Metrikler
Eğitim Bilgileri
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
1990 - 2007
1990 - 2007Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim / Sınıf Eğitimi, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim / Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
İlköğretimde Bilgisayar Öğretim Becerileri ve Bilgisayarın Öğrenciler Üzerindeki sosyal Etkilerinin İncelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2000
2000Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Bilgisayarı Tanımaları İle Eğitimde Kullanmaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2011 - 2016
2011 - 2016Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2004 - 2011
2004 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
1998 - 2004
1998 - 2004Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorSürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFakülte Profesör Temsilciliği
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2016 - 2020
2016 - 2020Dekan Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyorİl Hayat Boyu Öğrenme Komisyon Üyesi
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Komisyonu, İl Hayat Boyu Öğrenme Komisyon Üyesi
1997 - 1998
1997 - 1998Bilgisayar Formatör Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum, Bilgisayar Formatör Öğretmeni
1990 - 1997
1990 - 1997Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum, Öğretmen
Makaleler
Tümü (21)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Yurt Dışında Görev Yapmış Sınıf Öğretmenlerinin İlkokulda Ders ve Teneffüs Süresine İlişkin Deneyimleri ve Önerileri
ELMA M., Uzan M. D., Samancı O.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.27, sa.3, ss.900-919, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Digital Storytelling in Life Studies Teaching Course: Process and Project Evaluation
OCAKCI E., BAŞCI NAMLI Z., SAMANCI O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.401-444, 2024 (TRDizin)
2024
20243. The Effect of Using Web 2.0 Tools on Smart Boards on Primary School Students Mathematics Lesson Achievement, Anxiety, and Attitudes towards Smart Boards
ELMA M., KÜÇÜK S., SAMANCI O.
Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning , cilt.5, sa.1, ss.86-115, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Zihniyet Kuramı ve Öğrenme Motivasyonu
Bayrakçeken S., Samancı O., Gökbulut H. N.
Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.153-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Investigation of the Relationship Between Decision-Making Skills and Self-Regulation Skills of Classroom Teachers
Mazlumoğlu M., Samancı O.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.1490-1506, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Lifelong Learning Tendency and Self-Efficacy Perception as a Predictor of Employment Hope of Preservice Teachers
Ocakcı E., Samancı O.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.29, sa.3, ss.600-611, 2021 (TRDizin)
2021
20217. MOTİVASYON VE BAŞARI: ÖZ BELİRLEME KURAMI TEMELİNDE ÖĞRENCİLER ÖĞRENMEYE NASIL MOTİVE EDİLEBİLİR?
BAYRAKÇEKEN S., SAMANCI O., CANPOLAT N., DOYMUŞ K.
Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.66, sa.1, ss.482-505, 2021 (TRDizin)
2021
20218. Motivasyon kuramları çerçevesinde öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının arttırılması: Bir derleme çalışması
BAYRAKÇEKEN S., OKTAY Ö., SAMANCI O., CANPOLAT N.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Current Perspectives in Social Sciences)
, cilt.25, sa.2, ss.677-698, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Artırılması: Bir Derleme Çalışması
Bayrakçeken S., Oktay Ö., Samancı O., Canpolat N.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.677-698, 2021 (TRDizin)
2019
201910. Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterlilikleri ve Sınıf Yönetimi ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Ocakcı E., Samancı O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.604-620, 2019 (TRDizin)
2018
201811. Aday Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine Yönelik Görüşleri
Ocakcı E., Samancı O.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.547-563, 2018 (TRDizin)
2018
201812. Çocuklar için Sosyal Katılım Ölçeğinin Geliştirilerek Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
SAMANCI O., ocakçı e., SEÇER İ.
International Educational Studies , cilt.11, ss.92-98, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Çocuklar için Sosyal Katılım Becerilerini Belirleme Ölçeğinin Geliştirilerek Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi / Developing Scale for Determining the Social Participation Skills forChildren and Analyzing Its Psychometric Characteristics
Samancı O., Ocakcı E., Seçer İ.
International Educational Studies
, cilt.11, ss.92-98, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinin Aday ve Danışman Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Kapsamında Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması
Sarikaya İ., Samancı O., Yılar Ö.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, ss.939-989, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Çocuklarda Sosyal Beceri Eğitimi
SAMANCI O., UÇAN Z.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.21, ss.281-288, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Hayat Boyu Öğrenme
SAMANCI O., OCAKCI E.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, 2017 (TRDizin)
2016
201617. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisansüstü Eğitim İle İlgili Görüşleri
SAMANCI O., özdemir r., YILAR R.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.55-63, 2016 (TRDizin)
2016
201618. Çocuk Eğitiminde Demokrasi
ÇULLU M. S., SAMANCI O.
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, ss.79-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Öğretim Elemanlarının Demokratik ve Demokratik Olmayan Tutum ve Davranışları
SAMANCI O., YILDIRIM G.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2010
201020. Öğretmen Adaylarının Alternatif Öğretim Materyalleri İle İlgili Görüşleri
Kaya R., Samancı O.
MILLI EGITIM
, cilt.39, ss.83-98, 2010 (TRDizin)
2010
201021. İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencileri ile Değerler Üzerine Bir Çalışma
BAYSAL Z. N., SAMANCI O.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Oryantiring Konulu Lisansüstü Tezlerin Sistematik Analizi: Sosyal Bilgiler Eğitiminde İhtiyaç Durumu
ATMACA Z. N., OCAKCI E., SAMANCI O.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2021
20212. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Öğrenme Materyallerinin Öğrencilerin Derse Katılım Ve Tutumlarına Etkisi
Ocakcı E., Samancı O.
9. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 20 Aralık 2021, ss.183-186, (Özet Bildiri)
2021
20213. Öğretimsel Bir Materyal Olarak İnfografik Hazırlama Süreci
Ocakcı E., Samancı O.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.28-37, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Öğrenme Materyallerinin Akademik Başarıya Etkisi
Ocakcı E., Samancı O.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, ss.279-282, (Özet Bildiri)
2017
20175. Öğretmen Adaylarının Algılarına Göre Öz-Yeterlik Düzeyleri
OCAKCI E., SAMANCI O., SEÇER İ.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 21 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Dijital Öykülemenin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
Ocakcı E., Samancı O.
Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji-Yöntem-Teknik), Değirmenci Yavuz,Taşyürek Zeynep, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.423-450, 2021
Desteklenen Projeler
2024 - 2027
2024 - 2027Mekânsal Düşünmeye Yönelik Akıllı Ve Somut Oyuncakların Geliştirilerek İlkokul Öğrencilerinin Mekânsal Düşünme Becerileri, Problem Çözme Becerileri ve Bilişsel Yükleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Ocakcı E. (Yürütücü), Aydın A., Samancı O., Okumuş S., Tay B., Çağıltay K.
2020 - 2022
2020 - 2022İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Öğrenme Materyallerinin Etkililiği: Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme Çalışması
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Ocakcı E. (Yürütücü), Samancı O., Kurşun E.
2019 - 2020
2019 - 2020Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Gelişiminde Duygusal ve Sosyal Zekanın Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SAMANCI O. (Yürütücü), TOPALOĞLU B., DEMİRTAŞ O., YILMAZ A. E., ŞAHİN G.
2019 - 2020
2019 - 2020İlkokulda Oyun Öğretiminin Öğrencilerin Duygusal ve Sosyal Beceri Gelişimine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SAMANCI O. (Yürütücü), EROL A. C., ALKANAT M.
2019 - 2020
2019 - 2020Lisans Öğrenme Mükemmeliyeti Modeli
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
YILMAZ B. (Yürütücü), BAYRAKÇEKEN S., KÜFREVİOĞLU Ö. İ., KAYA M. D., TAKKAÇ M., YEŞİLYURT S., et al.
2004 - 2006
2004 - 2006İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin İnternet Ortamında Bilgiye Erişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Samancı O. (Yürütücü)
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2020
Haziran 2020TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2023
Mayıs 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Temmuz-2020
Temmuz 2020