Metrikler
Eğitim Bilgileri
1998 - 2002
1998 - 2002Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi - Anabilim Dalı, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmanliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Çözünürlükle ilgili kavramların anlaşılmasında kavramsal değişim yaklaşımının etkinliğinin incelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi - Anabilim Dalı
1998
1998Yüksek Lisans
UÇUCU KÜLÜN ELEKTROKİNETİK DAVRANIŞININ İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2014
2009 - 2014Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2003 - 2009
2003 - 2009Dr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
1994 - 2002
1994 - 2002Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2019
2019Doktora
Kimya her yerde" ünitesinin argümantasyon yöntemiyle öğretiminin akademik başarı ve bazı değişkenler üzerine etkisinin incelenmesi
Pınarbaşı T. (Danışman)
B.ÖKSÜZER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
Scopus (6)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. Kimyanın Kavramsal Profili: Kimya Eğitiminde Düşünce ve Eylemi Zenginleştirmeye Yönelik Bir Çerçeve
Pınarbaşı T.
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-21, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. KİMYASAL TEMSİLLER VE KULLANIMLARI İLE İLGİLİ ANLAYIŞLARDAKİ ZORLUKLAR
Pınarbaşı T.
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.15, ss.40-58, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Kimya Eğitimini Şekillendirecek On Bakış Açısı
Pınarbaşı T.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.203-218, 2025 (TRDizin)
2024
20244. Investigation of the Effect of Teaching the Unit "Chemistry is Everywhere" by Argumentation on Academic Achievement and Some Variables
Öksüzer B., Pınarbaşı T.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.357-369, 2024 (TRDizin)
2012
20125. Le Chatelier prensibi ve kavramsal öğrenme
Canpolat N., Pınarbaşı T.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, ss.99-114, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20126. Kimya öğretmen adaylarının kaynama olayı ile ilgili anlayışları Bir olgubilim çalışması
Canpolat N., Pınarbaşı T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.78-91, 2012 (TRDizin)
2011
20117. Üniversite öğrencilerinin saf suyun nötralliği ile ilgili anlayışları
PINARBAŞI T., CANPOLAT N.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.4, ss.185-196, 2011 (TRDizin)
2011
20118. Bazı kimya kavramlarına yönelik iki kademeli çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması
CANPOLAT N., PINARBAŞI T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.55-80, 2011 (TRDizin)
2010
20109. Prospective chemistry teachers' conceptions of chemical thermodynamics and kinetics
SÖZBİLİR M., PINARBAŞI T., CANPOLAT N.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.6, sa.2, ss.111-121, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200910. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin mumun yanması ile ilgili anlayışları
PINARBAŞI T., CANPOLAT N., SÖZBİLİR M.
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.2, ss.73-88, 2009 (TRDizin)
2009
200911. Prospective chemistry teachers' misconceptions about colligative properties: boiling point elevation and freezing point depression
Pınarbaşı T., Sözbilir M., Canpolat N.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.10, sa.4, ss.273-280, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2007
200712. Turkish Undergraduate Students’ Misconceptions on Acids and Bases
Pınarbaşı T.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , cilt.6, sa.1, ss.23-34, 2007 (SCI-Expanded)
2006
200613. An investigation of effectiveness of conceptual change text-oriented instruction on students' understanding of solution concepts
PINARBAŞI T., CANPOLAT N., BAYRAKÇEKEN S., Geban O.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.36, sa.4, ss.313-335, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200614. Prospective teachers' misconceptions of vaporization and vapor pressure
Canpolat N., Pinarbasi T., Sozbilir M.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.83, sa.8, ss.1237-1242, 2006 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200615. The conceptual change approach to teaching chemical equilibrium
CANPOLAT N., PINARBAŞI T., BAYRAKÇEKEN S., GEBAN Ö.
Research in Science and Technological Education
, cilt.24, sa.2, ss.217-235, 2006 (SSCI, Scopus)
2004
200416. Kavramsal değişim yaklaşımı III Model kullanımı
CANPOLAT N., PINARBAŞI T., BAYRAKÇEKEN S., GEBAN Ö.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.12, ss.377-384, 2004 (TRDizin)
2004
200417. Kimyadaki bazı yaygın yanlış kavramalar
Canpolat N., Pınarbaşı T., Bayrakçeken S., Geban Ö.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, ss.135-146, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200318. Students' understanding of solution chemistry concepts
PINARBAŞI T., CANPOLAT N.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.80, sa.11, ss.1328-1332, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
2003
200319. Kimyasal denge ve çözünürlük konularındaki kavram yanılgıları
PINARBAŞI T.
Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , cilt.1, ss.55-62, 2003 (TRDizin)
2003
200320. Kimya öğretmen adaylarının kovalent bağ ve molekül yapıları ile ilgili kavram yanılgıları
CANPOLAT N., PINARBAŞI T., SÖZBİLİR M.
Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.66-72, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200221. Fen Derslerinin Öğretiminde Teori Kavramı
Doymuş K., Canpolat N., Pınarbaşı T., Bayrakçeken S.
Çağdaş Eğitim Dergisi , sa.293, ss.21-26, 2002 (TRDizin)
2002
200222. Fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımı I Teorik temelleri
Canpolat N., Pınarbaşı T.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.1, ss.59-66, 2002 (TRDizin)
2002
200223. Fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımı II Kavram değiştirme metinleri
Pınarbaşı T., Canpolat N.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.2, ss.281-286, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. Entropi nedir? Ne değildir?
PINARBAŞI T.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Ankara, Türkiye, ss.185, (Özet Bildiri)
0
02. Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bazı kimya kavramlarını anlama düzeyleri
PINARBAŞI T.
III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, ss.272, (Tam Metin Bildiri)
0
03. Uçucu külün elektrokinetik davranışı
PINARBAŞI T.
II. Ulusal Kimya Mühendisliği Kongresi, Erzurum, Türkiye, ss.1300, (Tam Metin Bildiri)
0
04. Üniversite öğrencilerinin genel kimya konularını kavramsal öğrenme düzeyleri
PINARBAŞI T.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, ss.127, (Özet Bildiri)
0
05. Üniversite öğrencilerinin atmosfer basıncıyla ilgili anlayışları
PINARBAŞI T.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, ss.462, (Tam Metin Bildiri)
0
06. Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri
PINARBAŞI T.
III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, ss.268, (Tam Metin Bildiri)
0
07. Dünyada ve Türkiye’de fen eğitimi araştırmalarının genel eğilimi
PINARBAŞI T.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, ss.120, (Özet Bildiri)
0
08. Öğretmen adaylarının bazı elektrokimya kavramları hakkındaki görüşleri
PINARBAŞI T.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, ss.458, (Tam Metin Bildiri)
0
09. GOB123 yöntemiyle Lewis yapılarının işleniş
PINARBAŞI T.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Ankara, Türkiye, ss.140, (Özet Bildiri)
2016
201610. A comparative study on presentation of Le Châtelier s Principle LCP in high school chemistry textbooks in Spain and Turkey
QUİLEZ J., CANPOLAT N., SÖZBİLİR M., PINARBAŞI T.
13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
201411. Fen Bilgisi O g retmen Adaylarının Bilimsel Modeller İle İlgili Anlayışları
Çelik S., Pınarbaşı T.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201312. Sorgulamaya dayalı öğrenme (SDÖ) yöntemine uygun hazırlanan laboratuar etkinliği hakkında öğrenci görüşleri.
KIZILASLAN A., CANPOLAT N., SÖZBİLİR M., PINARBAŞI T., YAZICI F., ATİLA M. E.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2000
200013. 1999 ÖSS kimya sorularının düzey ve içerik yönünden değerlendirilmesi
Doymuş K., Canpolat N., Pınarbaşı T., Bayrakçeken S.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 4 - 08 Eylül 2000, ss.482-485, (Tam Metin Bildiri)
1998
199814. Aktif Karbon-Su Arayüzeyin de Bazı Tekstil Boyalarının Adsorpsiyonu
GÜRSES A., Danış U., PINARBAŞI T.
12. Ulusal Kimya kongresi, Edirne, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.11-12, (Tam Metin Bildiri)
1996
199615. Etkili bir Kimya Öğretmenin Metodları
BAYRAKÇEKEN S., GÜRSES A., DOYMUŞ K., CANPOLAT N., SÖZBİLİR M., PINARBAŞI T.
II. Ulusal Eğitim Sempozyomu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.18-20, (Tam Metin Bildiri)