Eğitim Bilgileri
1996 - 2010
1996 - 2010Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Doktora
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd, Türkiye
2004 - 2005
2004 - 2005Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
ÇÖZELTLER ve KMYASAL DENGE KONULARINDA UYGULANAN JGSAW ve BRLKTE ÖGRENME TEKNKLERNN ÖGRENCLERN MADDENN TANECKL YAPIDA ÖGRENMELER ve AKADEMK BASARILARI ÜZERNE ETKSi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd
2005
2005Yüksek Lisans
İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinin akademik başarı ve tutumuna etkisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Ve Matematik Eğitimi Alanları
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Fen Ve Matematik Eğitimi Alanları
Makaleler
2025
20251. STEM ETKİNLİKLERİ ENTEGRE EDİLMİŞ ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI VE FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Bozkurt Ü., Şimşek Ü.
Educational academic research (Online)
, sa.57, ss.110-121, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. The Effect of Augmented Reality Applications Integrated with Modeling on Pre-Service Science Teachers' Modeling Skills and Academic Achievements
Ürün Arıcı N., Şimşek Ü.
JOURNAL OF SCIENCE LEARNING
, cilt.6, sa.4, ss.387-400, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Identifying the Subjects in Which Sixth-Grade Students Have Difficulty Learning in Science Lessons, as well as the Causes of the Problems and Possible Solutions
Yıldız E., Şimşek Ü.
Journal of Qualitative Research in Education
, cilt.32, ss.33-70, 2022 (ESCI)
2022
20224. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANLARINDA EĞİTSEL OYUNLARA İLİŞKİN YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
ÜNLÜ Y., Kandemir K., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., KAYMAKCI S.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.0, sa.91, ss.297-318, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Elektriğin İletimi Ünitesinin Öğretiminde İşbirlikli Deney Yöntemi ve Animasyon Tekniğinin Etkisinin İncelenmesi
Ağgül Ö., Yıldız E., Yürüsoy Ş., Şimşek Ü.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.1073-1086, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Examınation Of Graduate Theses on Educatıonal Games in The Fıelds of Socıal Studıes and Science Educatıon in Turkey
ünlü Y., kandemir k., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., KAYMAKCI S.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.26, sa.91, ss.297-318, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. A Study on the Effect of Educational Games and Cooperative Learning Applications on Solving Students Learning Problems
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
INTERNATIONAL JOURNAL OF GAME-BASED LEARNING , cilt.12, sa.1, ss.1-25, 2022 (ESCI)
2021
20218. Investigation of Fifth Grade Students' Perceptions about the Educational Game Method
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.50, sa.2, ss.1367-1396, 2021 (ESCI)
2020
20209. Eğitsel Oyun ve İşbirlikli Öğrenmenin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Sosyal Becerilerine ve Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi
Yıldız E., Ağgül Ö., Yürüsoy Ş., Şimşek Ü.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.6, ss.1703-1716, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201910. GAZ KANUNLARI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü.
kazım karabekir eğitim fakültesi dergisi , sa.38, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. GAZ KANUNLARI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLIİŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
Yıldız E., Çalıklar Ş., Şimşek Ü.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.38, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Takım-Oyun-Turnuva ve Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Yöntemlerinin Akademik Başarı ve Kalıcılık Üzerine Etkisi
Çalıklar Ş., Şimşek Ü.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.44-63, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. JİGSAW ENTEGRE EDİLMİŞ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN FEN MOTİ-VASYONU, SOSYAL BECERİ VE OKULA KARŞI TU-TUMLARINA ETKİSİ
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., yüksel f.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, ss.1957-1978, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Eğitsel Oyun Entegre Edilmiş Grup Araştırması Yönteminin Öğrencilerin Fen Öğrenimi Motivasyonları ve Sosyal Becerileri Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ağdaş h.
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.18, sa.2, ss.37-54, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Eğitsel Oyun Entegre Edilmiş İşbirlikli Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Fen Öğrenimi Motivasyonları ve Sosyal Becerileri Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ağdaş h.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.37-54, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. The Effect of the Educational Game Method on Students’Social Skills, Attitude towards the School, and SciencesLearning Anxiety
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ARAZ h.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.11, ss.381-400, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Determination of coherent to Compton scattering differential cross section ratios of some inorganic materials with EDXRF
YILMAZ D., ŞİMŞEK Ü., AKKUS T., ŞAHİN Y.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.95, sa.4, ss.407-411, 2017 (SCI-Expanded)
2017
201718. SOCIAL STUDIES TEACHERS’ AND TEACHER CANDIDATES’ PERCEPTIONS ON PROMPT FEEDBACK AND COMMUNICATE HIGH EXPECTATIONS
ŞİMŞEK U., TURAN İ., ŞİMŞEK Ü.
PEOPLE: International Journal of Social Sciences , cilt.3, ss.332-345, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. DOLAŞIM SİSTEMİ KONUSUNDA EĞİTSEL OYUN YÖNTEMİNİNKULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE FEN ÖĞRENİMİMOTİVASYONU ÜZERİNE ETKİSİ
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ARAZ h.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, ss.20-32, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. Jigsaw Entegre Edilmiş Probleme Dayalı Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarıları Bilgilerinin Kalıcılığı ve Fen Bilimleri Öğrenme Kaygı Düzeyleri Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., yüksel f.
dicle üniversitesi ziya gökalp eğitim fakültesi dergisi , ss.333-345, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201621. Effect of Jigsaw II, reading-writing-presentation, and computer animations on the teaching of Light Unit
Koç Y., Yıldız E., Çalıklar Ş., Şimşek Ü.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.11, sa.20, ss.1906-1917, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Effect of Jigsaw II, Reading-Writing-Presentation, and Computer Animations on the Teaching of “Light” Unit
Koç Y., YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü.
Educational Research and Review , cilt.11, sa.20, ss.1906-1917, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN 7 SINIF MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİ ÜZERİNE ETKİSİ
KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.
Journal of Computer and Education Research (ISSN:2148-2896) , cilt.4, ss.1, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Jigsaw YöntemininMaddenin Tanecikli Yapısı Ünitesinin Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi
KILIÇ m. a., DOĞAN a., ŞİMŞEK Ü.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi
TURAN İ., ŞİMŞEK Ü., ASLAN H.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. JİGSAW TEKNİĞİNİN 6 SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YER KABUĞU NELERDEN OLUŞUR ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA
DOĞAN A., SEVTAP U., ŞİMŞEK Ü.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Işık ünitesinin öğretiminde okuma yazma uygulama yönteminin etkisi
KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü., FIRAT m.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. , cilt.15, ss.204-225, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201328. Işık ünitesinin öğretiminde bilgisayar animasyonlarının etkisi
KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü., HAS c.
Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201229. Effects of two cooperative learning strategies on achievement in chemistry in undergraduate classes
ŞİMŞEK Ü.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.4, sa.2, ss.901-912, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201230. Effects of two cooperative learning strategies on achievement in chemistry in undergraduate classes
ŞİMŞEK Ü.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.901-912, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201231. The effect of cooperative learning model on academic achievement inphysics
Okur Akçay N., Doymuş K., Şimşek Ü., Okumuş S.
Energy Education Science And Technology Part B-Social And Educational Studies
, cilt.4, ss.1915-1924, 2012 (SSCI)
2010
201032. The Effects of Two Cooperative Learning Strategies on the Teaching and Learning of the Topics of Chemical Kinetics
KOÇ Y., DOYMUŞ K., KARAÇÖP A., ŞİMŞEK Ü.
Journal of Turkısh Science Education,.
, cilt.7, ss.53-64, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201033. Üniversite Öğrencilerinin Elektrokimya Konusundaki Kavramları Anlamalarına Jigsaw ve Bilgisayar Animasyonları Tekniklerinin Etkisi
DOYMUŞ K., KARAÇÖP A., ŞİMŞEK Ü.
Kastamonu Eğitim Dergisi, , cilt.18, ss.431-448, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200934. The effects of animation and cooperative learning on chemistry students’ academic achievement and conceptual understanding about aqueous solutions’
ŞİMŞEK Ü.
World Applied Sciences Journal , cilt.7, sa.1, ss.24-33, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200935. The effects of animation and cooperative learning on chemistry students’ academic achievement and conceptual understanding about aqueous solutions’
ŞİMŞEK Ü.
World Applied Sciences Journal , cilt.7, sa.1, ss.24-33, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200936. Yükseköğretimde Eğitim Gören Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Jigsaw Ve Birlikte Öğrenme Tekniklerinin Etkisi
ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K., KARAÇÖP A.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, ss.167-176, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200937. Effects of Two Cooperative Learning Strategies on Teaching And Learning Topics of Thermochemistry
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A., ADA Ş.
World Applied Science Journal , cilt.7, ss.34-42, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200938. İşbirlikli Öğrenmenin İki Farklı Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Maddenin Tanecikli Yapısında Anlamaları Üzerine Etkisi
ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K., DOĞAN A., KARAÇÖP A.
Gazı Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.29, ss.763-791, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200939. Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar Animasyonları Ve Jigsaw Tekniğinin Etkisi
KARAÇÖP A., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, ss.211-235, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200940. The Effects of Computer Animations and Cooperative Learning Methods inMicro Macro and Symbolic Level Learning of States of Matter
DOYMUŞ K., KARAÇÖP A., ŞİMŞEK Ü.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , cilt.9, ss.109-128, 2009 (SSCI)
2008
200841. The Effects of Animation Technique on Teaching of Acids and Bases Topics
DAŞDEMİR İ., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , cilt.5, ss.60-69, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200842. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması II İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Sınıf Ortamında Uygulanması
ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK U.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.10, ss.123-142, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200843. Dasdemir I Doymus K Simsek Ü ve Karacop A The Effect of Animation Technique on Teaching of Acid and Bases Topics
DAŞDEMİR İ., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A.
Journal of Turkish Science Education (TUSED), , cilt.10, ss.60-69, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200844. Çözeltiler Ünitesinde Uygulanan Grup Araştirmasi Tekniğinin Öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapida Anlamalarina Ve Akademik Başarilarina Etkisi
ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A., DOYMUŞ K., KOÇ Y.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, ss.87-99, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200845. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Genel Kimya Laboratuar Dersinin Akademik Başarısına Etkisi ve Öğrencilerin Bu Yöntem Hakkındaki Görüşleri
AKSOY G., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, . , cilt.17, ss.212-227, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200746. Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw Tekniğin Etkisi ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.173, ss.231-244, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200747. Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw Tekniğinin Etkisi Ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.173, sa.1, ss.231-244, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200748. The effect of cooperative learning and traditional method on students achievements identifications and use of laboratory equipments ingeneral chemistry laboratory course
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research , cilt.7, ss.31-43, 2007 (SSCI)
2006
200649. Fen Bilgisi Laboratuvarı Uygulamalarında İşbirlikli Öğretim Yönteminin Kullanılması
DAŞDEMİR İ., DOYMUŞ K., KARAÇÖP A., ŞİMŞEK Ü.
Kazım Karabekir E!itim Fakültesi Dergisi , sa.13, ss.157-166, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200650. Fen Bilgisi Laboratuvarı Uygulamalarında İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kullanılması
DOYMUŞ K., AKSOY G., DAŞDEMİR İ., ŞİMŞEK Ü., KARAÇÖP A.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.13, ss.157-166, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200651. LİSE DÜZEYİNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ŞİMŞEK U., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ÖZDEMİR Y.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200652. Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U., ÖZDEMİR Y.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisİ , cilt.7, sa.1, ss.165-172, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200653. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması III İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları
ŞİMŞEK U., ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.414-437, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200654. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kırsal alanda eğitim Gören öğrencilerin Fen Bilgisi Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisi
ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S.
Eğitim ve Bilim Dergisi, , cilt.31, ss.3-10, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200555. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme I İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Ve Yöntemle İlgili Çalışmalar
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200556. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması I İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Ve Yöntemle İlgili Çalışmalar
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200557. İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme İşbirlikli öğreneme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200558. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması II İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.13, ss.414-437, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200559. Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Yönteminin Kazandırdığı Bilgi Ve Beceriler
NURCAN K., ŞİMŞEK Ü., DOYMUŞ K.
G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.13, ss.67-80, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200560. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ŞİMŞEK U.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.7, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200461. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı Ve Tutumuna Etkisi
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., BAYRAKÇEKEN S.
Türk Fen Eğitim Dergisi, , cilt.1, ss.103-115, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200462. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma etkisi
DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S., ŞİMŞEK Ü.
Türk Fen Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.103-115, 2004 (Scopus)
2004
200463. Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi
ŞİMŞEK U., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., ÖZDEMİR Y.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.9, ss.387-396, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200364. Grupla Ödev hazırlamanın başarıya Etkisi
DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S., ŞİMŞEK Ü.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.7, ss.66-77, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. OKUMA-YAZMA-OYUN VE OKUMA-YAZMA-MODELLEME YÖNTEMLERİNİN KİMYASAL BAĞLAR KONUSUNUN ÖĞRENİMİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
YILDIZ E., ürün arıcı n., ŞİMŞEK Ü.
International Ege Congress on Social Sciences & Humanities, 03 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2020
20202. Investigation of the 6th grade students’ behaviors and views on educational game method
Yıldız E., Şimşek Ü.
EDUCCON, İstanbul, Türkiye, 12 Aralık 2020, ss.78, (Özet Bildiri)
2019
20193. EĞİTSEL OYUN, OKUMA-YAZMA-OYUN VE OKUMA-YAZMA-UYGULAMA YÖNTEMLERİNİN “KUVVET VE ENERJİ” ÜNİTESİNDE YAŞANAN ÖĞRENME PROBLEMLERİNİ GİDERMEDEKİ ETKİSİ
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
1. Uluslararası Oyun Kongresi, 30 Ekim - 02 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrenme Problemleri Yaşadıkları Konuların, Problem Yaşama Nedenlerinin ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Eğitsel Oyun, Okuma-Yazma-Oyun ve Okuma-Yazma-Uygulama Yöntemlerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Yaşadıkları Öğrenme Problemlerini Gidermedeki Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, 19 Haziran - 22 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Öğrenme Problemleri Yaşadıkları Konuların, Problem Yaşama Nedenlerinin ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
III. Uluslararası Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Bilimler Sempozyumu., 25 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Eğitsel oyun, okuma-yazma-oyun ve okuma-yazma-uygulama yöntemlerinin “Madde ve Değişim” Ünitesinde yaşanan öğrenme problemlerini gidermedeki etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 25 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20188. Genel fizik laboratuvarı II dersinde raporların köşe yazısı olarak hazırlanmasının fen bilimleri öğretmen adaylarının fizik ve fizik laboratuvarı başarılarına etkisi
YILDIZ E., KOÇAK G., ŞİMŞEK Ü., ÜRÜN ARICI n.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME ÖZYETERLİK ALGILARI ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
ürün arıcı n., YILDIZ E., KOÇAK G., ŞİMŞEK Ü., köksal a. p.
5th ASM-International Congress of Social Sciences, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME ÖZYETERLİK ALGILARI ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
YILDIZ E., ÜRÜN ARICI n., KOÇAK G., ŞİMŞEK Ü.
5th ASM-International Congress of Social Sciences, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Öğrenme Amaçlı Yazma Türlerinden Hikâyenin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Genel Fizik Laboratuvarı Dersi Başarılarına Etkisi
YILDIZ E., KOÇAK G., ÜRÜN ARICI n., ŞİMŞEK Ü.
V th International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Bilişüstü Yetileri ve Akademik Başarılarının İncelenmesi
ÜRÜN ARICI n., YILDIZ E., KOÇAK G., KÖKSAL a. p., ŞİMŞEK Ü.
V th International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Takım-oyun-turnuva ve öğrenci takımları başarı bölümleri yöntemlerinin öğrencilerin epistemolojik inançları üzerine etkisi ve yöntemler ile ilgili görüşleri
ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü.
27. Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. The effect of cooperative learning and writing to learn studies on prospective teachers’ physics laboratory III achievements and writing to learn skills
KÖKSAL a. p., YILDIZ E., KOÇAK G., ŞİMŞEK Ü., SEVEN S., ÜRÜN ARICI n.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Examination of the effect of writing to learn with cooperative method on academic achievement, retention and writing ability
KOÇAK G., KÖKSAL a. p., YILDIZ E., ÜRÜN ARICI n., SEVEN S., ŞİMŞEK Ü.
International Conference on Research in Education and Science, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Views of science teacher candidates regarding poster-making
YILDIZ E., KOÇAK G., KÖKSAL a. p., ÜRÜN ARICI n., ŞİMŞEK Ü.
International Conference on Research in Education and Science, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. The Effect of Team-Game-Tournament and Student Team Achievement Divisions Methods on Undergraduate Students’ Epistemological Beliefs and Opinions about Methods
Çalıklar Ş., Şimşek Ü.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. The Effect Of Team-Game-Tournament And Student Teams Achievement Divisions Methods On Undergraduate Students’ Epistemological Beliefs And Opinions About Methods
ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2195-2198, (Özet Bildiri)
2018
201819. Staj Raporlarında Öğrenme Amaçlı Yazmayı Kullanan Öğretmen Adaylarının Yazma Hakkında Görüşleri
YILDIZ E., KOÇAK G., ÜRÜN ARICI n., KÖKSAL a. p., ŞİMŞEK Ü.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 17 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. İşbirlikli Öğrenme ve Öğrenme Amaçlı Yazma Çalışmalarının Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvar Başarılarına ve Öğrenme Amaçlı Yazma Becerilerine Etkisi
YILDIZ E., KOÇAK G., ÜRÜN ARICI n., ŞİMŞEK Ü.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi., 17 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201721. Eğitsel Oyun ve işbirlikli deney yöntemlerinin öğrencilerin sosyal becerileri, fen kaygıları ve okul tutumları üzerine etkisi
Ağgül Ö., Yıldız E., Yürüsoy Ş., Şimşek Ü.
6th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 26 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. EĞİTSEL OYUN ve İŞBİRLİKLİ DENEY YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ, FEN KAYGILARI ve OKUL TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ
AĞGÜL ö., YILDIZ E., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü.
6th world conference on educational and instructional studies, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. The Effect of Educational Game Method on Students’ Academic Achievement and Attitudes towards Science Course
Çalıklar Ş., Yıldız E., Ağgül Ö., Şimşek Ü., Koç Y.
International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. The Effect of Cooperative Experiment Method and Using Animation on Students’ Motivation and Anxiety towards Science Course
Ağgül Ö., Çalıklar Ş., Yıldız E., Şimşek Ü., Koç Y.
International Conference Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. The Effect of Reading- Writing- Game Method on Students Academic Achievements and Reading Comprehension Skills
Yıldız E., Ağgül Ö., Çalıklar Ş., Şimşek Ü., Koç Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. THE EFFECT OF EDUCATIONAL GAME METHOD ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE COURSE
ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., Ağgül Ö., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.234, (Özet Bildiri)
2017
201727. İşbirlikli Deney Yöntemi ve Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Kaygıları Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Eğitsel Oyun Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi
çalıklar ş., YILDIZ E., ağgül ö., ŞİMŞEK Ü., koç y.
International Conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2017
201729. Okuma-yazma-oyun yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi
YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. OKUMA-YAZMA-OYUN YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI ve OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar Ş., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.
International Conference on Education inMathematics, Science Technology (ICEMST 2017), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. THE EFFECT OF READING-WRITING-GAME METHOD ON STUDENTS ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND READING COMPREHENSION SKILLS
YILDIZ E., ağgül ö., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.215, (Özet Bildiri)
2017
201732. THE EFFECT OF COOPERATIVE EXPERIMENT METHOD AND USING ANIMATION ON STUDENTS’ MOTIVATION AND ANXIETY TOWARDS SCIENCE COURSE
Ağgül Ö., ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.209, (Özet Bildiri)
2017
201733. THE EFFECT OF COOPERATIVE EXPERIMENT METHOD AND USING ANIMATION ON STUDENTS’ MOTIVATION AND ANXIETY TOWARDS SCIENCE COURSE
Ağgül Ö., ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.209, (Özet Bildiri)
2017
201734. The effect of cooperative experiment method and using animation of students' motivation and anxiety towards science course
ağgül ö., çalıklar Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST 2017), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Okuma-yazma-oyun yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi
YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. Eğitsel Oyun ve Okuma-Yazma-Uygulama Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarı, Fen Motivasyonu ve Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerine Etkisi
Şimşek Ü., Yıldız E., Çalıklar Ş., Ağgül Ö., Koç Y.
4th International Eurasian Educational Research Congress, Bayburt, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201737. Eğitsel oyun ve okuma-yazma-oyun yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, fen motivasyonu ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi
ŞİMŞEK Ü., YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., Ağgül Ö., Koç Y.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.639-640, (Özet Bildiri)
2017
201738. The Effect Of Cooperative Experiment and Animation Methods On Students’ Academic Achievements and Attitudes Towards Science Course
çalıklar ş., ağgül ö., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., koç y.
26. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Nisan 2017, ss.1708-1710, (Özet Bildiri)
2017
201739. The Effect Of Educational Game and Reading-Writing-Educational Game Methods On Students’ Science Learning Anxiety, Social Skills and Attitudes Towards School
YILDIZ E., çalıklar ş., ağgül ö., ŞİMŞEK Ü.
26. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Nisan 2017, ss.1548-1550, (Özet Bildiri)
2017
201740. Eğitsel oyun ve okuma-yazma-eğitsel oyun yöntemlerinin öğrencilerin fen kaygıları, sosyal becerileri ve okula ilişkin tutumları üzerine etkisi
YILDIZ E., çalıklar Ş., ağgül ö., ŞİMŞEK Ü.
26. eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201741. Öğrencilerin akademik başarı ve fen bilimleri dersine karşı tutumları üzerine işbirlikli deney ve animasyon yöntemlerinin etkisi
çalıklar Ş., ağgül ö., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
26. eğitim bilimleri kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201642. ÖĞRENCİLERİN 6 SINIF MADDE VE ISI ÜNİTESİNİ ANLAMALARINA TAKIM OYUN TURNUVA YÖNTEMİNİN ETKİSİ
ateş a., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y., çalıklar Ş., YILDIZ E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201643. Social Studies Teachers and Prospective Teachers Views on Prompt Feedback and Communicate High Expectations
ŞİMŞEK U., TURAN İ., ŞİMŞEK Ü.
13th International Conference on Teaching, Education and Learning (ICTEL), 6 - 07 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. The Impact of Two Different Cooperative Learning Methods on Academic Achievements and Epistemology Behaviors of the Students in the Teaching of the Unit of the Structure and Features of The Matter. Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning
ŞİMŞEK Ü., fırat m., YILDIZ E.
MAC-ETL 2015, Praha, Çek Cumhuriyeti, 7 - 09 Aralık 2016, ss.1-9, (Özet Bildiri)
2016
201645. The Effects of Three Different Cooperative Learning Methods on Teacher Candidates’ Scientific Process Skills and Epistemological Beliefs in Teaching of Gas Laws
Çalıklar Ş., Yıldız E., Koç Y., Şimşek Ü.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, Bayburt, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201646. Gaz kanunları konusunun öğretiminde üç farklı aktif öğrenme yönteminin öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve epistemolojik inançlarına etkisi
çalıklar ş., YILDIZ E., KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. Gaz kanunları konusunun öğretiminde üç farklı işbirlikli öğrenme yönteminin etkisi
YILDIZ E., çalıklar ş., koç y., ŞİMŞEK Ü.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2016, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2016
201648. Gaz Kanunları Konusunun Öğretiminde Üç Farklı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Etkisi
Yıldız E., Çalıklar Ş., Şimşek Ü., Koç Y.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201649. The effects of three different cooperative learning methods on teacher candidates’ scientific process skills and epistemological beliefs in teaching of gas laws
ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., Koç Y., ŞİMŞEK Ü.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.400-403, (Özet Bildiri)
2016
201650. The effects of three different cooperative learning methods on teacher candidates’ scientific process skills and epistemological beliefs in teaching of gas laws
ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., Koç Y., ŞİMŞEK Ü.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.400-403, (Özet Bildiri)
2016
201651. GAZ KANUNLARI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2016, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.46-47, (Özet Bildiri)
2016
201652. Madde ve Isı Ünitesinin Öğretiminde Takım-Oyun-Turnuva Yönteminin Etkisi
Ateş A., Şimşek Ü., Koç Y., Çalıklar Ş., Yıldız E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201653. Gazların Kinetik Teorisinin Öğretiminde Üç Farklı Aktif Öğrenme Yönteminin Etkisi
Yıldız E., Çalıklar Ş., Koç Y., Şimşek Ü.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201654. Kavram Yanılgılarının Tespitinde Kavram Karikatürleri İle Yaratıcı Dramanın Etkililiğinin Kıyaslanması Müdahaleli Bir Karma Pilot Araştırma
ÖZDEŞ DEMİRCİ S., ŞİMŞEK Ü.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
201655. GAZLARIN KİNETİK TEORİSİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
YILDIZ E., çalıklar ş., KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.
12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201656. Madde ve ısı ünitesinin öğretiminde takım-oyun-turnuva yönteminin etkisi
ateş a., ŞİMŞEK Ü., koç y., çalıklar ş., YILDIZ E.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.35, (Özet Bildiri)
2016
201657. Kavram yanılgılarının tespitinde kavram karikatürleri ile yaratıcı dramanın etkililiğinin kıyaslanması: müdahaleli bir karma pilot araştırma
ÖZDEŞ DEMİRCİ S., ŞİMŞEK Ü.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201658. Alan Bilgisinin Görsel Okuryazarlık Becerisine Etkisi
TURAN İ., ŞİMŞEK U., ŞİMŞEK Ü.
IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201659. Eğitsel Oyun Entegre Edilmiş Grup Araştırması Yönteminin Akademik Başarı ve Okula Karşı Tutum Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ağdaş h.
ejer 2016, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201660. Eğitsel Oyun Entegre Edilmiş İşbirlikli Öğrenme Modelinin Akademik Başarı ve Okula Karşı Tutum Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ağdaş h.
IIIrd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 04 Haziran 2016, ss.815-816, (Özet Bildiri)
2016
201661. Jigsaw Entegre Edilmiş Probleme Dayalı Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Fen Bilimleri Kaygı Düzeyleri Üzerine Etkisi
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., yüksel f.
XVIII. Congress AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.163, (Özet Bildiri)
2015
201562. The impact of two different cooperative learning methods on academic achivement and epistemology behaviors of the students in the teaching of the unit of the structure and features of the matter
ŞİMŞEK Ü., FIRAT M., YILDIZ E.
MAC-ETL in Prague, 4 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201563. The Impact of Two Different Cooperative Learning Methods on Academic Achievements and Epistemology Behaviors of the Students in the Teaching of the Unit of the Structure and Features of The Matter
ŞİMŞEK Ü., fırat m., YILDIZ E.
Mac-etl, prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201564. Çözeltilerin iletkenliği yardımıyla maddenin tanecikli yapısıyla ilgili anlamaların belirlenmesi
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.
24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.2, (Özet Bildiri)
2014
201465. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin “öğrenciler arası işbirliğinin sağlanması” nın uygulanması hakkındaki görüşleri
ÇAVDAR O., OKUMUŞ S., ÖZTÜRK B., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., KARADENİZ Y.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.2, (Özet Bildiri)
2014
201466. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilkenin “farklı öğrenme biçimlerine toleranslı olma” ilkesinin uygulanması hakkındaki görüşleri
OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., ÖZTÜRK B., ALYAR M., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.
23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201367. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Kavramları Anlamalarına Animasyonların Etkileri
DAŞDEMİR İ., OKUR AKÇAY N., AKAR M. S., KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 15 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201368. Kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke hakkındaki görüşleri II
ÖZTÜRK B., OKUMUŞ S., AYDOĞDU S., KARAÇÖP A., ÖZDEMİR G., DOYMUŞ K., et al.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.62, (Özet Bildiri)
2013
201369. Sosyal bilgiler öğretmen adayları ve öğretmenlerinin öğrenciler arası işbirliği hakkında görüşleri
ŞİMŞEK U., OKUMUŞ S., KOÇ Y., AYDOĞDU S., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.199, (Özet Bildiri)
2013
201370. The using of reading-writing-presentation technique in science teaching
DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., OKUR AKÇAY N., OKUMUŞ S., KOÇ Y.
5th World Conference on Educational Science, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201271. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına jigsaw ve grup araştırma yöntemlerinin etkileri
DİKEL S., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ZORLU Y., BAŞARAN F., ŞİMŞEK Ü., et al.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2011
201172. Kimya derslerinin işlenişinde işbirlikli okuma- yazma- sunma/uygulama yöntemin uygulaması
ŞİMŞEK Ü., OKUMUŞ S., KARADENİZ Y., BAŞARAN F., AKAR M. S., OKUR N., et al.
II. Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.9, (Özet Bildiri)
2003
200373. Ödev Araştırmalarda Grupla Öğrenme Metodunun Etkisi
DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S., TAŞKESENLİGİL Y., ŞİMŞEK Ü.
XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.480, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. EĞITSEL OYUN YÖNTEMI
YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.
ORTAOKULLAR İÇİN EĞİTSEL OYUN UYGULAMALARI Kuramdan Uygulamaya, Yıldız Emre, Şimşek Ümit, Editör, Nobel Yayınevi, ss.1-17, 2021
Desteklenen Projeler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFen öğretiminde dijital tasarım ve teknoloji destekli etkinliklerin özel yetenekli öğrencilerin akademik başarıları ve üst düzey becerilerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞİMŞEK Ü. (Yürütücü), KÖKSAL A. P.
2022 - 2025
2022 - 2025SANAL GERÇEKLİK VE DİJİTAL ÖYKÜ UYGULAMALARININ 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÜNEŞ SİSTEMİ VE TUTULMLAR ÜNİTESİNDE BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL YETERLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞİMŞEK Ü. (Yürütücü), İYİ E.
2022 - 2025
2022 - 20256 Sınıf Fen Bilimleri Dersi Sindirim ve Dolaşım Sistemi Konularının Sanal Gerçeklik ve Dijital Öykü Öğretim Materyalleri ile Öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ünlü Y., Şimşek Ü. (Yürütücü)
2022 - 2025
2022 - 2025Dolaşım Sisteminin Öğretiminde Eğitsel Oyun ve STEM Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Ve Sosyal Becerilerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞİMŞEK Ü. (Yürütücü), BOZKURT Ü.
2021 - 2022
2021 - 2022OkumaYazmaOyun ve OkumaYazmaModelleme Yöntemlerinin Kimyasal Bağlar Konusunun Öğrenimine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIZ E. (Yürütücü), ÜRÜN ARICI N., ŞİMŞEK Ü.
2020 - 2022
2020 - 2022Tanecikler Arası Zayıf Etkileşmeler Konusunun Öğrenilmesi Üzerine Modellemenin Entegre Edildiği Okuma Yazma Ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞİMŞEK Ü. (Yürütücü), ÜRÜN ARICI N.
2017 - 2019
2017 - 20195, 6, 7. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNDE YAŞANAN ÖĞRENME PROBLEMLERİNİN GİDERİLMESİNDE EĞİTSEL OYUN, OKUMA-YAZMA-OYUN VE OKUMA-YAZMA-UYGULAMA YÖNTEMLERİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ŞİMŞEK Ü. (Yürütücü), YILDIZ E.
Öğrenci Projeleri
2025 - 2025
2025 - 2025