Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Teacher educators' views about out-of-school learning: An international perspective

ESERA 2021 Fostering scientific citizenship in an uncertain world, Braga, Portekiz, 30 Ağustos 2021

Bilim, Astronomi ve Kayak Eğitimi (BAK) Kampı’na Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Deneyimlerinin İncelenmesi

1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.177-183 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik bakış açılarının incelenmesi

1th International Congress on Informal Learning (ICIL 2019), Nevşehir, Türkiye, 01 Kasım 2019

Fizik öğretmen adaylarına okul dışı ortamlarda fizik derslerinin öğretimi: Tübitak 2237-A projesi örneği

2. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi – II. International Teacher Education and Accreditation Congress, 27 - 29 Ekim 2018

Development and validation of out-of-school learning environments perception scale (OSLEPS)

Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2018), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.835-837

Öğretmen perspektifinden okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi

Vth International Conference on Educational Sciences (EJER 2018), Antalya, Türkiye, 02 Mayıs 2018

Teacher candidates’ views on an effective museum visits

27th International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018

HOW SCiENCE TEACHER EMOTIONS ARE RELATED TO TEACHER SELF-REGULATION?

11th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 12 - 14 Kasım 2018, ss.1402-1408 identifier

Student’s Exploration of Physics Concepts in Planetarium: A Novel Research Design

2017 8th International Conference on Distance Learning an Education, 20 - 22 Aralık 2017

Contribution of science teachers’ efficacy beliefs to their emotions

International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017), 16 - 18 Kasım 2017

Examining Prospective Teachers’ Opinions about Nature of Science Course

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017

Implementing Peer Learning Approach in a High School Physics Class

2nd International Conference on Best Practices an Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017

Active learning in the classroom An example from Harvard University

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 1 - 03 Eylül 2016

A universal design for robotics education

International Physics Conference at the Anatolian Peak (IPCAP 2016), 25 - 27 Şubat 2016

Re simulating Physics simulations for blind students

New Perspectives in Science Education International Conference, 14 - 15 Mart 2013

Understanding pre service physics teachers conceptions on nature of science

World Conference on Physics Education (WCPE), 1 - 06 Temmuz 2012

The investigation of 6 7 and 8th grade students motivation levels towards science teaching

International Conference on Interdisciplinary Research in Education (ICOINE), 15 - 18 Mayıs 2012

How high school students represent the image of scientists in their minds

4th World Conference on Educational Sciences, 2 - 05 Şubat 2012

How high school students represent the image of scientists in their minds

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2482-2486 identifier

A brief review of four themes in science education literature

The International Centre for Innovation in Education Conference (ICIE), 8 - 12 Haziran 2010, ss.413-427

The investigation of students expectations about the introductory physics course

The European Conference on Educational Research (ECER), 28 - 30 Eylül 2009

Kitap & Kitap Bölümleri

Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Işığında Yükseköğretim ve STEM Eğitimi

Sürdürülebilir Kalkınma ve STEM Eğitimi, Çevik Uğur, Şahin Erhan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.249-272, 2023

PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA

Eğitimde Proje Tasarlama, Küçük Mehmet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.111-127, 2023

Fen öğretiminde model ve modelleme

Bilgisayar tabanlı modelleme ve fen öğretimindeki örnekleri, Ayvacı, Hakan Şevki, Editör, Pegem Akademi, ss.83-100, 2021

Akvaryumlar

Etkinliklerle okul dışı öğrenme ortamları, Şen Ahmet ilhan, Editör, Pegem Akademi, ss.127-157, 2021

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Teknoloji

Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Hüseyin Artun, Sevgi Aydın-Günbatar, Mustafa Serkan Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-290, 2020

Grafik Gösterim Yöntemleri ile Fen Öğretimi

Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi, Orhan Karamustafaoğlu, Özden Tezel, Uğur sarı, Editör, Pegem, Ankara, ss.330-353, 2018

Metrikler

Yayın

73

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

22

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

8

H-İndeks(Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

26

H-Index (TrDizin)

4

Proje

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları