Yayınlar & Eserler

Makaleler 53
Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (25)
ESCI (8)
Scopus (22)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (8)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 89

1. İçsel ve Dışsal Motivasyona Dayalı Oyunlaştırma Unsurlarının Tasarımı

18. Uluslararasi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2025), Ankara, Türkiye, 18 - 19 Eylül 2025, (Özet Bildiri)

2. Akademik Süreçlerde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik Mentörlük Süreçlerinin Yürütülmesi: Kaygılardan Çözüme

18. Uluslararasi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2025), 18 - 19 Eylül 2025, (Özet Bildiri)

3. Effects of Gamification on Students’ Computational Thinking Skills: A Systematic Bibliometric Literature Review

17th International Conference on Education Technology and Computers (ICETC), Barcelona, İspanya, 18 Eylül 2025, (Tam Metin Bildiri)

4. Diskalkuli ve Sayısal Yetersizlikte Oyun Tabanlı Yaklaşımlar: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Sistematik İnceleme

III. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi, Erzurum, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2025, (Özet Bildiri)

5. The Role of Artificial Intelligence Based Robots in Education: Transforming Learning and Teaching

11th International Symposium on Intelligent Technologies in Engineering and Science, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

6. Ticari Oyunların Eğitimde Kullanımının Etkileri Üzerine Araştırma Eğilimleri

Eurasian Conference on Human Computer Interaction (HCI-E), İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

7. Eurasian Conference on Human Computer Interaction (HCI-E)

Eurasian Conference on Human Computer Interaction (HCI-E), İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

8. Comparing Global and Local Scientific Trends in Educational Technology: A Bibliometric Mapping of Theses from YÖKTEZ and ProQuest

17th INTERNATIONAL COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM (ICITS), Kastamonu, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.141, (Özet Bildiri)

9. Using Reality Technologies with Gamification A Bibliometric Study

XI International Eurasian Educational Research Congress, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

11. The Kahoot Effect in Learning Processes Reflections in Turkey

International Marmara Social Sciences Congress, 15 - 16 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

12. Müze sanal turu sürecinde görev tipinin bilişsel yük ve hatırlama üzerindeki etkisi

International Eastern Conference on Human-Computer Interaction, Erzurum, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

13. Oyunlaştırılmış mobil rehberlikli müze öğrenmesinde dikkat bölünmesi ve görev zorluğunun etkileri

International Eastern Conference on Human-Computer Interaction, Nahcivan, Azerbaycan, 9 - 10 Eylül 2022, cilt.1, ss.239-241, (Tam Metin Bildiri)

14. Çevrimiçi Ders Yürüten Eğitimciler İçin Yürütülen Mentörlük Sürecinin Öğretim Üyesi ve Öğrenci Deneyimlerine Etkisinin İncelenmesi"

International Congress on Open Learning and Distance Education 2022, Erzurum, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2022, cilt.1, ss.47-49, (Özet Bildiri)

15. Oyunlaştırılmış ve Yapılandırılmış Rehberliğin Sanal Müzede Öğrenme Deneyimine Etkisi

15.th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2022), 07 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

16. Çevrim İçi Öğrenme Ortamlarında Oyunlaştırma Uygulamalarının Öğrenme Kazanımları Üzerindeki Etkileri

5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, cilt.1, ss.1306-1307, (Özet Bildiri)

17. Dijital (İnternet) Becerilerin Ölçme Yöntemi Açısından İncelenmesi: Literatür Taraması

Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi 2018 (Fatih ETZ 2018), Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

18. Ebeveyn Arabulucuğu ve Çocukların İnternet Fırsatlarına Erişimi: İlişkisel bir Analiz

12th International Computer and Educational Technologies Symposium - ICITS2018, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

19. Dijital ve Somut Materyallerle Oyun Oynama Arasında Öğrenme Farklılıklarının İncelenmesi: Tangram Örneği

12th International Computer and Educational Technologies Symposium - ICITS2018, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

20. Dijital Oyun, Arkadaş, Mekan: Gençlerin PlayStation Salonlarını Tercihlerinin Nedenleri

12th International Computer and Educational Technologies Symposium - ICITS2018, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

22. Sanal dünyalarda oyunlaştırılmış rehberlik: Bilişsel ve duyuşsal çıktıların incelenmesi

2018 Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi, 11 - 13 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

24. Türkiye ve Avrupa’da Siber Zorbalık Çalışmaları Üzerine Bir İçerik Analizi

11th International Computer and Educational Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

25. Oyunlaştırılmış Zaman Yönetimi Uygulamalarının Öğrencilerin Siberaylaklık Davranışları Üzerindeki Etkisi,

11th International Computer and Educational Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

27. Türkiye'de Coğrafi Bölgeler Göre Çocukların İnternet Kullanımları

4th International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Rize, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.345-350, (Tam Metin Bildiri)

28. Social Network Role on Peer and Tutor Feedback An Evaluation

International Congress on Education, Saray Bosna, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

29. Sosyal Çevrenin Gözünden Güvenli İnternet Kullanımı

International Computer & Instructional Technologies Symposium, 16 - 18 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

30. Türkiye'de Çocukların Güvenli İnternet Kullanımına Yönelik Uygulamalar ve Sosyal Çevrenin Etkisi

10th International Computer and Educational Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.397-407, (Tam Metin Bildiri)

32. İnternet Kafelerde Oyun Oynayan C ocukların I nternet Kafeleri Tercih Etme Nedenleri

10th International Computer and Educational Technologies Symposium, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

37. Integrating Mind Games intoLanguage and Mathematics Courses A Case Study

American Association of Educational Technology Annual Meeting, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

39. Kalabalık Gruplarda Oyunlaştırma Sürecinin Planlanması Yürütülmesi Ve Değerlendirilmesi

3th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

40. Sanal Dünyalarda Kullanılan Öğretim Stratejileri Yöntemleri ve Teknikleri

II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

41. Tangram Oyununun Uzamsal Görselleştirme ve Zihinsel Döndürmeye Etkisi

2. Ulusal Meslek Yüksekokullari Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

42. Levels of recalling knowledge in three dimensional virtual learning environments based on presence and engagement

American Educational Research Association Annual Meeting, Chicago-Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

43. Technical Problems Experienced in the Virtual Learning Environment and Coping Strategies

9th International Conference of Information and Communiation Technologies (AICT), Rostov-on-Don, Rusya, 14 - 16 Ekim 2015, ss.565-569, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

44. Uzamsal Becerilerin Üç Boyutlu Masaüstü Sanal Gerçeklik Ortamlarındaki Deneyim Üzerine Etkileri

8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

45. Dijital Oyunlarda Oynanabilirlik Kullanılabilirlik ve Akış Deneyimi Arasındaki İlişki

8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

46. Ebeveynlerin Çocuklarının Bilgisayar Oyunu Oynamalarına Karşı Tutumunun İncelenmesi

2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

47. Oyunlaştırma Stratejilerinin Eğitimde Kullanımına Yönelik Modelin Geliştirilmesi Tasarım Tabanlı Bir Çalışma

2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

48. Çok Kullanıcılı Dijital Oyunların Grup Çalışması Ortamlarına Karşı Tutuma Etkisi

2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

49. Üç boyutlu sanal dünyalardaki farklı çoklu ortamların ARCS modeli açısından incelenmesi

2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

50. Güvenli İnternet Kullanımında Aile Desteği

1. Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

51. Educatıonal Potentıal of 3D Virtual Learning Environments

Association for Educational Communications and Technology, California, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Ekim - 03 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

52. Educational potential of 3D virtual learning environments

Association for Educational Communications and Technology International Conference, 30 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

53. Orchestrating instruments in designing 3d virtual worlds for leaning: A framework of design

The Association for Educational Communications and Technology International Convention, Anaheim-Los Angeles, California, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

54. The development of a criteria list for the selection of 3D virtual worlds

The Association for Educational Communications and Technology International Convention, Anaheim-Los Angeles, California, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

55. Online risks and coping strategies of children

1st International Instructional Technologies Teacher Educaton Symposium, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

56. Bilgisayar Oyunlarındaki Kültürel Unsurların Türkiye deki Kullanıcıların Oyun Tercihine Etkisi

1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

57. Üst Biliş Süreçlerinin Harekete Geçirilmesi Bir Yüksek Lisans Dersinin Öğretim Tasarımı ve Değerlendirilmesi

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

58. Türkiye deki Kullanıcıların Dijital Oyun Tercihinde Oyundaki Kültürel Unsurların Etkisi

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

59. Online risks and coping strategies of children

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

60. Kış sporları 3 boyutlu sanal öğrenme ortamının tasarımı

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

61. Kış sporları 3 boyutlu sanal öğrenme ortamının tasarımı

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

62. Bir 3 boyutlu sanal öğrenme ortamı tasarımı: Karar verme süreçleri

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

64. 3 Boyutlu Sanal Dünyalarda Motivasyon Opensim Örneği

6. International Computer and Instructional Technologies Syposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

66. 3 Boyutlu Sanal Dünyalarda Buradalık ve Sosyal Buradalık

4. Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

69. Öğrenci Gözüyle Aşırma İntihal Neden Ve Çözüm Önerileri

9.Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Türkiye, 31 - 02 Ocak 2007, ss.191-196, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

71. EU Kids Online Türkiye Bulguları

15. Türkiye’de İnternet Konferansı, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2010, (Özet Bildiri)

72. Technology Integration via Faculty Mentoring Approach An Investigation with Activity Theory Framework

Association for Educational Communications and Technology 2010 Convention, 26 - 30 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

73. Smart Toy Project for Kindergarten Children

4th International Computer & Instructional Technologies, 24 - 26 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

74. The Findings of the EU Project Intended for Game Base Learning and Educational Games Workshop

4th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

75. The Use and Evaluation of Studio Approach in the Design of Instructional Technologies

4th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

76. Usability Cases in Education Experiences Challenges and Lessons Learned

Association for Educational Communications and Technology 2009 Convention, 27 - 31 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

77. Flexible Online Learning and Game based Learning Environments Do They Make a Happy Marriage

Association for Educational Communications and Technology 2009 Convention, 27 - 31 Ekim 2009, ss.403-407, (Tam Metin Bildiri)

78. An Investigation and Comparison of Students and Instructors Perspectives of ICT Use in Higher Education

Association for Educational Communications and Technology International Conference, 27 - 31 Ekim 2009, ss.117-120, (Tam Metin Bildiri)

81. Web based Course Design Preferences of Pre service Chemistry Teachers with Learning Objects

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2009, 2 - 06 Mart 2009, ss.398-405, (Tam Metin Bildiri)

82. Designing Narratology Based Educational Games with Non players

3rd International Conference on E-Learning and Games, Nanjing, Çin, 25 - 27 Haziran 2008, ss.528-534, (Tam Metin Bildiri) identifier

83. An Eye Tracking Study The Effects of Individual Differences on Navigation Patterns and Recall Performance on Hypertext Environments

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2008, Viyana, Avusturya, 30 Haziran - 04 Temmuz 2008, ss.1272-1278, (Tam Metin Bildiri)

84. Exploring the Affects of the Implementation of the Heuristic Professional Learning Modelling Principles on an In Service Training

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 06 Mart 2008, ss.3925-3936, (Tam Metin Bildiri)

85. Learning a New Game Usability Gender and Education

3rd Balkan Conference in Informatics, Bulgaristan, 27 - 29 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

86. What People in Turkey Think About E Learning Their Awareness and Preferences

2nd International Open and Distance Learning, 13 - 15 Eylül 2006, ss.585-598, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

87. Preservice Computer Teachers Selections of Game Design Dynamics Based upon Their Game Preferences Habits and Technical Backgrounds

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2006, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Haziran 2006, ss.2337-2342, (Tam Metin Bildiri)

88. Random Assigned Collaborative Working In A Distance Education Course Experience And Recommendations Of Students

World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2007, Kanada, 25 - 29 Haziran 2007, ss.4505-4510, (Tam Metin Bildiri)

89. Uzaktan Eğitimde Akıllı Sınıf Uygulamaları ODTÜ Akıllı Sınıf Örneği

8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 21 - 23 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
Kitaplar 20

1. Web 2.0 destekli dijital öyküleme: teoriden uygulamaya

Dijital Öykülemede Tasarım Süreci, Yiğit Emrah Turgut, Editör, NOBEL, Ankara, ss.49-76, 2023

2. Eğitimde Dijital Oyunlar ve Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme

DİJİTAL OYUNLAR -1 : Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül Dr. Ahmet Kılıç Dr. Mustafa Küçükali Dr. Şahin Bayzan Doç. Dr. Yavuz Samur, Editör, NOBEL, Ankara, ss.463-478, 2022

3. Dijital Oyun Teknolojisi

Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi, Mukaddes Erdem, Fırat Sarsar, Editör, PEGEM, Ankara, ss.347-377, 2020

4. Öğrenme ve ÖğretŸmde DŸjŸtalleşme ve Web Araçları

Öğretim Teknolojileri, Mehmet Arif Özerbaş, Editör, PEGEM, Ankara, ss.179-216, 2020

5. Dijital Haklar ve Sorumluluklar

Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Şeref Sağıroğlu, Halil İbrahim Bülbül, Ahmet Kılıç, Mustafa Küçükali, Editör, Nobel, Ankara, ss.127-180, 2020

6. Canlı Derslerde Etik

Uzaktan Öğretimde Canlı Ders Uygulama İlkeleri ve Örnekleri, Selçuk Karaman, Engin Kurşun, Editör, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, ss.169-182, 2020

7. Digital Öyküleme

Çoklu Ortam Uygulamaları, Bilal USANMAZ, Yüksel GÖKTAŞ, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, 2017

8. 3B Sanal Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımları

3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı, Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ, Editör, PEGEM, Ankara, ss.131-148, 2017

9. Bir Araştırma Metodolojisi Olarak Etkinlik Teorisi

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar ve Eğilimler, Kürşat Çağıltay, Yüksel Göktaş, Editör, PEGEM, ss.379-394, 2016

10. Olgu Bilim

Araştırma Yöntem ve Teknikleri II, Selçuk Karaman, Editör, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, ss.1-17, 2016

11. Eğitim Ortamlarında Yeni Bir Yaklaşım: Oyunlaştırma

Eğitim Teknolojileri Okumaları, Buket Akkoyunlu, Ferhan Odabaşı, Abdullah Kuzu, Editör, PEGEM, Sakarya, ss.395-419, 2015

12. Bir Araştırma Metodolojisi Olarak Etkinlik Teorisi

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğitilimler, Yüksel Göktaş, Kürşat Çağıltay, Editör, PEGEM, Ankara, ss.379-394, 2013

13. İşletim Sistemleri

Temel Bilgi Teknolojileri I, Özgür YILMAZEL, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.16-48, 2013

14. E-posta - Kişisel Bilgi Yönetimi

Temel Bilgi Teknolojileri I, Özgür YILMAZEL, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.126-147, 2013

15. Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research

Handbook of Research on Educational Communications and Technology, Spector, M., Merrill, D., Elen, J. & Bishop, M. , Editör, Springer, Londrina, ss.151-160, 2013

16. Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma

Temel Bilgi Teknolojileri II, Özgür Y;ILMAZEL, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.1-27, 2013

17. Cognitive Interviewing and responses to EU Kids Online survey questions.

Children risk and safety on the internet, , Editör, UK:The Policy Press., 2012

18. Lessons Learned from Cognitive Interviewing and Responses to Survey Questions in the EU Kids Online Study

Children Risk and Safety on the Internet, Sonia Livingstone, Leslie Haddon, Anke Görzig, Editör, The Policy Press, Bristol, 2012

19. All I Really Needed to Know I Learned by Playing Games

Real time research experiments in improvisational game scholarship, SEAN DIKKERS, ERIC ZIMMERMAN, KURT SQUIRE, CONSTANCE STEINKUEHLER, Editör, ETC Press, MADISON, 2010
Metrikler

Yayın

165

Yayın (WoS)

27

Yayın (Scopus)

24

Atıf (WoS)

686

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

931

H-İndeks (Scopus)

10

Atıf (Scholar)

2880

H-İndeks (Scholar)

23

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

900

H-İndeks (Sobiad)

13

Atıf (Diğer Toplam)

28

Proje

15

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları