Eğitim Bilgileri
1999 - 2005
1999 - 2005Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Öğretmenlkiği, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Tarih Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Tarih Öğretiminde Öğrencilerin Demokratik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Erzurum Örneği)
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar/Tarih Öğretmenliği
1999
1999Yüksek Lisans
Doğu Karadeniz Âyânlığına Kısa Bir Bakış (1808-1826)
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar/Tarih Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Sosyal Bilimler Eğitimi
Tarih Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2017 - 2024
2017 - 2024Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2005 - 2017
2005 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2005 - 2005
2005 - 2005Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2000 - 2005
2000 - 2005Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2000
1996 - 2000Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
Tarih Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Yüksek Lisans
Demokrasi ve Tarih Eğitimi I
Demokrasi ve Tarih Eğitimi II
Uzmanlık Alan Dersi
Danışmanlık
Lisans
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi II
Öğretmenlik Uygulaması I
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi I
Eğitime Giriş
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Öğretmenlik Uygulaması II
Topluma Hizmet Uygulamaları
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Tarih Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Tarih Öğretim Programları
Tarih ve İstatistik
İnsan Hakları ve Demokrasi II
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
İslam Tarihi ve Medeniyeti I
İnsan Hakları ve Demokrasi I
Öğretmenlik Uygulaması
Ölçme ve Değerlendirme
İslam Tarihi ve Medeniyeti II
Tarih Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Alan Eğitiminde Proje Hazırlama
Okul Deneyimi
Eğitim Bilimine Giriş
Program Geliştirme ve Öğrenim
Eğitime Giriş
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Kronolojik düşünme ile değişim ve sürekliliği algılama becerilerini kazandırmada sözlü tarihin rolü: Van düğünleri örneği
Güven A. (Danışman)
R.ÇURKU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Erzurum'da tarihi eserlere yönelik ilgi ve farkındalığa ilişkin bir yerel tarih çalışması
Güven A. (Danışman)
R.YALÇIN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Görselliğe dayalı etkinlikler yoluyla tarih derslerinde demokratik değer öğretimi
Güven A. (Danışman)
O.OKUMUŞ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Tarih öğretmenlerinin derslerde kullandıkları yöntem-teknikler hakkındaki görüşleri: Erzurum ili örneği
Güven A. (Danışman)
A.NALBANTOĞLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öğrencilerin Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi Kazanımlarını Elde Etme Düzeyleri ve Derse Yönelik Görüşleri (Erzurum İli Örneği)
GÜVEN A.
V.BULANDERE(Öğrenci)
2014
2014Doktora
10. Ve 11. Sınıf Tarih Ders Kitaplarında Yer Alan Görseller ve Metinlerde Toplumsal Cinsiyet Temsiliyle İlgili Tarih Öğretmenlerinin Görüşleri (Trabzon Örneği)
GÜVEN A.
E.DEMİRCİOĞLU(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Tarih Öğretmen Adaylarının Bilgi Kaynaklarını Kullanmaya Yönelik Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
GÜVEN A.
Z.MUTLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Tarih Öğretmenlerinin Derslerde Kullanmış Oldukları Araç- Gereçler Hakkındaki Görüşleri (Erzurum Örneği)
GÜVEN A.
Z.TAŞYÜREK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Tedrisâsât Mecmûası Fihristi (1.-69. Sayılar) ve Örnek Metin Çalışmaları
GÜVEN A.
A.İrfan(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Tarih Öğretiminde Öğrencilerin Somut Kültürel Miras Farkındalığına İlişkin Görüşleri: Bir Yerel Tarih Çalışması
Baba C., Güven A.
Erciyes Journal of Education
, cilt.9, sa.2, ss.94-122, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. STUDENT VIEWS ON THE USE OF OUT-OF-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS IN SOCIAL STUDIES COURSES
GÜVEN A., Ayyildiz I.
CONHECIMENTO & DIVERSIDADE
, sa.41, ss.17-46, 2024 (ESCI)
2023
20233. The Role of Oral History in Acquiring Chronological Thinking Skills and Perception of Change and Continuity Skills via Van Weddings
Guven A., Curku R.
KHAZAR JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES
, sa.4, ss.119-144, 2023 (ESCI)
2022
20224. Öğrencilerin Sözlü Tarih Yöntemine İlişkin Görüşleri: Van Düğünleri Örneği
Güven A., Çurku R.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Tarih Derslerinde Demokrasi Eğitimi İçin Kullanılacak Bazı Etkinlikler
OKUMUŞ O., GÜVEN A.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.11, ss.604-628, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Ortaöğretimde Demokrasi Eğitimi: 9. Sınıf Tarih Ders Kitabının Demokrasi Ve Değerleri Açısından İncelenmesi
GÜVEN A., OKUMUŞ O.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.4, ss.81-95, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Tarih Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilik Algıları Erzurum Örneği
GÜVEN A., KAYA R.
Route Educational Social Science Journal , cilt.2, ss.423-445, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20158. An examination of pre service history teachers metaphors regarding the concept of freedom
GÜVEN A.
Educational Research and Reviews , cilt.10, ss.1261-1266, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Cases of Metaphors Developed by University Students About The Notion of democracy
GÜVEN A., MUTLUER C.
Mevlana Intenational Journal of Education , cilt.4, sa.2, ss.73-89, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201410. Tarih Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
GÜVEN A., KAYA R., ASLAN H.
Middle Eastern African Journal of Educational Research (MAJER) , ss.17-31, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201411. İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Değer Algıları Üzerine Bir Araştırma
Güven A., Kaya R., Akkuş Z.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.9, ss.1067-1083, 2014 (TRDizin)
2014
201412. Examınatıon Of The Metaphors Generated By The Pre Servıce Hıstory Teachers Regardıng The Concept Democracy
GÜVEN A.
Internatıonal Journal Of Academıc Research , cilt.6, sa.3, ss.136-142, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Öğretmenlerin Gözüyle Çağdaş Tarihin Öğretimi Erzurum Örneği
KAYA R., GÜVEN A., GÜNAL H.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.6, ss.555-587, 2013 (TRDizin)
2013
201314. Tarih Öğretmenlerinin Derslerde Kullanmış Oldukları Araç Gereçler Hakkındaki Görüşleri Erzurum Örneği
GÜVEN A., TAŞYÜREK Z.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.11, ss.149-162, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201315. Tarih Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
GÜVEN A., KAYA R.
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) , cilt.6, ss.549-566, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201316. Tarih Öğretmenlerinin Yeni Tarih Öğretim Programlarındaki Ölçme Değerlendirme Etkinliklerinin Uygulama Süreci Hakkındaki Görüşleri Erzurum Örneği
KAYA R., GÜVEN A., AKKUŞ Z., GÜNAL H.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.117-137, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201217. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Derslerinde Tarih Konularının İşlenişi ve Tarihin Değeri İle İlgili Görüşleri
KAYA R., GÜVEN A.
Turkish Studies , cilt.7, ss.675-691, 2012 (TRDizin)
2010
201018. Tarih Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bilgi Kaynaklarına İlişkin Görüşleri
GÜVEN A., DEMİREL M.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.14, sa.1, ss.133-147, 2010 (TRDizin)
2008
200819. Demokratik Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi
GÜVEN A.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.12, sa.2, ss.337-350, 2008 (TRDizin)
2005
200520. İlköğretim Okulları Sosyal Bilgiler Dersindeki Tarih Konularında Yaratıcı Drama Kullanımı
GÜVEN A.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.454-461, 2005 (TRDizin)
2004
200421. İlköğretim 7 Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Yer Alan Osmanlı Kültür ve Uygarlığı Ünitesinin Değerlendirilmesi
AKKUŞ Z., GÜVEN A.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.47-63, 2004 (TRDizin)
2004
200422. Tarih Öğretmenlerinin Gezi Gözlem Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar
GÜVEN A., GAZEL A. A., SEVER R.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.225-235, 2004 (TRDizin)
2004
200423. Demokratik Değer Kazanımında Okulların Rolü
GÜVEN A., AKKUŞ Z.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.217-224, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Web 2.0 Teknolojilerinin Ortaokul 8. Sınıf Tarih Öğretiminde Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Ders Tutumlarına Etkisi
Akar A., Güven A.
I. ULUSLARARASI KARADENİZ EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , Trabzon, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.446-461, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. TARİH ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN SOMUT KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIĞINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR YEREL TARİH ÇALIŞMASI
Güven A., Baba C.
X. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Kars, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024, ss.130-131, (Özet Bildiri)
2021
20213. Sözlü Tarih Yöntemi Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri: Van Düğünleri Örneği
GÜVEN A., ÇURKU R.
Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Erzurum, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Yeni Tarih Öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri ( Van ili Örneği)
GÜVEN A., ÇURKU R.
7.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2018
20185. Tarih Derslerinde Demokrasi Eğitimi Kapsamında Yapılan Etkinliklerin Öğrencilerin Derse Yönelik Tutumları ve Demokratik Değer Algıları Üzerindeki Etkisi (The Effects of Activities Done within the Context of Democracy Education in History Courses on Students’ Attitudes Towards the Course and Perceptions of Democratic Values)
OKUMUŞ O., GÜVEN A.
2. Uluslarası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (2nd International Symposium on Social Sciences and Education Research), Konya, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.357-368, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. Ortaöğretimde Demokrasi Eğitimi: 9. Sınıf Tarih Ders Kitabının Demokrasi ve Değerleri Açısından İncelenmesi
GÜVEN A., OKUMUŞ O.
I. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.509-510, (Özet Bildiri)
2014
20147. Tarih Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilik Algıları Erzurum Örneği
GÜVEN A., KAYA R.
III.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2012
20128. Tarih Öğretmenlerinin Yeni Müfredat Programlarındaki Ölçme Değerlendirme Etkinliklerinin Uygulama Süreci Hakkındaki Görüşleri Erzurum Örneği
KAYA R., GÜVEN A., AKKUŞ Z., GÜNAL H.
II.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2010
20109. İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Tarih Derslerinin İşlenişi ve Tarihin Değeri İle İlgili Görüşleri
KAYA R., GÜVEN A.
I.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
201010. Tarih Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
GÜVEN A., KAYA R.
I.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2001
200111. Trabzon Ayanlarından Şatıroğlu Osman Ağa nın Bölgedeki Faaliyetleri 1808 1830
GÜVEN A.
Trabzon ve Çevresi Uluslararası Tarih-Dil-Edebiyat Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2001, ss.345-348, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Okul Dışı Tarih Öğretiminde Sözlü Tarih
Güven A., Çurku R.
Okul Dışı Tarih Öğretimi, Ahmet Şimşek,Selahattin Kaymakçı, Editör, Türk Tarih Kurumu, Ankara, ss.45-62, 2025
2019
20192. Sosyal Bilgiler ve Vatandaşlık Bilgisi
GÜVEN A.
TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI EL KİTABI, Demircioğlu, İ.H., Kaymakcı, S., Demircioğlu, E., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.805-830, 2019
2017
20173. Tarih Öğretimi, Demokrasi, İnsan Hakları ve Vatandaşlık
GÜVEN A.
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, H.İsmail, Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.57-84, 2017
2015
20154. Tarih Öğretimi ve Demokrasi
GÜVEN A.
Tarih Öğretim Yöntemleri, DEMİREL, Muammer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.153-166, 2015
2009
20095. Tarih Derslerinde Demokrasi Eğitimi/Tarih Öğretimi ve Demokrasi
GÜVEN A.
Tarih Öğretim Yöntemleri, DEMİREL M., TURAN İ., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, 978-605-395-239-8, ss.195-212, 2009
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025WEB 2.0 TEKNOLOJİLERİNİN ORTAOKUL 8 SINIF TARİH ÖĞRETİMİNDE KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE DERS TUTUMLARINA ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN A. (Yürütücü), AKAR A.
2023 - 2024
2023 - 2024TARİH ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN SOMUT KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIĞINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR YEREL TARİH ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN A. (Yürütücü), BABA C.
2022 - 2023
2022 - 2023SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI BAĞLAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN TARİHİ MEKAN GEZİLERİ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
GÜVEN A. (Yürütücü), AYYILDIZ İ.
2003 - 2005
2003 - 2005Demokratik Tutum Gelişiminde Tarih Eğitiminin Rolü 2003 136
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Güven A., Demirel M.(Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2020
Ağustos 2020The Journal of Academic Social Science Studies
Diğer Dergiler
Nisan 2018
Nisan 2018SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2017
Kasım 2017AFYON KOCATEPE SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017Teke Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Haziran 2015
Haziran 2015Turkish History Education Journal
Diğer Dergiler
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2023
Ekim 2023100. Yılında Türkiye Cumhuriyeti: 1923-2023 Uluslararası Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Özdemir Y., Aktaş E., Geçikli R. M., Tosun U. U., Güven A., Ardahanlı O.
Erzurum, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
22 Ekim 2018 - 24 Ekim 2018
22 Ekim 2018 - 24 Ekim 20182. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu
Katılımcı
Konya-Türkiye
03 Kasım 2017 - 05 Kasım 2017
03 Kasım 2017 - 05 Kasım 2017
I. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu
Katılımcı
Balıkesir-Türkiye
25 Haziran 2014 - 27 Haziran 2017
25 Haziran 2014 - 27 Haziran 2017III.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Sakarya-Türkiye
14 Haziran 2012 - 16 Haziran 2012
14 Haziran 2012 - 16 Haziran 2012II.Uluslararası Tarih Eğitim Sempozyumu
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
16 Haziran 2010 - 18 Haziran 2010
16 Haziran 2010 - 18 Haziran 2010I.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
03 Mayıs 2001 - 07 Mayıs 2001
03 Mayıs 2001 - 07 Mayıs 2001Trabzon ve Çevresi Uluslararası Tarih-Dil-Edebiyat Sempozyumu
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Haziran-2020
Haziran 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Karadeniz Teknik Üniversitesi
Şubat-2020
Şubat 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Karadeniz Teknik Üniversitesi
Ekim-2018
Ekim 2018Tez Savunma (Doktora)
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2017
Haziran 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Karadeniz Teknik Üniversitesi
Haziran-2016
Haziran 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Karadeniz Teknik Üniversitesi
Şubat-2016
Şubat 2016Tez Savunma (Doktora)
- Atatürk Üniversitesi
Aralık-2015
Aralık 2015Tez Savunma (Doktora)
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2013
Haziran 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yedek Jüri Üyesi - Atatürk Üniversitesi
Ekim-2011
Ekim 2011Tez Savunma (Doktora)
Yedek Jüri Üyesi - Atatürk Üniversitesi
Haziran-2011
Haziran 2011Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Temmuz-2007
Temmuz 2007