmen Kavramına İlişkin Algıları
ALIM M., ŞAHİN İ. F., MERAL E.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.22, ss.1113-1127, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Öğrenme Ortamı Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile İncelenmesi
GEZER M., MERAL E., ŞAHİN İ. F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, ss.741-752, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Researchers’ perceptions of scientific research and educational research
Okumuş Dağdeler K., Meral E., Sözbilir M.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.7, 2018 (TRDizin)
2018
201813. Game-based versus to non-game-based: The impact of student response systems on students'achievements, engagements and test anxieties
Turan Z., Meral E.
Informatics in Education
, cilt.17, ss.105-116, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201714. Modelling the relationships among social studies learning environment, self-efficacy, and critical thinking disposition
MERAL E., TAŞ Y.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.7, ss.349-366, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
201615. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme ve Medya Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki
MERAL E., NALÇACI A., ŞAHİN İ. F.
Doğu Coğrafya , cilt.21, ss.1-12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
MERAL E., KÜÇÜK TURGUT B., CEVGER F.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.65-78, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
MERAL E.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, ss.65-78, 2016 (TRDizin)
2015
201518. İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Girişimcilik Kazanımı Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
KOÇAK MACUN B., POLAT S., MERAL E., BOZTAŞ M.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.19, sa.62, 2015 (TRDizin)
2014
201419. 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
GEZER M., ŞAHİN İ. F., ÖNER SÜNKÜR M., MERAL E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, ss.433-455, 2014 (TRDizin)
2014
201420. Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin 6 SınıfÖğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi
MERAL E., ŞİMŞEK U.
Journal of Computer and Educational Research , cilt.2, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sosyal Bilgiler Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
MERAL E., ALTUN K.
2. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 03 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Sosyal Bilgiler Dersinde Yazı Temelli Yeni Sınav Modeline İlişkin Tespitler ve Çözüm Önerileri
KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z., MERAL E.
12th International Symposium on Social Studies Education, 20 - 23 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20223. Oyunlaştırılmış ve Yapılandırılmış Rehberliğin Sanal Müzede Öğrenme Deneyimine Etkisi
KARAKUŞ YILMAZ T., AVİNÇ Z., BAŞCI NAMLI Z., MERAL E.
15.th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2022), 07 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Yazı Deyip Geçme! Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklı Bir Öğrenme Aracı:Öğrenme Amaçlı Yazma
KAYAALP F., MERAL E., BAŞCI NAMLI Z.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 09 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20215. Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Karar Verme Becerisini Geliştirmede “Argumantative Yazmanın” Etkisi
Başcı Namlı Z., Meral E., Kayaalp F.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2021
20216. Dijital Öykülerin Öğrencilerin Empatik Eğilimleri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi
Başcı Namlı Z., Altunsoy Y., Meral E., Kayaalp F.
5. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.555-571, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Değerlerin Kazandırılmasında Eğitim İçerikli Filmlerin Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
Başcı Namlı Z., Meral E., Bağcı Çeliksoy R.
3. ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU-İSOEVA, Muğla, Türkiye, 10 Ekim 2019, ss.215, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Sosyal Bilgiler Öğetiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımı Etkinliklerinin Öğrencilerin Tartışma İstekliklerine Etkisi
ŞAHİN İ. F., AKBAŞ Y., MERAL E., CEVHER S.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Ait Eğitim İnançlarının Sosyal Bilgilerin Doğası Üzerindeki Görünümü
ŞAHİN İ. F., ŞİMŞEK U., MERAL E., KAYAALP F.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ (PEDAGOJİK FORMASYON) ÖĞRETMEN KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI
ALIM M., ŞAHİN İ. F., MERAL E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Türkiye de Çoklu Zeka Uygulamaları Üzerinde Teknoloji Kullanımının Değerlendirilmesi
KOÇOĞLU E., MERAL E.
International Conferance on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2017
201712. KAHOOT VE SOCRATIVE ÖĞRENCİ YANIT SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI: BAŞARIVE MOTİVASYONA ETKİLERİ
TURAN Z., MERAL E.
USBES 2017, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sitesine Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
AKBAŞ Y., TOROS S., MERAL E.
IX. International Congress Education Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARA YÖNELİK BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ
AKBAŞ Y., TOROS S., MERAL E.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.238-239, (Özet Bildiri)
2016
201615. Öğretim elemanlarının bilimsel araştırmaya yönelik anlayışları Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği
OKUMUŞ K., MERAL E., SÖZBİLİR M.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1846-1847, (Özet Bildiri)
2016
201616. Öğretim Elemanlarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Anlayışları Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği
OKUMUŞ K., MERAL E., SÖZBİLİR M.
EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. Kültür Aktarımında Sosyal Bilgiler Eğitiminin Rolüne İlişkin Öğretmen Görüşleri
ŞAHİN İ. F., KOÇOĞLU E., EKİCİ Ö., MERAL E.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Araştırma Sorgulamaya Dayalı Alternatif Yaklaşım Argümantasyon Temelli Bilim Öğrenme Yaklaşımı
ŞAHİN İ. F., AKBAŞ Y., MERAL E.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201519. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinde Sosyal Kalkınma Kavramına İlişkin Oluşan Zihinsel Çağrışımlar
ŞAHİN İ. F., EKİCİ Ö., DEMİRKOL M., MERAL E.
24. UlusalEğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2013
201320. 8 Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi ne Göre Değerlendirilmesi
ŞAHİN İ. F., GEZER M., MERAL E.
VI. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Temel Kavramlar
MERAL E.
Kuramdan Uygulamaya Geleneksel Çocuk Oyunları ile Sosyal Bilgiler Öğretimi, Zekerya AKKUŞ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.1-16, 2023
2023
20232. Eğitimde Sürdürülebilir Çevre Bilinci Oluşturma Etkinliklerinin Palyatif Uygulamalar Açısından Analizi
KAYAALP F., MERAL E.
Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU - Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, ss.87-122, 2023
2023
20233. Argümantasyon ve Sosyobilimsel Konular
ŞAHİN İ. F., MERAL E.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi, Yavuz AKBAŞ-Ebru GENÇTÜRK GÜVEN- Kerem ÇOLAK, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.83-110, 2023
2021
20214. Argümantasyon Temelli Öğretim Yaklaşımı
MERAL E., AKBAŞ Y.
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çağdaş Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları , POLAT Suat/ AKSOY Bülent, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-42, 2021
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Sosyal Bilgiler Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
MERAL E. (Yürütücü), ALTUN K.
2015 - 2017
2015 - 2017
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI I
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
İLGAZ S. (Yürütücü), AKPOLAT Y., AKKUŞ Z., ŞİMŞEK U., KESKİN Y., MERAL E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2021
Mayıs 2021Psycho-Educational Research Review
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021International Journal of Curriculum and Instruction
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021İojet
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
15 Ekim 2020 - 18 Haziran 2021
15 Ekim 2020 - 18 Haziran 2021INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 4
Katılımcı
Muğla-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 119
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020