Prof. Dr. Ümit ŞİMŞEK


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Web: https://avesis.atauni.edu.tr/simsekum
Ofis: Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
Posta Adresi: 25240

Metrikler

Yayın

143

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

49

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

89

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

22

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

128

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Diğer Toplam)

281

Proje

8

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2010

1996 - 2010

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd, Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd, Türkiye

2004 - 2005

2004 - 2005

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

ÇÖZELTLER ve KMYASAL DENGE KONULARINDA UYGULANAN JGSAW ve BRLKTE ÖGRENME TEKNKLERNN ÖGRENCLERN MADDENN TANECKL YAPIDA ÖGRENMELER ve AKADEMK BASARILARI ÜZERNE ETKSi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Abd

2005

2005

Yüksek Lisans

İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinin akademik başarı ve tutumuna etkisi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi

2000 - Devam Ediyor

2000 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen Ve Matematik Eğitimi Alanları

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Atatürk Üniversitesi, Fen Ve Matematik Eğitimi Alanları

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Makaleler

Tümü (64)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (34)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

2. Investigation of the 6th grade students’ behaviors and views on educational game method

Yıldız E., Şimşek Ü.

EDUCCON, İstanbul, Türkiye, 12 Aralık 2020, ss.78, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Views of science teacher candidates regarding poster-making

YILDIZ E., KOÇAK G., KÖKSAL a. p., ÜRÜN ARICI n., ŞİMŞEK Ü.

International Conference on Research in Education and Science, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. The Effect Of Team-Game-Tournament And Student Teams Achievement Divisions Methods On Undergraduate Students’ Epistemological Beliefs And Opinions About Methods

ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2195-2198, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. The Effect of Educational Game Method on Students’ Academic Achievement and Attitudes towards Science Course

Çalıklar Ş., Yıldız E., Ağgül Ö., Şimşek Ü., Koç Y.

International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

24. The Effect of Cooperative Experiment Method and Using Animation on Students’ Motivation and Anxiety towards Science Course

Ağgül Ö., Çalıklar Ş., Yıldız E., Şimşek Ü., Koç Y.

International Conference Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

25. The Effect of Reading- Writing- Game Method on Students Academic Achievements and Reading Comprehension Skills

Yıldız E., Ağgül Ö., Çalıklar Ş., Şimşek Ü., Koç Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

26. THE EFFECT OF EDUCATIONAL GAME METHOD ON STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE COURSE

ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., Ağgül Ö., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.234, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. İşbirlikli Deney Yöntemi ve Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Kaygıları Üzerine Etkisi

YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Eğitsel Oyun Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi

çalıklar ş., YILDIZ E., ağgül ö., ŞİMŞEK Ü., koç y.

International Conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Okuma-yazma-oyun yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi

YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. OKUMA-YAZMA-OYUN YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI ve OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar Ş., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.

International Conference on Education inMathematics, Science Technology (ICEMST 2017), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. THE EFFECT OF READING-WRITING-GAME METHOD ON STUDENTS ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND READING COMPREHENSION SKILLS

YILDIZ E., ağgül ö., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.215, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. THE EFFECT OF COOPERATIVE EXPERIMENT METHOD AND USING ANIMATION ON STUDENTS’ MOTIVATION AND ANXIETY TOWARDS SCIENCE COURSE

Ağgül Ö., ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.209, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. THE EFFECT OF COOPERATIVE EXPERIMENT METHOD AND USING ANIMATION ON STUDENTS’ MOTIVATION AND ANXIETY TOWARDS SCIENCE COURSE

Ağgül Ö., ÇALIKLAR Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.209, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. The effect of cooperative experiment method and using animation of students' motivation and anxiety towards science course

ağgül ö., çalıklar Ş., YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST 2017), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Okuma-yazma-oyun yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi

YILDIZ E., ağgül ö., çalıklar ş., ŞİMŞEK Ü., koç y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Eğitsel oyun ve okuma-yazma-oyun yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, fen motivasyonu ve okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi

ŞİMŞEK Ü., YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., Ağgül Ö., Koç Y.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.639-640, (Özet Bildiri)

2016

2016

42. ÖĞRENCİLERİN 6 SINIF MADDE VE ISI ÜNİTESİNİ ANLAMALARINA TAKIM OYUN TURNUVA YÖNTEMİNİN ETKİSİ

ateş a., ŞİMŞEK Ü., KOÇ Y., çalıklar Ş., YILDIZ E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

43. Social Studies Teachers and Prospective Teachers Views on Prompt Feedback and Communicate High Expectations

ŞİMŞEK U., TURAN İ., ŞİMŞEK Ü.

13th International Conference on Teaching, Education and Learning (ICTEL), 6 - 07 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. Gaz kanunları konusunun öğretiminde üç farklı işbirlikli öğrenme yönteminin etkisi

YILDIZ E., çalıklar ş., koç y., ŞİMŞEK Ü.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 29 - 31 Ekim 2016, ss.46-47, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Gaz Kanunları Konusunun Öğretiminde Üç Farklı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Etkisi

Yıldız E., Çalıklar Ş., Şimşek Ü., Koç Y.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

51. GAZ KANUNLARI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ

YILDIZ E., ÇALIKLAR Ş., ŞİMŞEK Ü., Koç Y.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2016, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.46-47, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Madde ve Isı Ünitesinin Öğretiminde Takım-Oyun-Turnuva Yönteminin Etkisi

Ateş A., Şimşek Ü., Koç Y., Çalıklar Ş., Yıldız E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

53. Gazların Kinetik Teorisinin Öğretiminde Üç Farklı Aktif Öğrenme Yönteminin Etkisi

Yıldız E., Çalıklar Ş., Koç Y., Şimşek Ü.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

55. GAZLARIN KİNETİK TEORİSİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ

YILDIZ E., çalıklar ş., KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.

12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

56. Madde ve ısı ünitesinin öğretiminde takım-oyun-turnuva yönteminin etkisi

ateş a., ŞİMŞEK Ü., koç y., çalıklar ş., YILDIZ E.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.35, (Özet Bildiri)

2016

2016

58. Alan Bilgisinin Görsel Okuryazarlık Becerisine Etkisi

TURAN İ., ŞİMŞEK U., ŞİMŞEK Ü.

IV. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

60. Eğitsel Oyun Entegre Edilmiş İşbirlikli Öğrenme Modelinin Akademik Başarı ve Okula Karşı Tutum Üzerine Etkisi

YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., ağdaş h.

IIIrd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 04 Haziran 2016, ss.815-816, (Özet Bildiri)

2016

2016

61. Jigsaw Entegre Edilmiş Probleme Dayalı Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Fen Bilimleri Kaygı Düzeyleri Üzerine Etkisi

YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü., yüksel f.

XVIII. Congress AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.163, (Özet Bildiri)

2015

2015

64. Çözeltilerin iletkenliği yardımıyla maddenin tanecikli yapısıyla ilgili anlamaların belirlenmesi

OKUMUŞ S., ÇAVDAR O., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.

24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.2, (Özet Bildiri)

2013

2013

67. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Kavramları Anlamalarına Animasyonların Etkileri

DAŞDEMİR İ., OKUR AKÇAY N., AKAR M. S., KOÇ Y., ŞİMŞEK Ü.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 15 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

69. Sosyal bilgiler öğretmen adayları ve öğretmenlerinin öğrenciler arası işbirliği hakkında görüşleri

ŞİMŞEK U., OKUMUŞ S., KOÇ Y., AYDOĞDU S., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü.

II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.199, (Özet Bildiri)

2013

2013

70. The using of reading-writing-presentation technique in science teaching

DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., OKUR AKÇAY N., OKUMUŞ S., KOÇ Y.

5th World Conference on Educational Science, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2012

2012

71. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına jigsaw ve grup araştırma yöntemlerinin etkileri

DİKEL S., KOÇ Y., OKUMUŞ S., ZORLU Y., BAŞARAN F., ŞİMŞEK Ü., et al.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.2, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

73. Ödev Araştırmalarda Grupla Öğrenme Metodunun Etkisi

DOYMUŞ K., BAYRAKÇEKEN S., TAŞKESENLİGİL Y., ŞİMŞEK Ü.

XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.480, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. EĞITSEL OYUN YÖNTEMI

YILDIZ E., ŞİMŞEK Ü.

ORTAOKULLAR İÇİN EĞİTSEL OYUN UYGULAMALARI Kuramdan Uygulamaya, Yıldız Emre, Şimşek Ümit, Editör, Nobel Yayınevi, ss.1-17, 2021

Desteklenen Projeler

Öğrenci Projeleri

2025 - 2025

2025 - 2025

Bir Kap Mutluluk

Diğer

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 50

h-indeksi (WOS): 4